Global IP hos CyberCity og to maskiner på ~
Fra : N. Christensen

Dato : 22-04-04 17:29

Jeg har subj.

Jeg har en Cisco 677 router. Jeg har købt en bærbar computer, som jeg gerne
vil have på nettet udover mit stationære computer.

Hvordan gør jeg det?

Jeg har købt en hub og forbundet lige efter routeren. Stikket sidder så i
port 1 på hub'en. I port 2 sidder den stationære og så i port 3 sidder den
bærbare så. Jeg har ikke ændret på TCP/IP på den stationære computer, og den
virker så fint på nettet uden problemer. Den bærbare, hvordan skal dens TCP/
IP-indstillinger være? Jeg har prøvet de samme som den stationære, plus jeg
har prøvet at vælge 'obtain automatically'. Ingen af mulighederne virker :(

Hjææææææælp :)

--

Fjern det el-drevne togsæt fra min e-mail-adresse hvis du vil kontakte mig.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-04-04 17:43

On Thu, 22 Apr 2004 18:28:42 +0200, "N. Christensen" <ic3@er4ic3.dk>
wrote:

> [...]
>har prøvet at vælge 'obtain automatically'. Ingen af mulighederne virker :(

http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/global_ip/
---
Bemærk: At routerens NAT funktionalitet ophører ved levering af Global
IP. Derfor skal klient eller gateway sættes til at køre NAT, hvis der
skal etableres netværk på samme forbindelse. Global IP erstatter den
tidligere tildelte IP og man skal have en Cybercity ADSL-linje (Cisco
677/678 eller Zyxel).
---

Du skal have en router, eller flere Globale Ip´ere

Jeg mener TDC tilbyder med deres erhverv noget meget Ubegrænsede IP
adresser, så længe man kan gøre rede for dem

Fra : N. Christensen

Dato : 22-04-04 17:52

> Bemærk: At routerens NAT funktionalitet ophører ved levering af Global
> IP. Derfor skal klient eller gateway sættes til at køre NAT, hvis der

Ahh! Pis :(

Jeg har også lige givet CC support et kald i håb om de kunne hjælpe mig. Han
mente også at den klart nemmeste løsning, ville være at gå tilbage til alm.
CyberCity ADSL. Altså hvor den 'obtain automatically'.

Vil du give mig ret i det?

--

Fjern det el-drevne togsæt fra min e-mail-adresse hvis du vil kontakte mig.

Fra : Michael

Dato : 22-04-04 17:43

Det er nogen lunde det samme jeg spørger om 6 indlæg længere nede. Spændt på
at høre om det kan lade sig gøre. Husk at det måske også betyder noget om du
skal have begge computerne tændt hele tiden eller om du noget gange slukker
een af dem.

V.h. Michael

Fra : N/A

Dato : 22-04-04 17:48

Fra : Michael

Dato : 22-04-04 17:48

Øhh virker det her også hvis man bare har en almindelig statisk IP? Kan man
godt slukke den ene computer og så virker det stadigvæk? Kan man køre en IIS
server eller anden server på den ene computer?

V.h. Michael

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-04-04 17:53

On Thu, 22 Apr 2004 18:48:08 +0200, "Michael"
<dsl72661a@post.cybercity.dk> wrote:

>Øhh virker det her også hvis man bare har en almindelig statisk IP? Kan man
>godt slukke den ene computer og så virker det stadigvæk? Kan man køre en IIS
>server eller anden server på den ene computer?

Static og global Ip er ikke det samme..

Statis er bare en fast Ip adresse du har fået af cybercity. hvor så
routeren natter traffikken til lokalnettet.

Global Ip er hvis man vil have Ip´en internt på bagsiden af routeren,
som så ikke virker som en router efter man har fået glokal IP.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 22-04-04 19:30

"Michael" <dsl72661a@post.cybercity.dk> crashed Echelon writing

> Øhh virker det her også hvis man bare har en almindelig statisk IP?
> Kan man godt slukke den ene computer og så virker det stadigvæk? Kan
> man køre en IIS server eller anden server på den ene computer?

Damn fik ikke slettet mit indlæg hurtigt nok.

Jeg er noget usikker hvordan det fungerer når du kører med Global IP
servicen fra CC (husk ikke forvirre den med fast/statisk IP-adresse som man
får). Det som jeg er usikker på er hvor vidt dine PC'ere skal sættes til IP
via DHCP eller man manuelt skal indtaste dem.

Ved std. løsning, hvor flere maskiner får adgang til internet via NAT i
routeren (du har kun én offentlig ip-adresse tildelt routeren WAN
interface), så kan du bruge mit tidligere indlæg.

--
Bjarke Andersen

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 23-04-04 13:31

It seems Bjarke Andersen wrote:
> [...]
> får). Det som jeg er usikker på er hvor vidt dine PC'ere skal sættes til IP
> via DHCP eller man manuelt skal indtaste dem.

Begge dele er en mulighed. Enten konfigurerer du din router/dhcp-server til
at uddele de public-adresser du måtte ønsker (og er tildelt) eller også
konf'er du dem hårdt direkte på din klienter. Det er ren smag og behag.

--
Kasper Mejlgaard, Cybercity

Fra : Martin Schultz

Dato : 22-04-04 20:08

On Thu, 22 Apr 2004 18:28:42 +0200, N. Christensen wrote:

> Jeg har subj.
>
> Jeg har en Cisco 677 router. Jeg har købt en bærbar computer, som jeg gerne
> vil have på nettet udover mit stationære computer.
>
> Hvordan gør jeg det?

Det er ikke nemt men du kan godt slå NAT til i din Cisco 677 router og
konfigurere din nye computer til en 10.0.0.x ip mm. Det vil gøre at du kan
få 2 computere på nettet selv om du har globalIP.

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.