MS Windows
briani 27239
Kan ikke vælge operativsystem ved opstart ~
Fra : Robert

Dato : 11-04-04 14:10

Hej alle,

Jeg havde to Operativesystem på min maskine, en Windows 2K og en Linux.

Jeg har formateret min harddisk, slettet Linux og installeret Windows 2k og
alle andre applikationer helt forfra, alt har været ok, selv om jeg havde
slettet Linux, havde jeg mulighed til at vælge operativesystem ved opstart
(Linux virkede ikke, da jeg havde slettet den), men nu virker det ikke
længere. Lige pludselige komputeren gå i stå lige der hvor den plejer at
loade LILO eller der hvor jeg kunne vælge hvilke operative system jeg ville
køre med.

Jeg har prøvet at løse det med at installere Win 2K og bruge Repair, men det
har ikke hjulpet.

Er der nogen er jer der kan hjælpe ?

Tak på forhånd Robert

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-04-04 15:06

In article <40794238$0$217$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
robert_loui@yahoo.com says...

> Er der nogen er jer der kan hjælpe ?

Du må ind i lilo - der ligger svaret, vil jeg tro

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Robert

Dato : 11-04-04 16:01

Jeg vill ikke bruge Linux mere, tænkte måske der er andre løsning.

/Robert

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-04-04 19:45

In article <40795c13$0$205$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
robert_loui@yahoo.com says...

> Jeg vill ikke bruge Linux mere, tænkte måske der er andre løsning.

Hvis lilo driller, så _skal_ du ind i lilo.

Hvorfor vil du ikke bruge Linux mere?

Og gider du kigge på linket i min signatur?

Fra : Robert

Dato : 11-04-04 21:17

In message news:MPG.1ae3b08fb7d2882a98a179@dtext.news.tele.dk..."Jesper G.
Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> says...

> Hvis lilo driller, så _skal_ du ind i lilo.

Lilo villie ikke starter mere, komputeren går i stå lige der hvor LILO
startede føre.

> Hvorfor vil du ikke bruge Linux mere?

Jeg har ikke så meget plads i harddiske, så tænkte jeg at kun bruge Windows.

Skal man installere Linux igen for at have Lilo ? Findes der andre gratis
Boot loader software ?

> Og gider du kigge på linket i min signatur?

Er det bedre nu !?

/ Robert

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-04-04 22:51

In article <4079a62c$0$253$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
robert_loui@yahoo.com says...

> Lilo villie ikke starter mere, komputeren går i stå lige der hvor LILO
> startede føre.

Så må du ind via en omvej.

> Jeg har ikke så meget plads i harddiske, så tænkte jeg at kun bruge Windows.

Harddiske er billige nu om stunder. Eller brug Knoppix. Fullblown
Linux, X og OOo på én CD.

> Skal man installere Linux igen for at have Lilo ? Findes der andre gratis
> Boot loader software ?

Når du har deaktiveret lilo har ikke brug for en bootloader. Windows
kan godt selv. Brug Knoppix til at ordne lilo med.

> Er det bedre nu !?

Meget

Fra : Salmack

Dato : 12-04-04 14:18

> Jeg havde to Operativesystem på min maskine, en Windows 2K og en Linux.

Jeg havde det samme efter at have prøvet Linux Mandrake.
Hver gang jeg startede, kom linux bootloaderen frem, selvom linux var
slettet.

Jeg løste problemet ved at boote til dos med en Win98SE diskette, og så køre
FDISK /MBR

Det løste mit problem, og windows startede uden problemer og uden at jeg
skule geninstallere.

Mvh Salmack

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-04-04 14:41