Transmittere TV til bærbar via WLan
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 25-04-04 10:02

Hej,

Jeg har en ide om at jeg gerne vil kunne få adgang til min PCs tv-tuner fra
min Mac. Jeg har et PVR-250-kort i min PC. Hvis det bare var en bærbar PC
jeg havde, kunne jeg bruge programmet sage.tv, men nu er det heldigvis en
Mac...

Findes der evt. et program der kan bruges, eller skal jeg lave en form for
streaming-server på min PC, og så et web-interface - og hvordan hulen gør
jeg det?

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Rasmus Riber

Dato : 25-04-04 10:56

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> wrote in message
> [...]
> streaming-server på min PC, og så et web-interface - og hvordan hulen gør

det nemmeste er vel bare at lave en VNC server?
så kan du jo se PCéns remote desktop samt TV

Fra : Thomas Bøjstrup Joha~

Dato : 25-04-04 11:32

> [...]
> streaming-server på min PC, og så et web-interface - og hvordan hulen gør

på pc'er kan du evt. bruge microsoft encoder som også kan virke som
streaming-server over tcp/ip netværk
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/9series/encoder/default.aspx

jeg har selv brugt den til at streaming af live tv over et netværk, så mon
ikke det
kan bruges..

Thomas Bøjstrup Johansen