Overvågning af lokalnet.
Fra : Stefan Kristensen

Dato : 26-04-04 12:26

Hej NG.

I en institution for unge har de fået adgang til Internettet. Men nettet må
kun bruges til at surfe på, ikke til chat, spil ol.
Til at starte med vil institutionen gerne kontrollere de unges brug af
nettet fremfor at tage mere restriktive skridt.
Kender i et program, der kan køre på en enkelt maskine og kan se hvad de
andre maskiner bruger nettet til?

mvh
Stefan

Fra : Martin Schultz

Dato : 26-04-04 15:03

On Mon, 26 Apr 2004 13:25:56 +0200, Stefan Kristensen wrote:

> [...]
> nettet fremfor at tage mere restriktive skridt.
> Kender i et program, der kan køre på en enkelt maskine og kan se hvad de

Det kan de fleste proxy servere.

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 27-04-04 06:51

> Det kan de fleste proxy servere.
Ja, men nu bruger de bare en almindelig bredbåndsrouter. Findes der ikke et
program der kan sniffe lidt på lokalnettet og se hvad der sker?

Stefan

Fra : Martin Schultz

Dato : 27-04-04 07:26

On Tue, 27 Apr 2004 07:50:41 +0200, Stefan Kristensen wrote:

> Ja, men nu bruger de bare en almindelig bredbåndsrouter. Findes der ikke et
> program der kan sniffe lidt på lokalnettet og se hvad der sker?

Jo men jeg er fristet til at sige at du ikke kan forstå output hvis du er
nødt til at spørge.

Det kunne være et program som etherreal.

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 27-04-04 08:49

Stefan Kristensen wrote:
> Ja, men nu bruger de bare en almindelig bredbåndsrouter.

Den nemme løsning må være at lukke routeren for udgående trafik
på alt andet end port 80. Så er det ihvertfald meget begrænset hvad
de kan ud over at surfe.

Ønskes kontrol med surf er en proxyserver en mulighed. Hvis det er
muligt opsættes routeren, så det kun er proxyserveren, der kan komme ud
på port 80. Hermed tvinges alle brugere til at benytte proxyserveren
og denne kan givetvis logge hvilke web-sider, der besøges.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Knud Aagaard

Dato : 27-04-04 14:27

Hej
On Tue, 27 Apr 2004 07:50:41 +0200, "Stefan Kristensen" <sk@inospam.com> wrote:

>Ja, men nu bruger de bare en almindelig bredbåndsrouter. Findes der ikke et
>program der kan sniffe lidt på lokalnettet og se hvad der sker?
Prøv det her:
http://www.accessproxy.dk/

--
Hilsen fra Knud Aagaard