MS Windows
briani 27239
scsi/raid-Værtscontroller
Fra : Kim Hansen

Dato : 05-04-04 15:48

Hej ng

Hvorfor finder min computer en " scsi/raid-Værtscontroller " når jeg
ikke har nogen i?
Når jeg kigger i enhedshåndtering er der et gult mærke ved, og den kan
ikke installere driverene. Den skriver " Windows kan ikke indlæse
enhedsdriveren til hardwaren. Driveren er muligvis beskadiget eller
mangler. (Kode 39) " og " ukendt producent "
Jeg har prøvet at fjerne den, men når jeg starter op igen, er den der
igen.
Jeg bruger Win XP og det er en helt frisk installation.

Seagate disk " ide 0 master "
Nec dvdbrænder " ide 0 slave "
Plextor brænder " ide 1 master "
WD caviar disk " ide1 slave "

Sandberg lydkort
XF 5700 ultra grafik
Realtek netkort
Canon printer
Sandberg scanner

Alt virker som det skal.

Håber på hjælp.

M.V.H

Kim Hansen

Ved reply slet "fjern" i Mailadressen.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 05-04-04 16:00

Kim Hansen <kshfjern@postzone.dk> wrote:

>Hvorfor finder min computer en " scsi/raid-Værtscontroller " når jeg
>ikke har nogen i?

Lidt flere oplysninger om bundkortet - og driverne hertil - ville gøre underværker

Og så er AIDA32 iøvrigt et udmærket program der giver svar på mange underlige hardware relaterede spørgsmål:

http://www.aida32.ju/

<mlr>

Fra : Kim Hansen

Dato : 05-04-04 16:24

On Mon, 05 Apr 2004 16:59:44 +0200, Michael Rasmussen
<mic@NO_SPAMdou.dk> wrote:

>Lidt flere oplysninger om bundkortet - og driverne hertil - ville gøre underværker

Solteck sl-75drv5
Via-hyperion 4in1 451

Fra : Kim Hansen

Dato : 05-04-04 16:32

On Mon, 05 Apr 2004 17:24:22 +0200, Kim Hansen <kshfjern@postzone.dk>
wrote:

> [...]

Har hentet det, og det fandt ud af at det er " sojuscsi " der ikke kan
installeres.
Hvad er det?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 05-04-04 17:06

>Solteck sl-75drv5
>Via-hyperion 4in1 451

Du har ret - Der er ingen SCSI controller på det bundkort

Lidt svært at gennemskue hva der sker, men jeg kan forestille mig flere ting

- VIA baserede kort bruger almindeligvis IDE Filter driverne, men i visse situationer anvendes IDE miniport driverne i stedet.
Tidlige versioner af miniport driverne optræder som SCSI drivere i enhedshåndtering.

- Du har både CD-brænder og DVD brænder - Har du installeret flere brændeprogrammer, eller geninstalleret samme brændeprogram
flere gange, kan der ligge rester af en tidligere installation. Jeg mener Nero's InCd kan lave det nummer..

- Det kan også være rester af driveren til din Sandberg Scanner.

<mlr>

Fra : Kim Hansen

Dato : 05-04-04 17:14

On Mon, 05 Apr 2004 18:06:24 +0200, Michael Rasmussen
<mic@NO_SPAMdou.dk> wrote:

> [...]
>flere gange, kan der ligge rester af en tidligere installation. Jeg mener Nero's InCd kan lave det nummer..

Jeg har Nero 6302 og Clonecd 43.17 og så lige Alcohol 1.4.7.1005
In cd har jeg ikke installeret, og de er alle førstegangs
installationer.

Fra : Kim Hansen

Dato : 05-04-04 18:16

On Mon, 05 Apr 2004 16:47:58 +0200, Kim Hansen <kshfjern@postzone.dk>
wrote:

>Hvorfor finder min computer en " scsi/raid-Værtscontroller " når jeg
>ikke har nogen i?

Jeg har fundet ud af det ( ved et tilfælde ). Da jeg startede
Alcohol 120% op for første gang, fortalte programmet at der var en
nyere version, og om jeg ville hente den. Det gjorde jeg, og af
installerede den gamle version 1-4-7-1005. Så prøvede jeg at kigge i
enhedshåndtering, og da var scsi/raid-Værtscontroller væk, og alt så
normalt ud. Så installerede jeg version 1-4-8-1222, genstartede og
kiggede i enhedshåndteringen igen, så var den der igen, men nu var den
installeret korrekt.
Det må være det virtuelle drev Alcohol 120% installere, der gør det.

Men tak for hjælpen.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-04-04 19:05

In article <ne4370dvjjf4npjppbkil1kagli2v3s7e3@4ax.com>,
kshfjern@postzone.dk says...

> Det må være det virtuelle drev Alcohol 120% installere, der gør det.

Virtuelle drev, mange IDE RAID-controllere og naturligvis rigtige SCSI-
controllere optræder som SCSI-enheder.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen