MS Windows
briani 27239
Batch-sletning af filer i XP?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 11-04-04 22:46

Der er visse trackingcookies der kommer igen og igen. Nu har jeg lavet
en "cookies.bat", som ligger på skrivebordet, og når jeg klikker på
den, kommer der også i et splitsekund en DOS-boks, som jeg dog ikke
kan nå at se indholdet af. Filerne er dog ikke slettet.

Eksempel på indhold af "cookies.bat":

del c:\documents and settings\ejer\cookies\ejer@adtech[1].txt
del c:\documents and settings\ejer\cookies\ejer@cgi-bin[1].txt

Hvorfor virker det ikke? jeg har da hele stien til filen med, så det
skulle vel være ligegyldigt hvor bat-filen ligger og eksekveres?

Nuvel, jeg vil også lægge strengene i "autoexec.bat", men det er der
måske ikke noget der hedder i XP? jeg kan ikke se den i roden på drev
C, selv om jeg har slået visning af skjulte filer og mapper til.

Fra : Bertel Brander

Dato : 11-04-04 23:08

Kurt Hansen wrote:
> [...]
> en "cookies.bat", som ligger på skrivebordet, og når jeg klikker på
> den, kommer der også i et splitsekund en DOS-boks, som jeg dog ikke

Put en pause ind til slut i bat-filen.

> Filerne er dog ikke slettet.
>
> Eksempel på indhold af "cookies.bat":
>
> del c:\documents and settings\ejer\cookies\ejer@adtech[1].txt
> del c:\documents and settings\ejer\cookies\ejer@cgi-bin[1].txt

Når der er mellemrum i path/fil-navne bruger man "":
> [...]

> måske ikke noget der hedder i XP? jeg kan ikke se den i roden på drev
> C, selv om jeg har slået visning af skjulte filer og mapper til.

Jeg tror ikke der er nogen autoexec.bat i XP.

/b

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 12-04-04 00:33

Bertel Brander wrote:
> Kurt Hansen wrote:
<KLIP>

> Jeg tror ikke der er nogen autoexec.bat i XP.

"Start up"-folderen i Start-menuen måske?

--
Steen Suder
inden du sender den. Det er ikke en skam at stave ordentligt og

Fra : Kurt Hansen

Dato : 12-04-04 06:46

Den Mon, 12 Apr 2004 00:07:41 +0200, skrev Bertel Brander:

>Put en pause ind til slut i bat-filen.

Nå ja, selvfølgelig

>Når der er mellemrum i path/fil-navne bruger man "":
>del "c:\documents and settings\ejer\cookies\ejer@cgi-bin[1].txt"

Nu får jeg lighed til at se outputtet, men den skriver: "Den angivne
sti blev ikke fundet". Underligt, for jeg har kontrolleret grundigt og
den ER korrekt angivet og filerne findes.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 12-04-04 08:40

Den Mon, 12 Apr 2004 07:45:41 +0200, skrev Kurt Hansen:

> [...]
[klip]

>Nu får jeg lighed til at se outputtet, men den skriver: "Den angivne
>sti blev ikke fundet". Underligt, for jeg har kontrolleret grundigt og
>den ER korrekt angivet og filerne findes.

Arch, jeg havde sat anførselstegnene forkert. Nu virker det. Tak

Venlig hilsen
Kurt Hansen
kurt/snabel-a/towle/punktum/dk

Fra : Sune Storgaard

Dato : 12-04-04 00:37

Kurt Hansen mumbled his insignificant opinion in:
poej70l03epg9ff8ap62h76dn167a4mvdq@4ax.com

> [...]
> den, kommer der også i et splitsekund en DOS-boks, som jeg dog ikke
> kan nå at se indholdet af. Filerne er dog ikke slettet.
<klip>
Hvad med at "blackliste" de domæner istedet ? Så får du aldrig den cookie og
skal ikke slette dem. Det er en kende nemmere end at vedligeholde sådan en
batch fil. Hvis du kun bruger IE kan du gøre det under "beskyttelse af
personlige oplysninger" inde i internet indstillinger. Du kan også bruge et
program som ad-aware, den kan forebygge mod tracking cookies hvis du betaler
for den fulde version. Der findes sikkert andre gratis alternativer.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 12-04-04 06:57

Den Mon, 12 Apr 2004 01:36:47 +0200, skrev Sune Storgaard:

>Kurt Hansen mumbled his insignificant opinion in:
> poej70l03epg9ff8ap62h76dn167a4mvdq@4ax.com

><klip>

>Hvad med at "blackliste" de domæner istedet ?

Der var intet jeg hellere ville, men denne batch-manøvre er min hidtil
eneste brugbare ide.

Jeg har faktisk for få dage siden købt Ad-aware Plus, men jeg kan ikke
se at det er muligt at lave en blockliste. Ad-aware finder godt nok
filerne hvergang og lægger dem i karantæne, men en fuld dybdescanning
har jeg ikke tålmodighed til hvergang jeg har været på nettet. De to
cookies i eksemplet bliver sat hver gang jeg bruger Krak og da jeg
ofte gør det, er det jo forholdsvist nemt at klikke på en batfil på
skrivebordet. Men jeg vil naturligvis gerne finde en permanent,
automatisk løsning.

> [...]
>program som ad-aware, den kan forebygge mod tracking cookies hvis du betaler
>for den fulde version. Der findes sikkert andre gratis alternativer.

Ulempen er, at man er nødt til at blokere hele webstedet og da man på
Krak kan få gemt sin adresse som fast "Fra"-adresse (ligger i en
cookie for sig selv) vil jeg foretrække en løsning der blokerer
præcist bestemte cookies.

Fra : Gevaldi

Dato : 12-04-04 09:22

Kurt Hansen skriblede:

> [...]
> ofte gør det, er det jo forholdsvist nemt at klikke på en batfil på
> skrivebordet. Men jeg vil naturligvis gerne finde en permanent,

Du kan blokere for disse med "IE-SPYAD" og Ad-Aware vil
ikke længere finde noget:
http://www.staff.uiuc.edu/~ehowes/main.htm

--
/Gevaldi

Fra : Sune Storgaard

Dato : 12-04-04 10:14

Kurt Hansen mumbled his insignificant opinion in:
a9bk70tnkqofbeikq64njrn2gbu636h3ru@4ax.com

> Der var intet jeg hellere ville, men denne batch-manøvre er min hidtil
> eneste brugbare ide.
<klip>>
> [...]
> Krak kan få gemt sin adresse som fast "Fra"-adresse (ligger i en
> cookie for sig selv) vil jeg foretrække en løsning der blokerer

Det kan den løsning jeg foreslog da også? Du behøver ikke tampe krak.dk ind
på listen over domæner du ikke vil modtage cookies fra, du kan blot smidde
whatevertracker.com derind, så kan du fortsat lade krak sætte sin. Du skal
ganske vist gøre det for hver enkel tracker, men det skal du jo også med din
batchliste. Forskellen er bare at du kun skal gøre det 1 gang, så er den
potte ude af verden permanent.

Jeg var iøvrigt ganske overbevist om at ad-aware kunne gøre det når man har
betalt for den (hvad jeg dog ikke har så jeg er ikke 100% sikker), men hvad
sker der når du trykker på "ad-watch" knappen istedet for "scan now" som du
bruger nu ?

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 12-04-04 00:48

Kurt Hansen wrote:
<KLIP en masse problemer med cookies>

Øh... hvad med at prøve en browser som Mozilla, der tillader meget mere
finkornet kontrol med cookies?

Eller FireFox måske?

Find dem begge på <http://www.mozilla.org/>.