MS Windows
briani 27239
adgangs kode i xp home
Fra : Sir Hansen

Dato : 07-04-04 16:41

en af mine bekendte har været ude for en 1 april spøg eller skal man kalde
det hærværk der er en der har sat adgangskode på hans bærebar så, man ikke
kan komme ind i windows.
så nu vil jeg høre om der er nogen kloge hovder der har en ide om hvordan
man kommer forbi, uden at slette hd , da der ligger en masse på pc der
helst ikke ikke skal gå tabt

mvh Steen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 07-04-04 16:45

"Sir Hansen" <steen@37.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> så nu vil jeg høre om der er nogen kloge hovder der har en ide om hvordan
> man kommer forbi, uden at slette hd , da der ligger en masse på pc der

Hvilket styresystem er der tale om?

--
ahw
Motto:

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-04-04 16:48

"Arne H. Wilstrup" <karl@meget.smart.dk> wrote in

> Subject: Re: adgangs kode i xp home

> Hvilket styresystem er der tale om?

:)

--
..: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/blog/ ::...
'Veni, Vidi, Velcro' - I came, I saw, I stuck around.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 07-04-04 17:19

"Henrik Stidsen" <nospamforme@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> "Arne H. Wilstrup" <karl@meget.smart.dk> wrote in

> :)

jovist, men det er dog en uskik blot at skrive om det i emneboksen i stedet
for at skrive det i tekstboksen også!

--
ahw

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-04-04 18:39

> jovist, men det er dog en uskik blot at skrive om det i
> emneboksen i stedet for at skrive det i tekstboksen også!

Ganske og aldeles enig.

Fra : Sir Hansen

Dato : 07-04-04 16:50

Windows XP home

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 07-04-04 17:24

"Sir Hansen" <steen@37.com> skrev i en meddelelse
> Windows XP home

prøv i første omgang at skrive "administrator" i boksen i stedet for
bruger-id og derpå "password".
Ellers er en geninstallation med reparation måske en mulighed.

--
ahw

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 07-04-04 18:12

"Sir Hansen" <steen@37.com> wrote:

>en af mine bekendte har været ude for en 1 april spøg eller skal man kalde
>det hærværk der er en der har sat adgangskode på hans bærebar så, man ikke
>kan komme ind i windows.

Træls problem.

Adgangskoderne er godt skjult i XP, men der er heldigvis værktøjer der kan klare det.

Kig forbi http://www.password-crackers.com/

Inden man roder for meget med den slags, er det klogt at tage backup af de mest vigtige ting -

Det kan du gøre fra f.eks Knoppix, http://www.knoppix.com/

<mlr>

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 07-04-04 18:29

> [...]
>
> Kig forbi http://www.password-crackers.com/
>
> Inden man roder for meget med den slags, er det klogt at tage backup af de

Interessant synspunkt - han kan ikke komme ind i Windows XP og du foreslår
at han tager backup - hvordan mon?

> Det kan du gøre fra f.eks Knoppix, http://www.knoppix.com/

Tja, det er vist en linux-ting - kan det lave backup af et system, han ikke
kan komme ind i?

--
ahw

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-04-04 18:40

> Tja, det er vist en linux-ting - kan det lave backup af et
> system, han ikke kan komme ind i?

Det kan læse disken og altså kopiere alle data.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 07-04-04 19:05

> "Arne H. Wilstrup" <karl@meget.smart.dk> wrote in

> Det kan læse disken og altså kopiere alle data.

OK. Men det kræver vel at man kan boote på disken? ellers vil den jo ikke
kunne finde de nødvendige ting?

--
ahw

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-04-04 19:52

> OK. Men det kræver vel at man kan boote på disken? ellers vil
> den jo ikke kunne finde de nødvendige ting?

Knoppix booter fra en CD (eller en diskette) og kan så læse
harddisken.

Fra : Peter Loumann

Dato : 07-04-04 22:44

Henrik Stidsen <nospamforme@hs235.dk> skrev:

>Knoppix booter fra en CD (eller en diskette) og kan så læse
>harddisken.

Forudsat han ikke har ntfs.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 07-04-04 22:57

Peter Loumann <me@privacy.net> wrote:

>Forudsat han ikke har ntfs.

Nope, Knoppix læser uden problemer NTFS...

<mlr>

Fra : Peter Loumann

Dato : 08-04-04 10:12

Michael Rasmussen <mic@NO_SPAMdou.dk> skrev:

>Nope, Knoppix læser uden problemer NTFS...

Siden hvornår? Den version jeg fik på Alt om DATAs forside-cd i febr.
kan ikke. Den kørte i øvrigt glimragende.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-04-04 10:48

>Siden hvornår? Den version jeg fik på Alt om DATAs forside-cd i febr.
>kan ikke. Den kørte i øvrigt glimragende.

Prøv at starte Knoppix op igen - Og puds lige brillerne inden

Hvis du ikke er kendt i Unix/Linux kan det godt være lidt vanskeligt at gennemskue, men jeg lover dig: Knoppix læser NTFS drev....

<mlr>

Fra : Peter Loumann

Dato : 08-04-04 13:45

>Prøv at starte Knoppix op igen - Og puds lige brillerne inden

<røde ører>Det har jeg så gjort ...</>

>Hvis du ikke er kendt i Unix/Linux kan det godt være lidt vanskeligt at gennemskue,

Ja. Jeg har aldrig fattet det, men har også kun været i linux som
endagsturist.

>men jeg lover dig: Knoppix læser NTFS drev....

Simpelthen! Problemet var ikke at gennemskue filsystemet. Jeg var bare
sikker på at jeg havde læst et autoritativt sted at det ku' den ikke,
så jeg havde slet ikke prøvet.

Hyldest til usenet: Når en knold som mig kommer for skade at udtale
sig om noget han ikke har forstand på, bliver han rettet af
kvalificerede folk. Beklager min ukvalificerede indblanding.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 07-04-04 20:07

"Arne H. Wilstrup" <karl@meget.smart.dk> wrote:

>Tja, det er vist en linux-ting - kan det lave backup af et system, han ikke
>kan komme ind i?

Linux kan man bruge til mange spændende ting - Kun fantasien sætter grænser

<mlr>

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 07-04-04 21:40

> Linux kan man bruge til mange spændende ting - Kun fantasien sætter
grænser

Så er mine grænser nået - hvad kan Linux som Windows ikke kan?

--
ahw

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 07-04-04 21:58

>Så er mine grænser nået - hvad kan Linux som Windows ikke kan?

Prøv lige om du kan afvikle en Windows direkte fra CD'en

<mlr>

Fra : Leony

Dato : 08-04-04 09:44

In news:qfq8705vdci34l91t52fj9n3c4jscsksj7@4ax.com,
Michael Rasmussen typed:

> Prøv lige om du kan afvikle en Windows direkte fra CD'en

Kan alle Linux'er afvikles direkte fra cd-rom drevet eller er det kun
Knoppix?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-04-04 10:26

"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> wrote:

>Kan alle Linux'er afvikles direkte fra cd-rom drevet eller er det kun
>Knoppix?

Nope, de fleste linux distributioner skal installeres på en harddisk, men par er li'som Knoppix konfigureret til at køre fra CD..

<mlr>

Fra : Leony

Dato : 08-04-04 10:37

In news:qg6a70132h01r0gs6tppee1d5l0o42c8a0@4ax.com,
Michael Rasmussen typed:

> Nope, de fleste linux distributioner skal installeres på en harddisk,
> men par er li'som Knoppix konfigureret til at køre fra CD..

Så er din sammenligning vel heller ikke fair.
Hvis Windows kom i lige så mange afskygninger som Linux, så kunne et par
af dem kunne køre direkte fra CD.
Hvis det er det eneste argument du kan finde for at køre LInux, så synes
jeg det er noget tyndt.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-04-04 11:01

"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> wrote:

>Så er din sammenligning vel heller ikke fair.

Det var vel også i sjov - Jeg orker ikke at gå i gang med et større flueknepperi

Windows er stærk som workstation, der er her man finder al softwaren. Men i server sammenhænge er Linux eminent. Min linux server
er det centrale punkt i mit netværk, den ville jeg ikke bytte til en windows server om jeg så fik en million

<mlr>

Fra : Leony

Dato : 08-04-04 14:28

In news:be8a709oiji3sbnjhdvojq65lsqv6vefg5@4ax.com,
Michael Rasmussen typed:

> Det var vel også i sjov - Jeg orker ikke at gå i gang med et større
> flueknepperi

Nåååh, det var sjov.
Jeg så godt din smiley (dem bruger du en del af), men uanset hvad, så
synes jeg det er et dårligt argument.
Personligt synes jeg heller ikke det var flueknepperi, men ok vi slutter
her. EOD.

> [...]
> Men i server sammenhænge er Linux eminent. Min linux server er det
> centrale punkt i mit netværk, den ville jeg ikke bytte til en windows

Endnu en vittighed, jeg har opfattet den, for selvfølgelig ville du
bytte hvis du fik en million.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 08-04-04 11:04

"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af dem kunne køre direkte fra CD.
> Hvis det er det eneste argument du kan finde for at køre LInux, så synes

Du tog ordene ud af munden på mig! - jeg er nemlig helt enig_ der skal
s'gu' bedre argumenter til førend man bør skifte styresystem når man har et
der ellers fungerer udmærket og som man allerede HAR betalt for.

Desuden bemærker jeg også at Michael oven i købet saboterer sine egne
argumenter en hel del ved at forudsætte at man da skal kende lidt til
Unix-verdenen for at kunne udnytte det pågældende stykke software optimalt.

Det er jo netop det, der er hovedanken mod Linux: den er stadig ikke for
almindelige mennesker (læs: Vindowsbrugere, der er vant til Windows)

Naturligvis kan det da læres, men spørgsmålet er om det er det værd, sådan
som det ser ud i dag med adskillige distributioner, adskillige forvirrende
programmeddelelser og installationsprocedurer (og ja, jeg har prøvet linux -
oven i købet sammen med en ekspert - og han havde da også sine problemer) -
så lad os holde os til - i hvert fald her i gruppen - at diskutere
ms-windows og ikke linux. Er der et linux-program, der kan løse nogle få
enkeltstående opgaver i Windowsmiljøet, så er det da fint med mig, men det
bør ikke i denne gruppe være meningen at vi skal til at diskutere Linux ctr.
Windows, og indtil dato har jeg ikke set noget, der overbeviser mig om at
jeg bør udskifte min normalt fungerende Windowsplatform med Linux -også
selvom jeg kan have problemer med den af og til.

--
ahw

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-04-04 11:43

> [...]
> egne argumenter en hel del ved at forudsætte at man da skal
> kende lidt til Unix-verdenen for at kunne udnytte det pågældende

Du skal altså også kende til windows verdnen før du kan bruge windows
til særlig meget. Men det gør de fleste mennesker også efterhånden.

Hvis du tog en person der aldrig i sit liv havde brugt en maskine og
satte vedkommende igang med at lære linux ville det nok gå ca. ligeså
godt som hvis du satte dem foran en windows maskine.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 08-04-04 12:03

> [...]
> satte vedkommende igang med at lære linux ville det nok gå ca. ligeså
> godt som hvis du satte dem foran en windows maskine.

tja, den påstand har jeg da hørt tidligere - men jeg er ikke overbevist om
det, efter at have forsøgt at installere en linuxversion på en
computer -selv med en ekspert siddende ved siden af mig. Det var hverken let
eller plug-and-play-agtigt.

--
ahw

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-04-04 18:12

> [...]
> linuxversion på en computer -selv med en ekspert siddende ved
> siden af mig. Det var hverken let eller plug-and-play-agtigt.

Det kommer vist an på hvilken distribution du vælger. Jeg har ikke
selv prøvet Mandrake men det siges den er ligeså nem som Windows.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-04-04 12:09

> [...]

>s'gu' bedre argumenter til førend man bør skifte styresystem når man har et
>der ellers fungerer udmærket og som man allerede HAR betalt for.

Nu glemmer hr Arne Wilstrup vist hvordan vi kom til at tale Linux i dette forum, nemlig som en elegant løsning på et besværligt
problem med backup af en windows installation i baglås....

<mlr>

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 08-04-04 12:53

> Nu glemmer hr Arne Wilstrup vist hvordan vi kom til at tale Linux i dette
forum, nemlig som en elegant løsning på et besværligt
> problem med backup af en windows installation i baglås....

Nej, det gjorde jeg ingenlunde, Hr.Michael Rasmussen. Hvis De havde den
Artighed at læse, hvad jeg vitterligen skriberede, ville De uden tvivl have
erfaret, at jeg sanderligen hilste det Program der maatte være i stand til
at kunde løse Windows-Problematikker velkomment, men at dette Forum i høyere
Grad maatte siges at henvise til Problematikker omkring Windows som
Styresystem taget i Betragtning og altsaa ikke skulde henvises til en slags
unødig Trætte omkring et andet Styresystem, hvadenten det maatte hedde Linux
eller være af desligen art.

Så De, min Herre, fisker i rørt Vande.

Desuden overseer De ganske heelt og aldeeles at Windows er et yderst
velmeriteret Program og Linux er ganske nyt, at det stadig maatte ansees for
at være for de mere langhaarede udi denne Branche og at der tilligemed gives
store Mangler udi antallet af Programmel, der maatte siges fuldt ud at
tilfredsstille almindelige Menneskers Behov for Funktionalitet,
Plug-and-Play etcetera.

Derfor griflede jeg udtrykkeligen, dersom De eventuelt haver maattet geraade
med Indvendinger derudi og paa forhaand havende alle Parader oppe for at
forsvare Deres elskede System, at ihvorvel det kunde være relevant at
fremhæve dette i anden Sammenhæng, Linux visseligen kunde løse en lang række
Problemer med Windows, men at vi burde alt i alt forbeholde denne Gruppe til
disputeren om Windows og ikke gebærde os hinsides dette stykke pragtfulde
Programmel, der stort set opfylder de Krav, man maatte stilles til et
funktionelt System anno 2004 udi det som Vor Herre den Almægtige maatte
tilstile os at annamme.

Med Agtelse Deres
Arne H. Wilstrup
Hører udi den ildsprudlende danske Pogedisciplineringsanstalt og med
leverandør til det danske Folk af Indlæg af en vis Værdi omkring Software og
anden dette vedrørende samt candidatus paedagogicus udi pogedisciplinae,
Anglofilli magisterii studiosus etcetera ved Hs. Kgl. Mayestatis
Universitatum.

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 11-04-04 00:22

> [...]
> store Mangler udi antallet af Programmel, der maatte siges fuldt ud at
> tilfredsstille almindelige Menneskers Behov for Funktionalitet,

Jeg tillader mig lige at uddybe for den almindelige læserskare:
Plug-and-Play betyder i denne kontekst Plug and Pray.

- Thomas

Fra : Peter

Dato : 14-04-04 21:33

"Thomas Jacobsen" <tj@FJERN-DETTEperson.dk> skrev i en meddelelse

cut cut cut cut ... Hvordan gik det med Sir Hansen's ven ? Fik han løst sit
poblem ?

Peter

Fra : Leony

Dato : 16-04-04 14:11

In news:gdhfc.142289$jf4.7519456@news000.worldonline.dk,
Peter typed:

> cut cut cut cut ... Hvordan gik det med Sir Hansen's ven ? Fik han
> løst sit poblem ?

Se Sir Hansen's besked fra d. 12/4-2004.

Fra : Sir Hansen

Dato : 12-04-04 10:19

Jeg takker for de mange interessante svar, der dog var fuldstendige
ubrugelige, hvorfor bliver alle spørgsmål drejet over i en ande grøft, om
noget helt andet, men til de interesseret kan jeg oplyse at jeg har fundet
ud af hvordan man kommer forbi et brugernavn og password i windows, således
at man har adgang til alt på pcén, så sikkerhedden er lig nul når man
laver brugernavn og adgangskode det tager kun 2 min at komme ind,

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-04-04 12:07

Sir Hansen skrev:

> Jeg takker for de mange interessante svar, der dog var
> fuldstendige ubrugelige, hvorfor bliver alle spørgsmål drejet
> over i en ande grøft, om noget helt andet,

Velkommen til usenettet.

> [...]
> således at man har adgang til alt på pcén, så sikkerhedden
> er lig nul når man laver brugernavn og adgangskode det tager

Har du noget imod at fortælle den forvirrede pøbel med de
ubrugelige svar, hvordan du gjorde det? Det kan jo være at andre
sidder med det samme problem en dag.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Sir Hansen

Dato : 18-04-04 18:55

Start op i fejlsikkeret tilstand , gå i kontrol panel derefter bruger konto,
der er det så muligt at fjerne adgangs koder genstart og du er på