MS Windows
briani 27239
XP's billedefremviser til Win2000?
Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 03-04-04 23:05

Hey...

Jeg søger et program præcis som XP's 'Billede- og fax-fremviser' blot til
Windows 2000. Jeg havde forstillet mig noget freeware noget hvor billederne
kunne åbne ligeså hurtigt som i XP, og kunne skalere således at man kunne se
hele billedet med en nogenlunde skarphed (hvis billedet nu er større en
skærm arealet)...

Har i nogen forslag til hurtigtåbnende freeware programmer til billeder?

På forhånd tak...

--
Mvh/Martin K
2 x Le Mans tilskuer - on location...

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-04-04 23:10

"Martin Kirschmeyer" <kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> wrote:

>Har i nogen forslag til hurtigtåbnende freeware programmer til billeder?

Mon ikke det er IrfanView du søger - http://www.irfanview.com/

<mlr>

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-04-04 23:13

In article <406f3524$0$164$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com says...

> Har i nogen forslag til hurtigtåbnende freeware programmer til billeder?

Irfanview

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Anders Pedersen

Dato : 04-04-04 18:13

On Sun, 4 Apr 2004 00:05:23 +0200, "Martin Kirschmeyer"
> [...]

>skærm arealet)...
>
>Har i nogen forslag til hurtigtåbnende freeware programmer til billeder?

Irfanview er forslået men det kna kikke vise billeder i miniature.

et andet program kunne være
freware versionen af ulead photo explorer
Med Venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen
Ved epost fjern NOSPAM

Fra : Peter Loumann

Dato : 04-04-04 18:42

Anders Pedersen <anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk> skrev:

>Irfanview er forslået men det kna kikke vise billeder i miniature.

Hvad kan den ikke? Har du brugt bare et minut på at sætte dig ind i
programmet? Hint: File -> Thumbnails, oversæt selv til dansk, hvis du
har det. Den kan endda også lave Thumbnails automatisk og pakke dem
ind i en html-side.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 04-04-04 18:49

Martin Kirschmeyer wrote:
> På forhånd tak...

Tak for alle forslag! Jeg har Irfan View på den pågældende maskine, men der
kan man ikke få programmet til at starte maksimeret som man kan man XP's
billedefremviser. Der bliver vinduet kun lige akkurat så stort som billedet
er...

Jeg har nu selv fundet et godt freeware alternativ der ligner XP's program
meget:
SlowView: www.slowview.at

Det kunne være jeg skulle se lidt på det der Ulead også...

Fra : emj

Dato : 04-04-04 22:42

On Sun, 4 Apr 2004 19:49:23 +0200, "Martin Kirschmeyer"
<kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> wrote:

>Jeg har Irfan View på den pågældende maskine, men der
>kan man ikke få programmet til at starte maksimeret
Hvis du lukker programmet maximeret, så åbner det maximeret næste
gang.
Hilsen emj

Fra : Per Thomsen

Dato : 06-04-04 12:58

> Hvis du lukker programmet maximeret, så åbner det maximeret næste
> gang.

Eller tryk på <ENTER> => Fuld skærm.
Det er bare et kanon program.

Per

Fra : Peter Loumann

Dato : 06-04-04 15:19

"Per Thomsen" <PerThomsenNews@hotmail.com> skrev:

>Eller tryk på <ENTER> => Fuld skærm.

Det er vel alt for besværligt

>Det er bare et kanon program.

Ja. Som ren viewer har jeg aldrig fundet et der kan måle sig med det.
Det har meget fin visning, også i forskellig zoom. Det er lille og
hurtigt. Men den store styke er formater. Det åbner næsten hvad som
helst, især hvis man henter "All plugins", og lader sig ikke afficere
af evt. forkert extension, ud over at fortælle brugeren det. Den kan
også konvertere til ganske mange formater, inkl. *.ico, med ganske
mange options og god kompression.

Men som egentlig billedbrowser, med filhåndtering, kan det godt ske
der findes bedre freeware.

http://pedalo.dk/thailand/