MS Windows
briani 27239
Bitmap billeder på XP
Fra : AB

Dato : 07-04-04 19:04

Min svigermors PC gemmer vedhæftede billeder i BMP format og ikke JPEG. Kan
dette ikke ændres....?

Mvh
Michael

Fra : Gunnar

Dato : 07-04-04 20:59

"AB" <annie@cbds.dk> skrev i en meddelelse news:c51fqb$297$1@sunsite.dk...
> Min svigermors PC gemmer vedhæftede billeder i BMP format og ikke JPEG.
Kan
> dette ikke ændres....?
>
> Mvh
> Michael
Hej.
Gå til internet - funktioner - indstillinger - generelt og slet midlertidige
filer midt på siden. Og ja , jeg ved det lyder skørt, men virker i næsten
alle tilfælde.
Gunnar

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 07-04-04 21:43

Gunnar skrev i en meddelelse:

> Gå til internet - funktioner - indstillinger - generelt og slet
> midlertidige filer midt på siden. Og ja , jeg ved det lyder skørt,
> men virker i næsten alle tilfælde.

Der er også noget der foreslår at man nedsætter den til ca. 30Mb - ved
ikke om det har nogen effekt.
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix: url:http://flash.to/oe-quotefix/

Fra : emj

Dato : 07-04-04 22:30

On Wed, 7 Apr 2004 22:43:10 +0200, "Torben Greve Otzen"
<TorbenGreveOtzenSLET@hotmail.com> wrote:

>Der er også noget der foreslår at man nedsætter den til ca. 30Mb - ved
>ikke om det har nogen effekt.

Hvorfor i alverden skulle man dog gemme 30 MB af det lort?

Hilsen emj

Fra : emj

Dato : 07-04-04 22:21

On Wed, 7 Apr 2004 20:03:45 +0200, "AB" <annie@cbds.dk> wrote:

>Min svigermors PC gemmer vedhæftede billeder i BMP format og ikke JPEG. Kan
>dette ikke ændres....?

Det lyder som om hun trænger gevaldigt til at få slettet temporære
filer, så prøv lige det.
Hilsen emj

Fra : AB

Dato : 08-04-04 09:23

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

Kan

> Det lyder som om hun trænger gevaldigt til at få slettet temporære
> filer, så prøv lige det.

Det hjælper ikke. Når jeg på en billede i en mail højreklikker og siger gem
billede som, er filtypen forudbestemt til "Bitmap (*.bmp)"

Mvh
Michael

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-04-04 09:42

"AB" <annie@cbds.dk> skrev :

>Det hjælper ikke. Når jeg på en billede i en mail højreklikker og siger gem
>billede som, er filtypen forudbestemt til "Bitmap (*.bmp)"

Også efter en genstart?

Og der er slettet fra Internetindstillinger og ikke direkte i
mappen Temporay Internet Files?
--
Knud

Fra : AB

Dato : 08-04-04 10:03

> Også efter en genstart?
>
> Og der er slettet fra Internetindstillinger og ikke direkte i
> mappen Temporay Internet Files?

Har lige slettet ALT fra Internetindstillinger og genstartet. Vil stadig kun
gemme som BMP.

Michael

Fra : hcma

Dato : 08-04-04 09:18

> [...]
> Min svigermors PC gemmer vedhæftede billeder i BMP format og ikke JPEG.

Slet temp. internetfiles (diskoprydning).
Det er en mærkelig bug i XP, som skyldes at temp-lageret er fyldt op,
hvorfor MS åbenbart mener at man så kun skal have lov til at gemme i 1
format = bmp, som så er det format som fylder mest Må være en form for
omvendt logik.
Du kan dog undgå det i fremtiden ved at gøre følgende:
Funktioner -> Internetindstillinger -> fanebladet Avanceret -> scroll ned
til Sikkerhed og sæt flueben ved: Slet mappen Temp. internetfiler, når
browseren lukkes.

m v h
hcma