DSL modem og CC
Fra : TS

Dato : 28-04-04 13:04

Hejsa
Jeg har lige fået en delt kobberforbindelse hos CC. Den er jeg egentlig
tilfreds med, bortset fra deres dsl router (Zyxel) som følger med. Jeg synes
den er lidt sløv, men ikke mindst har den ikke særlig mange funktioner.
Udover NAT har den ikke firewall (SPI f.eks.), den har ikke mulighed for
statistik på trafikken, ligesom den hverken har switch eller trådløs
funktion. Og det til trods for at det er en meget dyr router, såfremt man
selv skulle købe en.

Jeg har så et spørgsmål om der er nogen her som har erfaring med et løst DSL
modem, som jeg kan sætte min egen router (netgear WGR 614) efter?
Det skal understøtte PPPoA (ifølge support) Jeg har set at man kan købe
andre routere med indbygget dsl modem; men nu har jeg jo ligesom min Netgear
(med mindre nogen vil købe den...) som er et ganske udemærket produkt.

På sigt har jeg intentioner om at købe følgende Router, som desværre ikke
har dsl modem indbygget - men har så meget andet at jeg vil bruge den som
netværksserver (print og filserver, evt. mail):
http://www.ovislink.com.tw/9000intro.htm

mvh TS

PS. Er der nogen forskel på PPPoE/A?

Fra : FB

Dato : 28-04-04 19:33

Jeg har selv den omtalte Zyxel router, men jeg har det som CC kalder Global
IP dvs 4 IP addresser.
så kan man slå Nat fra i zyxelen & sætte en ordentlig
Router/Firewall(Trustgate 5) bagefter

PPPoE = Point to Point Protocol over Ethernet
PPPoA = Point to Point Protocol over ATM så vidt jeg ved

Fra : mh

Dato : 28-04-04 21:08

Kan man bruge kun uplink porten på en linksys router , fra en anden zyxel
prestige 650 med kun en 10/100 lan udgang.

altså kun bruge linsys routeren som en tilstuttet switch til zyxel prestige
routeren 650-r via dens UPLINK PORT ???????

tak for svarene

, jeg prøver mig frem ,der sidder jo en indbygget switch med 4 porte i
linksysen befsr41 v1

standard

michael
skive