MS Windows
briani 27239
Reg Cleaner progam.
Fra : Palle Jensen

Dato : 08-04-04 10:28

Hejsan,

Kort og godt.

Er der nogen der kender et godt reg cleaner program der ikke koster
noget?

--
Palle Jensen

For kontakt via E-mail: Skift "invalid" ud med "dk"
For contact via E-mail: Change "invalid" to "dk"

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 08-04-04 10:37

http://www.hoverdesk.net/freeware.htm

--
Henrik

Fra : Rudi Stegen

Dato : 09-04-04 23:05

Hej Henrik K Hansen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> http://www.hoverdesk.net/freeware.htm

Link rettet (og ToniArts med hang til medlemsskab slettet).

Tak

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Erik Aalund

Dato : 08-04-04 10:40

Har du forsøgt dig med at søge i f.eks. Google?

Her er hvad jeg sådan lige kunne finde på få sekunder.

http://www.google.dk/search?hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=reg+cleaner+freeware&meta=

venlig hilsen
Erik

Fra : Palle Jensen

Dato : 08-04-04 14:19

Erik Aalund wrote in

> Har du forsøgt dig med at søge i f.eks. Google?
>
> Her er hvad jeg sådan lige kunne finde på få sekunder.

Har forsøgt og var ikke tilfreds med hvad jeg fandt. Der er kommet en
masse gode bud kan jeg se.

Fra : Gunnar Christensen

Dato : 08-04-04 10:47

RegSeeker fra http://www.hoverdesk.net/freeware.htm er gratis og
effektiv

Gunnar

Fra : pwa

Dato : 08-04-04 12:44

Fra : Michael F. S. Laurse~

Dato : 08-04-04 13:45

"pwa" <pagolinux@webspeed.dk> wrote in message

KLIP

> http://www.toniarts.com/
> EasyCleaner v.2
>
> v/h pwa

EasyCleaner er da vist ikke gratis mere. Jeg kunne ikke få lov at hente den
i hvert fald.

Mvh. Michael

--
e-mail: michael_laursen@tele2adsl.danmark (ret danmark til dk)
Hvorfor vente med at bruge de penge, man ikke har,

Fra : Rudi Stegen

Dato : 09-04-04 23:03

Hej Michael F. S. Laursen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> EasyCleaner er da vist ikke gratis mere. Jeg kunne ikke få lov at
> hente den i hvert fald.

I princippet er den. Men nu skal man være medlem af ToniArts for at
hente noget hos ham, hvilket koster 20 dollars årlig. Så reelt vil jeg
også sige, den ikke kan kaldes udpræget gratis.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Poul Erik

Dato : 09-04-04 23:16

On Sat, 10 Apr 2004 00:02:46 +0200, Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk>
wrote:

>I princippet er den. Men nu skal man være medlem af ToniArts for at
>hente noget hos ham, hvilket koster 20 dollars årlig. Så reelt vil jeg
>også sige, den ikke kan kaldes udpræget gratis.

Jamen så prøv at hente den her:
http://www.pcworld.com/downloads/file_description/0,fid,16180,00.asp

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--
== __o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.tele.cykeldk

Fra : Torben

Dato : 12-04-04 14:54

"Michael F. S. Laursen" <bonden100@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> KLIP

> EasyCleaner er da vist ikke gratis mere. Jeg kunne ikke få lov at

Kan da hentes her v. 2.0.

http://personal.inet.fi/business/toniarts/ecleane.htm
--
Mvh Torben

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-04-04 23:34

Poul Erik skrev:

> http://www.pcworld.com/downloads/file_description/0,fid,16180,00.asp

Det er version 1.7, hvor nyeste version hedder 2.0.5.338.
Version 1.7 virker fint på Win2000 og XP _hvis_ man husker at tilføje
ordet Help til Skip-feltet i registreringsdelen(*). Hvis man ikke
gør det, vil programmet smadre Win2000/XP's hjælpefil. Det problem
har version 2.x ikke.

(*) <http://home18.inet.tele.dk/madsen/easycleaner/1_7/help.jpg>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Torben

Dato : 12-04-04 16:48

> [...]
> ordet Help til Skip-feltet i registreringsdelen(*). Hvis man ikke
> gør det, vil programmet smadre Win2000/XP's hjælpefil. Det problem

Den nyeste 2.0.6.369 kan hentes her.

http://personal.inet.fi/business/toniarts/dwnloads.htm
--
Mvh Torben

Fra : Rudi Stegen

Dato : 12-04-04 20:21

Hej Torben, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Den nyeste 2.0.6.369 kan hentes her.
>
> http://personal.inet.fi/business/toniarts/dwnloads.htm

Smukt - og tak

Efter jeg læste dit indlæg, sad jeg og legede lidt med Tonis site.
Fidusen er åbenbart, at på siden med omtale af Easy Notification skal
bruge "Download Center" i bunden (hvor man kommer frem til din angivne
URL) i stedet for samme menupunkt i toppen (hvor man kommer frem til
medlemsskabstilmeldingssiden).

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Peter Loumann

Dato : 12-04-04 21:11

"Torben" <tolemNOSPAM@mail.tele.dk> skrev:

Easy Cleaner:

>Den nyeste 2.0.6.369 kan hentes her.

>http://personal.inet.fi/business/toniarts/dwnloads.htm

Den har jeg så hentet og installeret. På min temmelig jomfruelige Win
Xp (få uger gammel) finder Registry-funktionen en liste så lang at den
ligner en halv Registry. Den giver desværre ikke antallet, og jeg
gider ikke tælle manuelt.

Er det normalt? Skal hele skidtet bare slettes? Nogen fælder? Skal
noget skrives i "Spring:"?

Jeg har tidligere brugt jv18, men den er enten dyr eller ved at være
forældet. Så jeg er noget usikker på denne her. Hjælpefilen er ikke
særlig veltalende.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Peter Loumann

Dato : 12-04-04 21:22

Peter Loumann <me@privacy.net> skrev:

>[...] Registry. Den giver desværre ikke antallet [...]

Vrøvl, Peter! Den finder 256 ugyldige poster. Men det er vel også
foruroligende mange ...

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-04-04 16:55

Torben skrev:

> Den nyeste 2.0.6.369 kan hentes her.
>
> http://personal.inet.fi/business/toniarts/dwnloads.htm

Tak. :)
Det undrer mig egentlig, at min installerede 2.05.338 ikke selv
finder den. <http://home18.inet.tele.dk/madsen/easycleaner/check.png>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Torben

Dato : 12-04-04 17:13

> Tak. :)
> Det undrer mig egentlig, at min installerede 2.05.338 ikke selv
> [...]

Velbekomme

Undrer også mig, men jeg blev nysgerrig da en længere oppe i tråden
skrev at den ikke var freewere, så faldt jeg over den nye.
--
Mvh Torben

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-04-04 17:20

Torben skrev:

> Undrer også mig, men jeg blev nysgerrig da en længere oppe i
> tråden skrev at den ikke var freewere, så faldt jeg over den
> nye.

Nu er 2.0.6.369 i hvert tilfælde røget ind i stedet her. Så er
jeg spændt på hvordan den kører. Selve brugerfjæset har fået et
lille løft, kan jeg se, men Norton og Help er kommet tilbage i
Spring-feltet inde bagved Register-knappen. Hmmm...

--
Hilsen
Madsen

Fra : Torben

Dato : 12-04-04 17:30

> [...]
> lille løft, kan jeg se, men Norton og Help er kommet tilbage i
> Spring-feltet inde bagved Register-knappen. Hmmm...

Hvor ser du det Madsen, jeg har godt nok en hjælp, men ikke noget med
norton?
--
Mvh Torben

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-04-04 18:03

Torben skrev:

> Hvor ser du det Madsen,

Neden i bunden af vinduet, som kommer frem, hvis man klikker på
Register-knappen.

2.0.5.338 så sådan her ud hos mig:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/easycleaner/spring_205338.png>

2.0.6.369 ser sådan her ud:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/easycleaner/spring_206369.png>

> jeg har godt nok en hjælp, men ikke noget med norton?

Hvis du ikke har Norton-programmer installeret, så kan det måske
være derfor. Jeg undrer mig så bare over, hvorfor 2.0.5.338 ikke
selv indsatte Norton i Spring-feltet når nu 2.0.6.369 selv gør
det. (Det eneste program jeg har installeret fra Norton, eller vel
rettere Symantec, er Norton Antivirus Corporate Edition 8.1.1.323).

--
Hilsen
Madsen

Fra : Torben

Dato : 12-04-04 18:11

> [...]
> det. (Det eneste program jeg har installeret fra Norton, eller vel
> rettere Symantec, er Norton Antivirus Corporate Edition 8.1.1.323).

Jeg har norton 2002 pakken installeret og får ikke noget frem på linjen.
--
Mvh Torben

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-04-04 18:16

Torben skrev:

> Jeg har norton 2002 pakken installeret og får ikke noget frem
> på linjen.

Sært. Jeg sidder lige og er ved at sende noget, men når det er slut,
så prøver jeg at boote til en anden installation af WinXP, hvor jeg
så vil prøve at installere 2.0.6.369, for at se om den gør det samme
igen...

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-04-04 19:01

Thomas G. Madsen skrev:

> Jeg sidder lige og er ved at sende noget, men når det er slut,
> så prøver jeg at boote til en anden installation af WinXP,
> hvor jeg så vil prøve at installere 2.0.6.369, for at se om
> den gør det samme igen...

Nå, men det gjorde den ikke. På den anden WinXP-installation er
Spring-feltet også tomt i version 2.0.6.369 og efter en gen-
installation af 2.0.6.369 på den første WinXP-instalation, hvor
Spring-feltet viste Norton og Help, er feltet nu også tomt, så
et eller andet må være gået galt med den første installation af
version 2.0.6.369.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Torben

Dato : 12-04-04 19:11

> [...]
> Spring-feltet viste Norton og Help, er feltet nu også tomt, så
> et eller andet må være gået galt med den første installation af

Ja der foregår meget mystisk på ens pc, feks. da jeg ville følge denne
tråd, trykkede jeg på brillerne,men det virker heller ikke, det samme
med flag,den soterer i stedet for.
Så Madsen peceren kører sine egne veje en gang imellem.
--
Mvh Torben

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-04-04 20:53

Torben skrev:

> Så Madsen peceren kører sine egne veje en gang imellem.

Det tyder ofte på det ja. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-04-04 22:21

Peter Loumann skrev:

> Den har jeg så hentet og installeret. På min temmelig
> jomfruelige Win Xp (få uger gammel) finder Registry-funktionen
> en liste så lang at den ligner en halv Registry.

Det er meget normalt, når man kører EasyCleaner for første gang.

> Skal hele skidtet bare slettes?

Alt hvad der har en grøn lampe ud for kan roligt slettes og det
har det hele vel. Noget tyder på, at han er blevet træt af mails
med spørgsmål om, hvad folk må slette og hvad de skal lade ligge
så derfor de grønne lamper i 2.0.6.369. :)

> Nogen fælder?

Jeg har brugt EasyCleaner siden de triste Win95-dage og har aldrig
oplevet problemer med den. Har altid slettet alt hvad den finder.
Jeg har altid kun brugt selve "Register"-delen. De andre punkter
bruger jeg ikke, så dem har jeg ingen erfaring med.

Hvis det endelig går galt, hvilket jeg ikke tror det gør, så kan
du altid gå ind i Undo-mappen i den mappe, hvor du har EasyCleaner
installeret og køre den sidste nye *.reg-fil. De har jo den fordel,
at man kan køre dem selv fra fejlsikret tilstand (så vidt jeg ved).

> Skal noget skrives i "Spring:"?

Nej. Ikke i version 2.x.

> Hjælpefilen er ikke særlig veltalende.

Manden er fra Finland.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter Loumann

Dato : 12-04-04 22:29

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:

>Det er meget normalt, når man kører EasyCleaner for første gang.

Beroligende! Man undres over at windåzen aldrig har lært at rydde op
efter sig.

>Alt hvad der har en grøn lampe ud for kan roligt slettes og det
>har det hele vel.

Jep! Tak!

>Jeg har brugt EasyCleaner siden de triste Win95-dage

Nåh, de havde nu også deres muntre sider. Eller også var jeg bare
yngre dengang

>Jeg har altid kun brugt selve "Register"-delen. De andre punkter
>bruger jeg ikke, så dem har jeg ingen erfaring med.

Jeg har lige ladet "overflødige filer" søge uden at slette. Den finder
4½ GB!

>Hvis det endelig går galt, hvilket jeg ikke tror det gør, så kan
>du altid gå ind i Undo-mappen

Ja, det har jeg godt set. Men det er ikke til megen nytte hvis det går
så galt at windåzen slet ikke vil starte. Det har jeg prøvet engang
med en helt autoriseret driveropdatering. Så hjælper et
gendannelsespunkt fedt.

>Manden er fra Finland.

Nå sådan

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-04-04 00:57

Peter Loumann skrev:

> Nåh, de havde nu også deres muntre sider. Eller også var jeg
> bare yngre dengang

Sammenlignet med de muligheder man har i dag, var Win95-dagene
egentlig ret kedelige, men det var da selvfølgeligt muntert nok
imens det stod på. :)

> Jeg har lige ladet "overflødige filer" søge uden at slette.
> Den finder 4½ GB!

What!?
Det var en del. Jeg har lige ladet den søge på mit C-drev, hvor
WinXP Pro SP1 og alle mine programmer er installeret. Funktionen
'Unødvendige filer' fandt 45 stk. på sammenlagt 10 KB, og jeg
har aldrig brugt funktionen før. De fleste af dem er *.bak-filer,
som der sjældent sker det store ved at slette, men den har også
fundet filer, som jeg ikke vil have slettet.

[Undo-mappen og *.Reg-filer]
> Men det er ikke til megen nytte hvis det går så galt at
> windåzen slet ikke vil starte. Det har jeg prøvet engang med
> en helt autoriseret driveropdatering. Så hjælper et
> gendannelsespunkt fedt.

Hvis man ikke engang kan komme ind via fejlsikret tilstand, så
er det noget skidt ja, men skulle det gå så galt, så må man i
gang med at genindlæse fra sit backup (image-fil fra Drive Image
i mit tilfælde). Jeg har dog som sagt aldrig oplevet problemer
med den del af EasyCleaner, som muger ud i registreringsdatabasen.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter Loumann

Dato : 13-04-04 09:25

>What!?
>Det var en del.

Skrivefejl for 4½*MB* ;o/

>Funktionen 'Unødvendige filer' fandt 45 stk.

38 her.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-04-04 11:12

Peter Loumann skrev:

> Skrivefejl for 4½*MB* ;o/

Nå ok. Så er jeg mere rolig. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : jobe

Dato : 08-04-04 13:59

hej hvis du kende nogen som har k cd´er fra k-komputer så plejer der at
ligge en reg gleaner derpå og den er på dansk
hilsen jobe

Fra : Lars

Dato : 11-04-04 21:50

In article <Xns94C574BA69B70Chewbacca@62.243.74.163>, palle.jensen@tiscali.invalid says...
> Hejsan,
>
> Kort og godt.
>
> Er der nogen der kender et godt reg cleaner program der ikke koster
> noget?

Hmm, JV16 PowerTools er særdeles godt, en 30 dages trial kan hentes her:
http://www.jv16.org

Dog koster programmet 30 USD. Jeg svarede idet nogle måske gerne vil have det bedste alternativ
og så er villig til at købe programmet.

--
Best regards

Lars