MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
ros til gruppen
Fra : A.Dagio

Dato : 08-04-04 17:46

Jeg har et par gange spurgt om råd her i gruppen om flg. problem:
Min screen saver og mit energy saver program var ophørt med at virke, på
trods af jeg kunne instille tidsintevaller mm i "Egenskaber for Skærm".
Jeg fik enkelte forslag, bla. at slette alt på harddisken og
genreinstallere Windows. Det orkede jeg ikke, idet jeg har ret mange ting
kørende i min 98-SE.
Nu har jeg selv ved hjælp af Sherlock Holmes "Method of Deduction" fundet
årsagen til problemet:

På mit ny infrarøde trådløse tastatur er der en mængde funktionstaster,
hvoraf mange ikke virker i 98-SE (men kun på XP). Een af tasterne der virker
hedder "Office Lock". Den var aktiveret. Da jeg deaktiverede den forsvandt
problemet og nu går min skærm i pause mode og energy saver mode på de
instillede intervaller. Såre simpelt - når man bare ved det... Glad for at
jeg ikke fulgte rådet om af geninstallere Windows o.m.a., selvom de sikkert
var vel ment.
Dette til orientering for andre i gruppen, som måtte løbe ind i lignende
problemer - trådløse tastaturer kan mange ting.......

Fra : Ulvir

Dato : 08-04-04 21:21

"A.Dagio" <fjerntallet13tertio@fjerndetteofir.dk> skrev i en meddelelse

> Dette til orientering for andre i gruppen, som måtte løbe ind i lignende
> problemer - trådløse tastaturer kan mange ting.......

Tastaturer, med eller uden tråd, kan mere end man aner...

Vh- Ulvir.

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 08-04-04 21:26

A.Dagio wrote:
> Nu har jeg selv ved hjælp af Sherlock Holmes "Method of Deduction"
> fundet årsagen til problemet:

Den vi andre kalder: Read the fucking manual ?

--
Ejvind
Medlem af mudderkastningsteamet i dk.news hierakiet siden 1997,

Fra : A.Dagio

Dato : 09-04-04 10:04

Manualen var naturligvis det første sted man søgte, ligesom help funktionen.
Der var intet at hente. Men tak for din høflige og vel-artikulerede
reaktion, Ejvind. Du skal nok nå langt - ja, måske helt hen til
bistandskontoret.....

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-04-04 10:51

In article <407666dc$0$176$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
fjerntallet13tertio@fjerndetteofir.dk says...

> reaktion, Ejvind. Du skal nok nå langt - ja, måske helt hen til
> bistandskontoret.....

*PLONK*

--
Med venlig hilsen/best regards