indstilling zonealarm
Fra : KP

Dato : 10-04-04 09:20

Hej.
Jeg har lige prøvet at installere zonealarm firewall.
Er der nogen steder hvor man kan se hvad der
helst skal have lov til at komme ind/ud og
hvad der ikke skal? Den er lidt svær at finde ud af.
Fortsat god påske.

Fra : Kent Friis

Dato : 10-04-04 09:42

Den Sat, 10 Apr 2004 10:19:38 +0200 skrev KP:
> Hej.
> Jeg har lige prøvet at installere zonealarm firewall.
> Er der nogen steder hvor man kan se hvad der
> helst skal have lov til at komme ind/ud og
> hvad der ikke skal?

Det bestemmer du selv, det er din PC, og det kommer an på hvad du bruger
den til.

Mvh
Kent

Fra : Spangkuk

Dato : 10-04-04 10:04

Programcontrol -> Programs

Her kan du sætte regler for de allerede registrerede programmer,
eller manuelt tilføje nye.

Spang

Fra : KP

Dato : 10-04-04 11:11

"Spangkuk" <øæøåøæ@øææøå.æø> skrev i en meddelelse
> Programcontrol -> Programs
>
> Her kan du sætte regler for de allerede registrerede programmer,
> [...]
Mit problem er at ,f.eks lige nu har jeg lagt
outlook 2003 ind .Den kan godt sende men
ikke modtage.Den bliver blokeret.Hvordan
ændrer jeg det i zone alarm.?
Og den kommer lige nu med en masse advarsler
om "The firewall has blocked internet access to
your computer (NETBIOS Name) from
0x50a15230.kd4nxx2.adsl-dhcp.tele.dk"

Fra : KP

Dato : 10-04-04 11:17

"KP" <kongstad@petersen.tdcadsl.INVALID> skrev i en meddelelse

> [...]
> ændrer jeg det i zone alarm.?
> Og den kommer lige nu med en masse advarsler
> om "The firewall has blocked internet access to

Den kan heller ikke sende.
Opgaven 'pop3.mail.dk-modtager' rapporterede en fejl
(0x800CCC0F)

Fra : Spangkuk

Dato : 10-04-04 11:38

> Den kan heller ikke sende.
> Opgaven 'pop3.mail.dk-modtager' rapporterede en fejl
> (0x800CCC0F)

Hmmm...da du installerede ZA, valgte du da automatisk godkendelse af
programmer,
eller valgte du manuel ? Hvis manuel, så vælg automatisk.

Det lyder som du valgte manuel. Har, pudisgt nok, selv lige inst. de
programmer
du har problemer med, og her kører det fint.

Hjælper ovenstående (auto/manuel-rådet) dig ikke, er jeg tør for ideer.

Spang

Fra : KP

Dato : 10-04-04 11:58

> [...]
> du har problemer med, og her kører det fint.
>
> Hjælper ovenstående (auto/manuel-rådet) dig ikke, er jeg tør for ideer.

Der er vel ikke en dansk oversættelse
af programmet som man kan hente?
Hilsen Kim

Fra : Frank

Dato : 10-04-04 14:52

KP wrote:
> [...]
>
> bruger

> Den kan heller ikke sende.
> Opgaven 'pop3.mail.dk-modtager' rapporterede en fejl

Du har selvsagt forsøkt å de-installere ZA, sjekket at
mailen fungerer, og deretter re-installert ZA ?

Og, hvilket anitvirusprogram benyttes ?

Fra : KP

Dato : 10-04-04 15:16

"Frank" <NoSpam2Me@online.no> skrev i en meddelelse

> Du har selvsagt forsøkt å de-installere ZA, sjekket at
> mailen fungerer, og deretter re-installert ZA ?
>
> Og, hvilket anitvirusprogram benyttes ?

Hej igen.
Mailen virker nu.
Jeg bruger Panda Titanium som antivirusprogram.
Nu har jeg lige ladet computeren stå tændt i
en time uden at røre den.Zone alarm viser 110
zone alarm alert's.
Problemet for en stor amatør som mig ,er at det
er svært at se om det er en program der skal have
lov til at komme ind/ud.
Hilsen Kim

Fra : Frank

Dato : 10-04-04 18:46

KP wrote:

> Hej igen.
> Mailen virker nu.
> Jeg bruger Panda Titanium som antivirusprogram.

Jeg kjenner ikke denne, men -- samme som nedenfor.

> Nu har jeg lige ladet computeren stå tændt i
> en time uden at røre den.Zone alarm viser 110
> zone alarm alert's.

Alert skal du ikke legge for stor vekt på, poenget for
deg -- er at ZA avviser henvendelser utenfra, fra å nå
din Wintendo. Du er ikke 100% sikker, og kommer ikke til
å være det med ZA, men - det er laangt bedre enn å være
helt ubeskyttet. hehe, som å bruke kondom ved tilfeldige
bekjentskaper, du unngår de fleste *forurensninger* ...
Better safe than sorry!

> Problemet for en stor amatør som mig ,er at det
> er svært at se om det er en program der skal have
> lov til at komme ind/ud.

Vet du ikke, sier du nej -- uten Remember. Benytter Google for
å se hva det kan være, før du evt neste gang lar ting komme ut
av maskinen. Det fins ingen datapille som gir deg alle svar,
du må selv lete etter dem

Fra : KP

Dato : 10-04-04 18:56

newsWdc.78227$BD3.9068906@juliett.dax.net...

------------------
>Tak for svaret.
Fortsat rigtig god påske.
Hilsen Kim

Fra : KP

Dato : 10-04-04 19:32

"KP" <kongstad@petersen.tdcadsl.INVALID> skrev i en meddelelse

> [...]
Når zone alarm kommer med den lille skærm med en
advarsel ."zonealarm alert".
Så står der en IP nummer i teksten.
Den prøver jeg så at checke gennem
http://www.ripe.net/perl/whois
Hvis den så er OK hvordan kan jeg så tillade
den at komme igennem næste gang?????

Fra : Spangkuk

Dato : 11-04-04 05:47

> [...]

> Den prøver jeg så at checke gennem
> http://www.ripe.net/perl/whois
> Hvis den så er OK hvordan kan jeg så tillade

Vælg firewall -> Zones -> add

Her kan du bl.a. specificere hvilke IP-adresser der
kan få adgang til din PC (trusted).

Spang

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 11-04-04 07:27

> [...]
> Den prøver jeg så at checke gennem
> http://www.ripe.net/perl/whois
> Hvis den så er OK hvordan kan jeg så tillade

Det er helt umuligt for os andre at svare på, det afhænger af hvad du synes
er OK, og i hvilken forbindelse kommunikationen opstår.

Personligt mener jeg det er vigtigere at tage hensyn til typen af trafik,
end hvor den kommer fra.

Se evt. i gruppens OSS http://sikkerhed-faq.dk for yderligere information om
IT-sikkerhed, spec. vil http://sikkerhed-faq.dk/hjemme_net sikkert
interessere dig

/Brian

Fra : KP

Dato : 11-04-04 09:26

"Brian R. Jensen" <brjensen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er OK, og i hvilken forbindelse kommunikationen opstår.
>
> Personligt mener jeg det er vigtigere at tage hensyn til typen af trafik,

Hej.
Tak for svarene.
Problemet er løst.Jeg kom i tanke om at jeg på
en af de andre computere havde tdc's
sikkerhedspakke installeret.Så jeg bestilte en
pakke mere.
Fortsat god påske og weekend.
Hilsen Kim.