MS Windows
briani 27239
Hjælp til brug af ghost ??
Fra : Jakob

Dato : 07-04-04 17:00

Jeg har hentet en trial version af ghost 8 fra norton da jeg ønsker at
spejle min nuværende disk over på en ny.

Jeg kan dog ikke lige gennemskue hvordan det funger. Skal jeg vælge
Ghost Boot Wizard til at starte en "kopierings guide" eller hvad. Når
jeg vælger den får jeg en masse muligheder som jeg ikke rigtigt kan
gennemskue, så hjælp ville være godt

MVH

Jakob

Fra : Gunnar

Dato : 08-04-04 08:56

"Jakob" <nomail@nomail.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ghost Boot Wizard til at starte en "kopierings guide" eller hvad. Når
> jeg vælger den får jeg en masse muligheder som jeg ikke rigtigt kan
Hej.
Du skal vælge Ghostpe.exe. så kører det næsten af sig selv.
Gunnar

Fra : Leony

Dato : 08-04-04 09:40

In news:MPG.1ade43e9b47adf3a9896f5@news.get2net.dk,
Jakob typed:

> Jeg har hentet en trial version af ghost 8 fra norton da jeg ønsker at
> spejle min nuværende disk over på en ny.

Som regel plejer trialversionerne at kunne ghoste drevet, men de kan
ikke indlæse ghostet på en anden disk.

Harddiskproducenterne har et værktøj til diskkopiering fra gammel
harddisk til nye harddisk i deres downloadsektion.
Maxtor's hedder Maxblast.
Seagate's hedder Discwizard.
Western Digital's hedder DataLifeGuardTools.
IBM/Hitachi's hedder Drivefitness (så vidt jeg husker).

Hvis du vil bruge et Ghostlignende program så prøv "Partitionsaving",
det er freeware:
http://perso.club-internet.fr/guiboure/en/index_frame.html

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jakob

Dato : 08-04-04 16:42

> Seagate's hedder Discwizard.

AHhh ok da begge er seagate diske er det vel bare den vej jeg skal,
fungerer det ligeså godt som ghost ??

Hygge

Jakob

Fra : Leony

Dato : 09-04-04 09:50

In news:MPG.1adf913d27db683b9896f6@news.get2net.dk,
Jakob typed:

> AHhh ok da begge er seagate diske er det vel bare den vej jeg skal,
> fungerer det ligeså godt som ghost ??

Jeg har ikke selv prøvet det, men der er stor succes med det i

Selve overførslen er pædagoisk og lige til.

Læs evt diverse hjælpefiler og manualer osv inden overførsel.
Husk for guds skyld også at lade være med at formattere den gamle disk,
før du har tjekket at alt virker som det skal på den nye.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 08-04-04 13:54

> [...]
> Ghost Boot Wizard til at starte en "kopierings guide" eller hvad. Når
> jeg vælger den får jeg en masse muligheder som jeg ikke rigtigt kan

+++++++++++++++++++
Hej.

Ghost Boot Wizard bruger til at lave en boot diskette med, så du kan boote
fra den.

Er der ikke en knap der hedder backup ? den bruger du til at lave et image
af din harddiske, og knappen restore, til at gendanne dit image med.

Mvh. Jørgen nielsen.

Fra : Jakob

Dato : 08-04-04 16:45

> Er der ikke en knap der hedder backup ? den bruger du til at lave et image
> af din harddiske, og knappen restore, til at gendanne dit image med.
>
> Mvh. Jørgen nielsen.

OK tak for det