MS Windows
briani 27239
Backup af filer i Windows XP Home
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 12-04-04 06:52

Jeg leder efter et godt backup-program til Windows XP Home, da ntbackup
ikke følger med.

Har I et godt forslag ... eller er den bedste måde blot at lave en xcopy af
de filer jeg ønsker at lave backup af?

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-04-04 07:36

Jesper Stocholm wrote:

> Jeg leder efter et godt backup-program til Windows XP Home, da ntbackup
> ikke følger med.

Du kan evt. prøve Ceren Backup. Gratis, automatisk backup på fastsatte
tidspunkter, flere backupjobs, så du kan opdatere vigtige filer oftere
end mindre vigtige filer, flere backup-versioner af filerne,
komprimering, kryptering, backup af nye og ændrede filer, nem restore.

Hjemmesiden svarer ikke mere, så jeg ved ikke, om der fortsat arbejdes
på programmet, men det kan hentes her:
http://www.cerenbackupv1.7.com-26108.softwarefolder.com

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 12-04-04 07:53

Den Mon, 12 Apr 2004 08:35:49 +0200, skrev Kim Ludvigsen:

> [...]
>komprimering, kryptering, backup af nye og ændrede filer, nem restore.
>
>Hjemmesiden svarer ikke mere, så jeg ved ikke, om der fortsat arbejdes

Jeg har lige installeret Simply Safe Backup, som er Freeware (kan også
fåes i udvidede udgaver). Eneste ulempe jeg har fundet indtil nu er,
at når den beder om den næste CD (ikke DVD) bliver den ikke kaldt #2,
men #5 og springer også i intervaller på 4 efterfølgende (9, 13
o.s.v.). En bug som jeg vil gøre opmærksom på ved lejlighed.

http://www.simplysafebackup.com/

Venlig hilsen
Kurt Hansen
kurt/snabel-a/towle/punktum/dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 12-04-04 08:59

Jesper Stocholm <j@stocholm.invalid> skrev:

>Jeg leder efter et godt backup-program til Windows XP Home, da ntbackup
>ikke følger med.

Så er det en sær Windows Xp home du har. Har du tjerkket

G:\VALUEADD\MSFT\NTBACKUP

hvor G er dit cd-drev?

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Kurt Hansen

Dato : 12-04-04 09:47

Den Mon, 12 Apr 2004 09:58:45 +0200, skrev Peter Loumann:

>Så er det en sær Windows Xp home du har. Har du tjerkket
>
>G:\VALUEADD\MSFT\NTBACKUP
>
>hvor G er dit cd-drev?

Aha, hvad mon der ellers fjæler sig i den mappe?

Okay, så kan man altså tilføje den. Hvis man gør det, kan man så
fjerne den igen via kontrolpanelet, hvis man ikke er tilfreds med den?
Kan den brænde backups til CD/DVD?

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 12-04-04 11:12

Peter Loumann <me@privacy.net> wrote in

> Så er det en sær Windows Xp home du har. Har du tjerkket
>
> G:\VALUEADD\MSFT\NTBACKUP

Næeh, jeg regnede ikke med, at den var på disken (det er en præinstalleret
XP Home på en HP bærbar). Jeg vil straks kigge på det, når jeg kommer hjem
fra arbejde engang i aften.

Mange tak.

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 12-04-04 18:00

Peter Loumann <me@privacy.net> wrote in

> Så er det en sær Windows Xp home du har. Har du tjerkket
>
> G:\VALUEADD\MSFT\NTBACKUP
>
> hvor G er dit cd-drev?

Skiseme så gjorde der ... :)

Det kunne dog godt være, at jeg ender med at bruge det andet program
nævnt i tråden. Jeg vil gerne ugentligt lave en backup af nogle filer og
indstillinger. Jeg vil gerne lægge disse 'backups' på et netværksdrev i
hver sin fil. Jeg er klar over, at man kan lave backups direkte på et
netværksdrev, men er det også muligt at få ntbackup til at lave en ny fil
for hver gang jobbet kører? Den må ikke overskrive filen fra 'sidste
uge'.

Fra : emj

Dato : 13-04-04 09:49

On Mon, 12 Apr 2004 16:59:30 +0000 (UTC), Jesper Stocholm
<j@stocholm.invalid> wrote:

>Jeg vil gerne ugentligt lave en backup af nogle filer og
>indstillinger. Jeg vil gerne lægge disse 'backups' på et netværksdrev

Hertil var en bat-fil jo et glimrende værktøj. Den skal du så bare
klikke på en gang imellem for at få fornyet de ændrede filer.
Hilsen emj

Fra : Jens Jensen

Dato : 12-04-04 09:11

Der ER backup med til XP Home - men det installeres ikke som standard - som
på Pro.