MS Windows
briani 27239
baggrundsprogram?
Fra : Erik Aalund

Dato : 04-04-04 09:02

Hej,

Jeg ved ikke om dette er det rette forum - men jeg fornemmer at der foregår
et eller andet i baggrunden.
Efter at have erhvervet en fladskærm med indbygget højtalere, kan jeg til
tider høre regelmæssige korte lyde svagt i baggrunden, som når man f.eks.
taster forkert eller lign.
Findes der en måde hvor man evt. kan teste sit system eller køre en kontrol
af en slags?

Det er lidt irriterende at høre på, og det virker som om computeren til
tider er lidt langsom.

--
Venlig Hilsen

Erik Aalund
www.aalund.esenet.dk

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 04-04-04 09:12

Erik Aalund skrev i en meddelelse:
> [...]
> man f.eks. taster forkert eller lign.
> Findes der en måde hvor man evt. kan teste sit system eller køre en

Det kunne lyde som om at du har fået noget spyware eller lign. ind på
din computer, som med andre ord er skrald fra internettet. Som løsning
giver jeg dig min klassiske opskrift på en computer rensning:

Hente de nyeste opdateringer fra WindowsUpdate
Opdatere viruspogrammet og skanne hele computeren for virus
Rense for spyware o.lign. med Ad-aware[1] og Spybot S&D[2]
Rens din registerings database evt. med RegClean[3]
Defragmenter din harddisk

[1] url:http://www.lavasoft.de/
[2] url:http://www.safer-networking.org/
[3] url:http://downloads-zdnet.com.com/3000-2094-881470.html?tag=lst-0-1
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix: url:http://flash.to/oe-quotefix/

Fra : Erik Aalund

Dato : 04-04-04 09:20

Jeg har kørt antivirus på hele systemet samt en defragmentering. Dette havde
ingen effelk.
Kører Ad-aware regelmæssigt - prøver det igen og ser hvad det kan udrette.
Hvordan fungerer regclean?
Vh
Erik

"Torben Greve Otzen" <TorbenGreveOtzenSLET@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:PqPbc.133855$jf4.7223131@news000.worldonline.dk...

Fra : Erik Aalund

Dato : 04-04-04 09:42

Hej igen,

Jeg har nu prøvet nedenstående foreslag - det hjalp desværre ikke.
Og til trods for 512MB RAM virker maskinen rimelig langsom og træg, hvilket
ikke altid har været tilfældet. Og de omtalte svage baggrundslyde er der
stadig

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 04-04-04 10:12

Erik Aalund wrote:
> [...]
> ikke altid har været tilfældet. Og de omtalte svage baggrundslyde er der

Helt basalt: tryk Ctrl-Shift-Esc og sortér på CPU på proces-fanebladet.

System Idle-processen ligger som regel i toppen, men hvad ligger der
ellers i den øverste del og bruger CPU?

Har du sådan noget som en motherboardmonitor installeret? Hvis ja: prøv
at fjerne den/stoppe den og se hvad der kommer ud af dét.

Hvor gammel er installationen? Har den kørt i et stykke tid og piller du
bare en smule med forskelligt software, kan det være at den trænger til
en reinstallation.

"That's Microsoft Windows for You, right there!"

<KLIP>

--
Steen Suder
inden du sender den. Det er ikke en skam at stave ordentligt og

Fra : Erik Aalund

Dato : 04-04-04 13:40

"Steen Suder, privat" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i en meddelelse
> Helt basalt: tryk Ctrl-Shift-Esc og sortér på CPU på proces-fanebladet.
>
> System Idle-processen ligger som regel i toppen, men hvad ligger der
> ellers i den øverste del og bruger CPU?

Der ligger bl.a. "taskmgr.exe" som den allerøverste - men der ligger nok en
30 forskellige ting i processer fanebladet. Er det normalt?
System Idle processen? skal den ligge der? For den ka jeg ikke umiddelbart
se.

> Har du sådan noget som en motherboardmonitor installeret? Hvis ja: prøv
> at fjerne den/stoppe den og se hvad der kommer ud af dét.

Det aner jeg ikke om jeg har. Jeg har i hvert faldt ikke installeret en
sådan bevidst.

> Hvor gammel er installationen? Har den kørt i et stykke tid og piller du
> bare en smule med forskelligt software, kan det være at den trænger til
> en reinstallation.

Det er faktisk ikke sålang tid siden jeg reformaterede min harddisk og
geninstallerede XP-home.

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 04-04-04 14:03

Erik Aalund wrote:
> [...]
> 30 forskellige ting i processer fanebladet. Er det normalt?
> System Idle processen? skal den ligge der? For den ka jeg ikke umiddelbart

Du sorterer ved at klikke en eller to gange i toppen af den kollonne, du
vil sortere på.

Hvis systemet ikke er belastet vil System idle-processen ligge øverst,
hvis de er sorteret korrekt.

> Det aner jeg ikke om jeg har. Jeg har i hvert faldt ikke installeret en
> sådan bevidst.

OK.

> Det er faktisk ikke sålang tid siden jeg reformaterede min harddisk og
> geninstallerede XP-home.

OK.

<KLIP>

Fra : Erik Aalund

Dato : 05-04-04 06:54

> Du sorterer ved at klikke en eller to gange i toppen af den kollonne, du
> vil sortere på.

Men hvad er det jeg skal sorterer? Der ligger jo bare en masse ting som
jeg ikke aner hvad er?
Skal de slettes eller hvad skal jeg gøre?

> Hvis systemet ikke er belastet vil System idle-processen ligge øverst,
> hvis de er sorteret korrekt.

Men som sagt kan jeg slet ikke se den blandt de mere end 30 forskellige
ting/programmer/eller hvad det nu er?

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 04-04-04 13:37

Erik Aalund skrev i en meddelelse:
[snip]
> [...]
> Og til trods for 512MB RAM virker maskinen rimelig langsom og træg,
> hvilket ikke altid har været tilfældet. Og de omtalte svage

Har du prøvet at slå alle de lyd enheder fra som du ikke bruger. Nogen
gang kan sådan noget som mikrofon og cd-afspiller, godt lave støj i
højttalerne.
Kontrolpanel - Lyde og lydenheder - Faneblade lydstyrke - Advanceret
evt. under denne: Indstillinger - Egenskaber - Markér alle enheder, så
du kan slå dem fra i den tidligere menu. - Samme vej tilbage for at
skjule dem igen.

Det med hastigheden...har du prøvet at slå alt Windows' lir fra(fadende
menuer mm.)?

Windows+break - Advanceret - Indstillinger under 'Ydeevne' - Markér
"Juster til bedste ydelse"
I første omgang mister du Windows "bløde design", men det skal du bare
vælge igen under tema(eller hvad det nu hedder). Så har den det samme
design, men uden en masse af det lir.

Fra : Erik Aalund

Dato : 05-04-04 06:59

">
> [...]
> evt. under denne: Indstillinger - Egenskaber - Markér alle enheder, så
> du kan slå dem fra i den tidligere menu. - Samme vej tilbage for at

Jeg fik en fladskærm med indbygget højtalere og det er som om det er
efter at jeg har fået installeret denne skærm og tilhørende driver at
problemet er opstået.

> [...]
> I første omgang mister du Windows "bløde design", men det skal du bare
> vælge igen under tema(eller hvad det nu hedder). Så har den det samme

Det havde jeg faktisk gjort på et tidspunkt - altså kørt med "juster til
bedste ydeevne". Det hjalp ikke meget.