Trådløs forbindelse "falder ud" hver gang ~
Fra : A T

Dato : 23-04-04 01:17

Jeg kører et lille trådløst 802.11b netværk primært til min bærbare PC med
XP. 124 bit krypteret Ascii password.

Problemet består i, at forbindelsen afbrydes i tide og utide da det
registrerer andre trådløse netværk med 10-20 sek. mellemrum. Jeg skal så
manuelt tilslutte mig mit eget netværk - og det bliver hurtigt træls.

Problemet opstår hver gang jeg har taget min bærbare PC med ud af huset og
koblet til et andet netværk ude i byen. Når jeg kommer hjem og starter
maskinen op, er der problemer som nævnt ovenfor.

Nogen idéer til hvorfor og hvordan det undgås?

mvh/Adam

---

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 23-04-04 01:24

"A T" <nej@tak> crashed Echelon writing

> [...]
> og starter maskinen op, er der problemer som nævnt ovenfor.
>
> Nogen idéer til hvorfor og hvordan det undgås?

Har lidt svært ved at forstå om problemet opstår hver 20 sek. eller kun når
du skal genregistrere din bærbare på dit netværk.

Hvor mange "fremmede" netværk findes der i området?

Evt. en kanal skifte for dit nætværk, så signalerne ikke kolliderer.

--
Bjarke Andersen