ingen lan
Fra : Nfu

Dato : 28-04-04 08:51

Jeg har 12 maskiner hvoraf én ikke kan 'se' de andre.
Den 'kører' fint på internettet, men har ingen kontakt til de andre
maskiner.
Ping 127.0.0.1 kører fint, men ping på lokalnettet giver ikke noget
resultat.
Arbejdsgruppe er den samme, subnetmaske er også ok?

Jeg har prøvet at skifte netkort
Jeg har prøvet at nulstille bundkortet
Jeg har skiftet netkabel, og prøvet en anden indgang i min switch

? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
morten

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 28-04-04 09:23

> [...]
>
> Jeg har prøvet at skifte netkort
> Jeg har prøvet at nulstille bundkortet
> Jeg har skiftet netkabel, og prøvet en anden indgang i min switch

Er der nogen form for softwarefirewall på ?
Jeg har været ude for en softwarefirewall som ikke kunne starte korrekt. Så
lukkede den fuldt for visse former for netværkstrafik (bl.a ping) for at
beskytte PCen.

Niels Dybdahl

Fra : Jabbe\(4k\)

Dato : 28-04-04 10:41

Jeg har set problemet til nettræf hvor, en af vennerne havde NT og alle os
andre havede 98. vi kunne ikke se ham men han kunne godt se os...

--
Alle flammer er født med lige ret og lige værdighed.
Enhver flamme vidrefører erindringen om at overleve, vidrefører og