MS Windows
briani 27239
Win xp pro starter op med Numlock slået ti~
Fra : chatting

Dato : 04-04-04 14:18

Jeg har et problem. mit win xp starter op med numlock slået til. Det
er meget irreterende. Jeg har været inde i bios og kigge efter en måde
at slå det fra på, men kan ikke umiddelbart finde noget. Er der ikke
nogen der har nogle ideer.

chatting

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 04-04-04 14:45

On Sun, 04 Apr 2004 15:17:49 +0200, chatting <chatting@chatband.dk>
wrote:

> [...]
>er meget irreterende. Jeg har været inde i bios og kigge efter en måde
>at slå det fra på, men kan ikke umiddelbart finde noget. Er der ikke

I min (Ami-Bios) er det i Bios:
Advanced Setup Page
BootUp Num-Lock On
mvh Ebbe

Fra : chatting

Dato : 04-04-04 17:34

On Sun, 04 Apr 2004 15:44:33 +0200, Ebbe Hansen
<ebbeh@mail1.stofanet.invalid> wrote:

>I min (Ami-Bios) er det i Bios:
>Advanced Setup Page
>BootUp Num-Lock On
>mvh Ebbe

Tak for svaret, men der er ikke noget i min Bios under advanced om at
numlock kan slås til eller fra

chatting

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 04-04-04 17:48

On Sun, 04 Apr 2004 18:34:02 +0200, chatting <chatting@chatband.dk>
wrote:

>Tak for svaret, men der er ikke noget i min Bios under advanced om at
>numlock kan slås til eller fra
>
>chatting

Jeg har lige prøvet, og selv om det skifter fint i Bios med on-off,
så slår det ikke NumLock fra på tastaturet øv
så indlæget fra Gert Søgaard er nok alternativet.
mvh Ebbe

Fra : chatting

Dato : 04-04-04 17:54

On Sun, 04 Apr 2004 18:48:22 +0200, Ebbe Hansen
> [...]

>så slår det ikke NumLock fra på tastaturet øv
>så indlæget fra Gert Søgaard er nok alternativet.

jeg har prøvet det han skrev også, men det virkede ikke. Jeg må prøve
at søge lidt videre. Det er jo ikke værre end at jeg kan slå den fra.
Tak for det hurtige svar ellers

mvh chatting

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 04-04-04 15:05

wrote:

> [...]
>er meget irreterende. Jeg har været inde i bios og kigge efter en måde
>at slå det fra på, men kan ikke umiddelbart finde noget. Er der ikke

Emnet har været debatteret mange gange, og de fleste indlæg har
handlet om det "omvendte" problem: XP starter med Numlock slået fra,
og man ønsker start med Numlock slået til

Der skal foretages en rettelse i registreringsdatabasen som angivet
nedenfor. Teksten stammer fra pkt. 20 på siden
http://snakefoot.fateback.com/tweak/winnt/tips.html

20. Control Numlock state at startup

It is possible to configure whether Numlock should be turned on/off
after logging in:

[HKEY_CURRENT_USER \ Control Panel \ Keyboard]
InitialKeyboardIndicators = 0

0 - All Keys off
1 - Caps Lock on
2 - Num Lock on
4 - Scroll Lock on

For multiple keys, add their values:
3 - Caps Lock and Num Lock on
5 - Caps Lock and Scroll Lock on
6 - Num Lock and Scroll Lock on
7 - Caps Lock, Num Lock, and Scroll Lock on

More info MS KB Q101898

Note it is also possible to configure Numlock state at startup before
actually making the login, by setting the value for the default user:

[HKEY_USERS \.Default \Control Panel \Keyboard]
InitialKeyboardIndicators = 0

More info MS KB Q154529
More info MS KB Q315468

Credit OneComputerGuy.com

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : chatting

Dato : 04-04-04 17:36

On Sun, 04 Apr 2004 16:04:51 +0200, Gert Søgaard Jensen
<nospamto@gert-soegaard-jensen.dk> wrote:

> [...]
>actually making the login, by setting the value for the default user:
>
> [HKEY_USERS \.Default \Control Panel \Keyboard]

Takker for svaret, men denne løsning virker umiddelbart ikke. I
værdien for min InitialKeyboardIndikators er den i forvejen sat til 0
og jeg har prøvet både at ændre den til 1 og tilbage, men det er det
samme

chatting