MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP lukker ned
Fra : Henning Lund

Dato : 06-04-04 17:16

Jeg er løbet i et lille problem her i dag, min maskine popper op med
denne besked: Generic host proces for win32 service (har lavet en fejl)
mener jeg der stod, maskinen lukkes om 60 sekunder, trykker jeg ok til
denne besked kommer denne: Remote procedure call sluttede uventet.
Hvad forårsager disse nedlukninger.
Der skulle ikke være Blaster på maskinen.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-04-04 17:48

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev :

>Der skulle ikke være Blaster på maskinen.

Det må det ellers næsten være.

For at forhindre Windows i at lukke, gå i start => kør og skriv
shutdown -a
og kig så på
http://www.virus112.com/index.php?page=artikel&artid=757&tema=21
--
Knud

Fra : Henning Lund

Dato : 06-04-04 18:00

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Det må det ellers næsten være.

Det ser sært ud, jeg har kørt en fuldstændig scan af hele maskinen med
mit virusprogram, samt en onlinescanning via Trend Micro, ingen af dem
finder spor.
Nedlukningen af maskinen er sket 2 gange i eftermiddags, Blaster det
kære væsen lukker den ikke maskinen oftere så hut jeg visker?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-04-04 19:01

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev :

>Nedlukningen af maskinen er sket 2 gange i eftermiddags, Blaster det
>kære væsen lukker den ikke maskinen oftere så hut jeg visker?

Ved jeg ikke, har aldrig haft den.

Har du tjekket med værktøjet fra virus112?
--
Knud

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 06-04-04 19:25

On Tue, 06 Apr 2004 20:00:44 +0200, Knud Gert Ellentoft
<ellentoft@mail.tele.invalid> wrote:

> [...]
klip
ikke i starten, men intervallerne bliver kortere og kortere,
hvis jeg husker rigtigt, det er længe siden, før stofa fik
deres super filter, nu kommer der intet.
mvh Ebbe

Fra : Henning Lund

Dato : 06-04-04 20:07

Ebbe Hansen skrev:

> ikke i starten, men intervallerne bliver kortere og kortere,
> hvis jeg husker rigtigt, det er længe siden, før stofa fik
> deres super filter, nu kommer der intet.
> mvh Ebbe

Ok jeg kunne ikke huske det fra engang en af mine (tror jeg) knægte
havde reddet sig en blaster.

Fra : Henning Lund

Dato : 06-04-04 20:06

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Har du tjekket med værktøjet fra virus112?

Ja jeg har lige hentet det og den melder at der ingen virus er.

Jeg kunne heller ikke forstå at en virus skulle have snydt sig vej ind
på maskinen, jeg kan ikke mindes sidst jeg har haft virus, ok alt kan
lade sig gøre, men jeg bruger både livrem og seler

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 07-04-04 00:36

Henning Lund skrev:

> Ja jeg har lige hentet det og den melder at der ingen virus er.

Du behøver heller ikke at have virus blot fordi at RPC lukker
ned, men det _kan_ være et tegn på, at en af den slags orme, som
forsøger at udnytte sikkerhedshullerne i RPC, har forsøgt at komme
ind, hvilket har fået RPC til at gå ned. Det burde dog ikke ske,
hvis din Windows er fuldt opdateret hvad sikkerhedsopdateringer
angår. Er den det?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Henning Lund

Dato : 07-04-04 06:17

Thomas G. Madsen skrev:

> [...]
> ind, hvilket har fået RPC til at gå ned. Det burde dog ikke ske,
> hvis din Windows er fuldt opdateret hvad sikkerhedsopdateringer

Hej Thomas, ja det er en af de ting jeg altid sørger for at få gjort.
Det sjove er atmaskinen har nu kørt siden i går eftermiddags uden at
lave nummeret igen.
Hvad er RPC egentlig for en fætter?

Fra : hcma

Dato : 07-04-04 09:47

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse

> Hej Thomas, ja det er en af de ting jeg altid sørger for at få gjort.
> Det sjove er atmaskinen har nu kørt siden i går eftermiddags uden at
> lave nummeret igen.
> Hvad er RPC egentlig for en fætter?

RPC er flg.:
Remote Procedure Call Services - it is RPCSS.EXE in Windows 95/98/ME,
while it is RPCSS.DLL in Windows NT4/2000/XP/2003. Remote Procedure Call
is the feature which enables programs to call each other's publicly declared
procedures (programming code) over a network. From initially being little
used under Windows 95/98/ME, RPCSS has now become essential to the proper
running of most of the recent versions of network related Microsoft software
(Winsocks, Internet Explorer, ICS), thus disabling it or deleting it will
result in problems at some point. Under any Windows 95/98/ME environment
with reasonably recent Microsoft software installed, RPCSS runs at all times
as a transparent task visible only through The Ultimate Troubleshooter,
while under Windows NT4/2000/XP/2003 RPCSS is a crucial part of the design
of the operating system and deleting/disabling this program disables the
operating system !

Recommendation :
Leave well alone !

klippet fra http://www.answersthatwork.com/Tasklist_pages/tasklist_r.htm