MS Windows
briani 27239
Gen-installation af XP
Fra : Hans-Henrik Husen

Dato : 12-04-04 10:52

Hej,

Følgende er mest for Dell købte pc'ere. Jeg er begyndt at opleve nogle
problemer med mit præ-installerede Roxio Easy CD creator. Så ville jeg
genindlæse den medfølgende cd med programmet på, men den går i stå midt
under installationen. Så ville jeg fjerne Easy cd creator under Tilføj/fjern
programmer, men det kan heller ikke lade sig gøre. Så er det at jeg tror der
er ét eller andet galt med Windows XP home og ville forsøge at
genindlæse/installere, men jeg ville lige høre gruppen først om det kan
skabe problemer med allerede installerede programmer? Kan Windows XP
genindlæses medens pc'en er tændt eller skal den bootes med cd'en i? Er der
nogen der har erfaringer i dette? Jeg kunne også vælge at finde et ældre
gendannelsestidspunkt og gå den vej, men så vil jeg jo tabe en del, så det
ville jeg helst undgå hvis det var muligt. Er der noget man skal passe på
eller være opmærksom på?

Jeg har en Dell 2,26 Ghz, 512mb Rambus ram, og 80gb HD samt separate cd og
brænder drev.

Håber I kan hjælpe! Og fortsat god påske!

Med venlig hilsen
Hans-Henrik

Fra : Henning Larsen

Dato : 12-04-04 11:50

"Hans-Henrik Husen" <hh.husen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> brænder drev.
>
> Håber I kan hjælpe! Og fortsat god påske!

Jeg har netop geninstalleret min XP Home. Jeg bootede fra cd'en og valgte
"Reparer". Jeg kunne iøvrigt slet ikke starte op fra harddisken, da XP var
gået helt i smadder. XP kører nu igen, men opsætningen i næsten alle
programmer var væk, og nogle programmer kunne slet ikke køre. Jeg valgte at
afinstallere de fleste programmer og herefter geninstallere dem. Alt ser nu
ud til at køre normalt, men det var en drøj omgang.

M.h.t. til Roxio Easy CD creator version 5, den har XP problemer med. Det er
vigtigt du installerer den update der ligger på Roxios hjemmeside, hvis du
altså benytter version 5.

http://www.roxio.com/en/support/ecdc/software_updatesv5.jhtml

hilsen Henning