MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Søges: Program der automatisk slukker PC´e~
Fra : WR

Dato : 06-04-04 11:06

Er der nogen der kender til sådanne et program???

Helst et der sevl starter når windows indloades....

Hilsen Jan

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 06-04-04 11:14

On Tue, 6 Apr 2004 12:06:27 +0200, WR wrote:

> Er der nogen der kender til sådanne et program???
> Helst et der sevl starter når windows indloades....

Du kan bruge PowerOff.
http://users.pandora.be/jbosman/applications.html

Hvis du laver en genvej til den med disse parmetre og smider den ind i
start mappen, så lukker den efter 2½ time.

poweroff.exe -scheduled -force -seconds 8970 -warn -warntime 30 -msg "Det var så 2½ time. Om 30 sek. lukkes Windows"

--
Mvh. Lars

Fra : WR

Dato : 06-04-04 12:28

Meget fornemt!!! Takker..

Men kan du også gennemskue hvordan man får den til automatisk at trykke på:
"Do it"

Altså så det sker helt automatisk, uden nogen rør maskinen...

Hilsen Jan

Fra : Peter Jensen

Dato : 06-04-04 13:26

"WR" <wr.SLET@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
på:
> "Do it"
>
> Altså så det sker helt automatisk, uden nogen rør maskinen...

det skulle gerne ske automatisk efter de 30 sekunder der er sat
som -warntime
Den tid kan så sættes ned eller du kan helt fravælge parametrene
-warn -warntime 30 -msg "Det var så 2½ time. Om 30 sek. lukkes Windows"
så lukker programmet din computer med det samme warning.
--
Peter J

Fra : WR

Dato : 06-04-04 13:36

Det er nok mig der ikke kan forklare mig godt nok.
Problemet er at når programmet startes (Maskinen tændes) Spå skal man trykke
på "Do It" før den starter nedtællingen.

Fra : Peter Jensen

Dato : 06-04-04 14:52

> [...]
trykke
> på "Do It" før den starter nedtællingen.

Ahhh, på den måde :)
du kan overveje at køre punktet Service -> Create service.
Så kører den programmet med de settings du har angivet
endda uden der er nogen logget på maskinen.
Jeg har ikke selv prøvet, men udfra dokumenentationen skulle det
kunne gøre tricket.
--
Peter J

Fra : Leony

Dato : 06-04-04 13:25

In news:40728120$0$285$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
WR typed:

> Er der nogen der kender til sådanne et program???
> Helst et der sevl starter når windows indloades....

http://www.budja.com/shutdown/
Shutdown.exe kan lave følgende kommando:
Wait 10 seconds before shutting down the computer: shutdown -u -t 10
Skift 10 ud med det antal sekunder du ønsker.
Hvis du placerer din lukgenvej i startmappen, så startes nedtællingen
når Windows starter.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 06-04-04 13:23

"WR" <wr.SLET@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:40728120$0$285$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Er der nogen der kender til sådanne et program???
>
> Helst et der sevl starter når windows indloades....

Hvad med Shutdown der medfølger Windows XP.
Og så en genvej i Start gruppen.

--
Mvh Bjarne duelund@danbbs.dk
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 06-04-04 14:12

"WR" wrote

> Er der nogen der kender til sådanne et program???
> Helst et der sevl starter når windows indloades....

Er der nogen der logger på eller starter XP "automatisk"?

- Peter

Fra : WR

Dato : 06-04-04 14:42

PC starter automatisk..
Kun en bruger..

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 06-04-04 14:58

"WR" <wr.SLET@vip.cybercity.dk> wrote:

>PC starter automatisk..
>Kun en bruger..

Hvis PC'en starter på faste tidspunkter kan det let løses med en kombination af 'shutdown' og 'at'.

<mlr>