WRT56G og Wifi-box firmware
Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 25-04-04 20:51

Hej ng!

Efter at ha' fået en http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18516 (som
virkede perfekt) gik der dog ikke lang tid -1½ dag- før jeg hørte om en
"hacked" firmware. Den har jeg nu opgraderet til (
http://h.vu.wifi-box.net/wrt54g/ ) og ville så bare høre om der er andre
der bruger den, og deres erfaringer med den, og de nye indstillinger man
nu har fået?
Ved godt der er mange lange tråde på engelske sider, og de er også læst
godt igennem. Men ville bare høre om der var nogen danskere ? :)

/Bjarke

Fra : Mikkel Andreasen

Dato : 25-04-04 23:57

"Bjarke Ravn-Jonsen" <nerjer@esre.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ved godt der er mange lange tråde på engelske sider, og de er også læst
> godt igennem. Men ville bare høre om der var nogen danskere ? :)

Hejsa,

jeg bruger ovennævnte firmware og kan kun sige at jeg er glad for den. Det
eneste jeg ikke har kunnet få til at virke er WPA kryptering, men jeg er
ikke sikker på det er Linksys'ens skyld...

Jeg har sat den op som VPN server, og det virker UDEN problemer for mig (og
det er der er den primære grund til at det blev den model jeg købte)

/mikkel

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 26-04-04 19:58

Mikkel Andreasen wrote:

> [...]
> eneste jeg ikke har kunnet få til at virke er WPA kryptering, men jeg er
> ikke sikker på det er Linksys'ens skyld...

Jeg bruger WPA med preshared key og TKIP (er det ikke det bedste man kan
vælge?) og det virker fint både med den org firmware og Wifi-box.net
Release Version: 2.00.8.1h.wfb 15/01/2004, som jeg bruger nu.

> Jeg har sat den op som VPN server, og det virker UDEN problemer for mig (og
> det er der er den primære grund til at det blev den model jeg købte)

Nu har jeg efterhånden set en hel masse snakke om det VPN, og hvor
godt det er, at routeren nu understøtter det.... Men hvad er det?? :)

> /mikkel

/Bjarke

Fra : Glenn Møller Holst

Dato : 26-04-04 13:05

Bjarke Ravn-Jonsen wrote:
> [...]
> Ved godt der er mange lange tråde på engelske sider, og de er også læst
> godt igennem. Men ville bare høre om der var nogen danskere ? :)

Hej Bjarke

Kig i:

http://wire.less.dk/phorum/read.php?f=4&i=83&t=83#reply_83

Her står:

"...Citat fra nyhedsgruppen: nntp://dk.edb.netvaerk d. 1-3-2004 "Re:
linksys 54g hackfirmware" :
"Jakob Kjelds" <gf@exoSlet.dk> skrev i en meddelelse

mvh/Glenn

-