MS Windows
briani 27239
Regcleaners, hvor risikabelt er det ???
Fra : Jakob

Dato : 08-04-04 16:51

Inspireret af en anden tråd og mit efterhånden sløve system har jeg
overvejet at køre et regcleaner program. Jeg hentede regseeker og satte
det igang, og til min overraskelse var det over 1000 filer der skulle
fjernes. Jeg turde ikke rigtigt da det lød af meget, men kan man roligt
gøre det eller hvad. Er der generelt en risiko ved at køre disse
programmer ???

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-04-04 18:16

Jakob <nomail@nomail.no> wrote in

> [...]
> det lød af meget, men kan man roligt gøre det eller hvad. Er der
> generelt en risiko ved at køre disse programmer ???

Sørg for alt i verden for at programmet som minimum laver en roll-
back fil så du, hvis den har slettet noget du skulle bruge, kan
genskabe det.

--
..: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/blog/ ::...
'Veni, Vidi, Velcro' - I came, I saw, I stuck around.

Fra : LarsS

Dato : 08-04-04 18:50

Jakob skrev:

> [...]
> fjernes. Jeg turde ikke rigtigt da det lød af meget, men kan man roligt
> gøre det eller hvad. Er der generelt en risiko ved at køre disse

Det er vel ikke filer men registry entries der kan fjernes?
1000 er sikkert rigtigt hvis det er første oprydning i et system
der har kørt et stykke tid. Mange kan jo være "user data" hvor
programmer gemmer henvisninger til tekst- og billed-filer som
måske er flyttede/slettede eller omdøbte....
De fleste RegCleaners har mulighed for at gemme en kopi af
The Registry FØR cleaning, eller de data der "cleanes", så kan
man (hvis nødvendigt) senere tilbageføre de slettede data.

/LarS

Fra : kk

Dato : 08-04-04 20:48

"Jakob" <nomail@nomail.no> wrote in message
> [...]
> fjernes. Jeg turde ikke rigtigt da det lød af meget, men kan man roligt
> gøre det eller hvad. Er der generelt en risiko ved at køre disse

Hej,
Hos http://www.macecraft.com/ kan du hente RegSupreme.
Det er en udmærker regcleaner som jeg har brugt i de forskellige varianter i
flere år.
Det er ret safe at bruge.
mvh
kk

Fra : Jakob

Dato : 09-04-04 09:14

> Hej,
> Hos http://www.macecraft.com/ kan du hente RegSupreme.
> Det er en udmærker regcleaner som jeg har brugt i de forskellige varianter i

Tak til alle for svarene, det vil jeg prøve

MVH

Jakob