MS Windows
briani 27239
Norton Ghost 2002 problem
Fra : den ægte fotomand

Dato : 08-04-04 20:04

Hejsa

Hvordan kan det være jeg ikke kan clone 2 harddiske?? Har det nogen
betydning, at de er af forskellig størrelse, det ser nemlig sådan ud, men
hvad skal jeg så gøre for at det kan lade sig gøre?

Jeg er gået ind i dos og startet ghostpe.exe op, det går fint indtil jeg
kommer til et felt hvor jeg kan skrive tal på modtage harddisken, men når
jeg så trykker på enter sker der intet?? jeg kan ikke i den engelske manuel
finde ud af hvad jeg gør forkert

Håber i kan hjælpe

MVH

Per

--
min email virker ikke. Så det er ikke muligt at maile mig direkte
og billeder skal ses i en ramme på væggen og ikke på en skærm!!!

Fra : Asle Bjerva

Dato : 08-04-04 22:39

"den ægte fotomand" <per@grafisk.dk> skrev i melding
> [...]
> kommer til et felt hvor jeg kan skrive tal på modtage harddisken, men når
> jeg så trykker på enter sker der intet?? jeg kan ikke i den engelske

Hvis du forsøker å klone partisjon til partisjon må mottakende partisjon
være minst så stor som den du kloner fra.
Hvis du kloner disk --> disk må mottakende disk være minst så stor som den
du kloner fra.

--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_oslo_dot_online_dot_no

Fra : den ægte fotomand

Dato : 08-04-04 23:03

jo men den der skal klones er på 3,4 Gb og modtagende er på 20 Gb, så der er
masser af plads sådan ca 5 gange + lidt til

Vh

Per

Fra : Leony

Dato : 09-04-04 09:56

In news:c54i63$6eu$1@sunsite.dk,
den ægte fotomand typed:

> jo men den der skal klones er på 3,4 Gb og modtagende er på 20 Gb, så
> der er masser af plads sådan ca 5 gange + lidt til

Hvilket filsystem?
2002 har den begrænsning at det godt kan ghoste en NTFS partition, men
det kan ikke lægge ghostet på en NTFS partition.
Dette gælder i hvert fald når man ghoster en partition. Jeg ved ikke om
det gælder når man kloner et drev.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : den ægte fotomand

Dato : 09-04-04 10:22

--
"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> In news:c54i63$6eu$1@sunsite.dk,
> den ægte fotomand typed:

> Hvilket filsystem?
windows 98, fat 32

VH

Per

Fra : Leony

Dato : 09-04-04 17:56

In news:c55pud$of8$1@sunsite.dk,
den ægte fotomand typed:

> windows 98, fat 32

Så burde det jo ikke være problemet.
Jeg bruger samme version af Ghost, men jeg har ikke prøvet at klone en
hel disk - kun partitioner.
Jeg prøver lige at gøre det i aften. Så vender jeg lige tilbage med
opdateret viden.

Lige et lille venligt tip:
Du har i øvrigt et problem med din signatur og din adskiller.
Det er ikke smart at sætte sig ind øverst (nogle programmer klipper
signaturen væk, når den står øverst klippes hele indlægget) og din
signaturadskiller er ikke korrekt. Den skal være streg streg mellemrum,
din er kun 2 streger.
En opdatering af OE vil afhjælpe signaturadskillerproblemet.
Manuel indsætning af signatur vil du selv kunne bestemme hvor signaturen
skal stå. Hvis du laver en ny meddelse og derpå højreklikker i
værktøjslinien, så har du mulighed for at vælge en knap som hedder
"indsæt signatur", den kan du bruge når du manuelt vil sætte den ind.

Fra : Leony

Dato : 09-04-04 18:18

In news:myAdc.139104$jf4.7367934@news000.worldonline.dk,
Leony typed:

> Jeg bruger samme version af Ghost, men jeg har ikke prøvet at klone en
> hel disk - kun partitioner.
> Jeg prøver lige at gøre det i aften. Så vender jeg lige tilbage med
> opdateret viden.

Så blev det aften
Du skriver"det går fint indtil jeg kommer til et felt hvor jeg kan
skrive tal på modtage harddisken".
Du skal ikke skrive et tal, du skal lade disken være markeret (med en
blå markering), derpå skal du trykke OK.

Hvis du ikke bruger mus, så kommer du til OK-knappen ved at trykke på
TAB.

Fra : den ægte fotomand

Dato : 09-04-04 19:24

--
> [...]
> blå markering), derpå skal du trykke OK.
>
> Hvis du ikke bruger mus, så kommer du til OK-knappen ved at trykke på
ok, det vil jeg prøve mig med senere i aften og vende tilbage.

Vh

Per

PS: dette skulle være den sidste nye version af outlook express

Fra : Leony

Dato : 10-04-04 14:02

In news:c56pmc$1eu$1@sunsite.dk,
den ægte fotomand typed:

> ok, det vil jeg prøve mig med senere i aften og vende tilbage.

Fint nok.

> PS: dette skulle være den sidste nye version af outlook express

Det er det ikke.
Prøv her:
http://www.microsoft.com/windows/ie/downloads/critical/ie6sp1/default.asp

Fra : den ægte fotomand

Dato : 11-04-04 11:59

--
> [...]
> blå markering), derpå skal du trykke OK.
>
> Hvis du ikke bruger mus, så kommer du til OK-knappen ved at trykke på

tak for rådet det virkede. Nu bliver det næste at få den sidste nye version
af EXP. 6

MVH

Per

Fra : Leony

Dato : 11-04-04 18:22

In news:c5b8di$it$1@sunsite.dk,
den ægte fotomand typed:

> tak for rådet det virkede.

Velbekomme.

> Nu bliver det næste at få den sidste nye
> version af EXP. 6

Du burde kunne få den hvis du tager en Windows update.
Ellers så kan du downloade den via det link jeg havde i en tidligere
post.