XP stjæler nettet
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-04-04 13:32

Greetings!

Jeg har lige forsøgt at telefonsupporte en veninde der har købt en ny
PC. Den har XP og når den bliver koblet til routeren mister den gamle
PC forbindelsen dertil. Den gamle er forsynet med ME. Hvis den nye
bliver koblet fra routeren kan den gamle sagtens komme på. De er begge
koblet på med DHCP. Jeg tror at routeren er standardopsat - kender ikke
mærket.
Har I nogle ideer, da jeg er ret blank?!

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-04-04 13:46

> [...]
> mærket.
> Har I nogle ideer, da jeg er ret blank?!

den gamle pc er kbolet til switchen med et krydset kabel, og er sat i
uplink... nu sættes den nye til nettet i slot 4 eller et andet som måske
deler uplink... og så ¨kan det være swithen kobler uplinket fra??!!

Der er slet ingen router på forbindelsen og der skal en Ip fra udbyderen? og
når du laver en ipconfig renew så snupper den nye Ip´en?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-04-04 16:12

In article <a8Phc.2503$Af7.1474@news.get2net.dk>,
bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk says...

> den gamle pc er kbolet til switchen med et krydset kabel, og er sat i
> uplink... nu sættes den nye til nettet i slot 4 eller et andet som måske
> deler uplink... og så ¨kan det være swithen kobler uplinket fra??!!

Det var en mulighed.

> Der er slet ingen router på forbindelsen og der skal en Ip fra udbyderen? og

Der _er_ router på. XP-maskinen har en 192.168.x.x-adresse.
Hvordan ser man IP-adressen på en ME'er?

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 22-04-04 16:51

> Der _er_ router på. XP-maskinen har en 192.168.x.x-adresse.

Måske, det afhænger af hendes opkobling, mange antennenet kører med private
ip-r. til deres slutbrugere.

> Hvordan ser man IP-adressen på en ME'er?

ipconfig /all

/Brian

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-04-04 18:48

In article <4087e9d3$0$169$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
brjensen@mail.tele.dk says...

> Måske, det afhænger af hendes opkobling, mange antennenet kører med private
> ip-r. til deres slutbrugere.

TDC Bredbånd?

> ipconfig /all

Okay. Vi prøvede med winipcfg, men det virkede tilsyneladende ikke.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 22-04-04 20:43

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;141698

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-04-04 07:09

In article <40882016$0$5977$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>,
nospam@mikael-noerrelund.dk says...

> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;141698

winipcfg virkede tilsyneladende ikke.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 23-04-04 08:43

Jesper G. Poulsen wrote:
> winipcfg virkede tilsyneladende ikke.

Kunne du finde det på PCen eller lå det der
slet ikke?
Måske denne virker til ME:
http://www.tweakxp.com/tweak377.aspx

Det lyder som om der er noget helt galt med
den installation.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-04-04 12:04

In article <4088c8bc$0$18706$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>,
nospam@mikael-noerrelund.dk says...

> Kunne du finde det på PCen eller lå det der
> slet ikke?

Jeg har ikke maskinen foran mig, men iflg. ejeren virkede winipcfg ikke
på den maskine.

> Måske denne virker til ME:
> http://www.tweakxp.com/tweak377.aspx

Det er jo ikke XP vi ikke kan finde IP-adressen på - det er ME.
winipcfg virker ikke på ME.

> Det lyder som om der er noget helt galt med
> den installation.

Hvilken af dem?
XP eller ME?

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 23-04-04 15:48

Jesper G. Poulsen wrote:
> Jeg har ikke maskinen foran mig, men iflg.
> ejeren virkede winipcfg ikke på den maskine.

Mon det er tastet rigtigt?

> Det er jo ikke XP vi ikke kan finde IP-adressen på
> - det er ME.

Det ved jeg, det var også kun et forslag til en løsning.

> winipcfg virker ikke på ME.

Ifølge mit første link, bør winipcfg ligge i ME.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;141698

> Hvilken af dem?
> XP eller ME?

ME, der er vel ikke XP installeret på maskinen også?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-04-04 19:45

In article <40892c48$0$11586$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
nospam@mikael-noerrelund.dk says...

> Mon det er tastet rigtigt?

Jeg kan have mine tvivl.

> Det ved jeg, det var også kun et forslag til en løsning.

Okay, jeg troede du havde rodet rundt i det

> Ifølge mit første link, bør winipcfg ligge i ME.

ME er jo en afart af 9x og der er det jo netop winipcfg man anvender...
Derfor undrede det mig også at det ikke gav noget.

> ME, der er vel ikke XP installeret på maskinen også?

Nej, der er to maskiner, én med ME og én med XP

Fra : [6400] - Qbic

Dato : 24-04-04 07:46

**Der _er_ router på. XP-maskinen har en 192.168.x.x-adresse.
**Hvordan ser man IP-adressen på en ME'er?

Lad ME maskinen være på nettet, og
vælg reparerer fra XP maskinen, den bør så ændre
IP adressen således de ikke konflikter, og de vil så kunne
komme på nettet samtidig.

/ Qbic

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-04-04 10:11

In article <408a0d25$0$206$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
info@ringparken.dk says...

> Lad ME maskinen være på nettet, og
> vælg reparerer fra XP maskinen, den bør så ændre
> IP adressen således de ikke konflikter, og de vil så kunne
> komme på nettet samtidig.

De henter IP via DHCP.