MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Kan ikke komme til registreringsdatabasen?
Fra : Thomas Hjort

Dato : 11-04-04 17:30

Når jeg prøver regedit i XP kommer der en pop up alarm der siger:
"administratoren har fjernet muligheden for at redigere i
registreringsdatabasen".

Dette er kommet efter jeg kørte en fejlopretning med XP (lagde XP ind over
XP).

Hvordan kan jeg fjerne denne lock?

På forhånd tak.

Thomas

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 11-04-04 20:28

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> registreringsdatabasen".
>
> Dette er kommet efter jeg kørte en fejlopretning med XP (lagde XP ind over

+++++++++++++++++++++++++
Hej Thomas.

Har du prøvet at gå ind i kontrolpanel og brugerkonti og ændring af en
konti, måske du kan ændre det der.

Mvh. Jørgen Nielsen.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 11-04-04 23:41

Thomas Hjort skrev:

> Hvordan kan jeg fjerne denne lock?

Prøv at gå ned i Start > Kør og start: gpedit.msc
Klik så på plus-tegnet ud for Administrative Templates under User
Configuration > System og sørg for at 'Prevent access to registry
editing tools' står til 'Disabled'.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas Hjort

Dato : 12-04-04 01:29

> Prøv at gå ned i Start > Kør og start: gpedit.msc
> Klik så på plus-tegnet ud for Administrative Templates under User
> Configuration > System og sørg for at 'Prevent access to registry
> editing tools' står til 'Disabled'.

Når jeg "søger" i kør skriver den at windows ikke kan finde gpedit.msc (jeg
har DK XP) jeg har også prøvet at søge på normal vis.

Mvh Thomas

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-04-04 11:58

Thomas Hjort skrev:

> Når jeg "søger" i kør skriver den at windows ikke kan finde
> gpedit.msc (jeg har DK XP) jeg har også prøvet at søge på
> normal vis.

Er det WinXP Home? Den har nemlig ikke gpedit.msc (Group Policy).

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas Hjort

Dato : 12-04-04 12:08

> Er det WinXP Home? Den har nemlig ikke gpedit.msc (Group Policy).

Ja :( Hvad kan jeg så gøre?

Mvh Thomas

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-04-04 12:10

Thomas Hjort skrev:

> Ja :( Hvad kan jeg så gøre?

Det ved jeg ikke.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-04-04 12:45

Thomas Hjort skrev:

> Ja :( Hvad kan jeg så gøre?

Hvis du kunne køre en reg-fil, ville man måske kunne komme om
bagved spærringen, men det tænker jeg ikke du kan. Det kan man
ikke på WinXP Pro, hvis 'Prevent access to registry editing
tools' er slået til i hvert tilfælde.

Hvis du kan køre en reg-fil, så prøv evt. følgende side, hvor
du kan finde både en disable og enable Registry Editing Tools.
<http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm> (punkt 213).

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas Hjort

Dato : 12-04-04 13:23

> [...]
>
> Hvis du kan køre en reg-fil, så prøv evt. følgende side, hvor
> du kan finde både en disable og enable Registry Editing Tools.

Hmmm. Kan stadig ikke komme ind i reg :( Jeg synes det er mystisk, da jeg
bare kørte en fejloprettelse med XP oven i XP.

Mvh Thomas

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-04-04 13:33

Thomas Hjort skrev:

> Hmmm. Kan stadig ikke komme ind i reg :( Jeg synes det er
> mystisk, da jeg bare kørte en fejloprettelse med XP oven i XP.

Det er ikke første gang jeg hører om underlig opførsel efter en
restore. Det er en af grundene til, at jeg foretrækker Drive
Image.

--
Hilsen
Madsen