Remote adm. mellem 2 computere.... Hjælp!
Fra : Kasper Pedersen

Dato : 22-04-04 10:52

Jeg har et par computere hos nogle familie medlemmer som jeg gerne ville
kunne styre hjemmefra. Det volder mig dog nogle problemer. Jeg har prøvet
flere forskellige scenarioer, men desværre uden held, så nu ty'er jeg til
Jer eksperter

Jeg har Stofanet og 2 af dem har analog opkobling og den 3 har webspeed.

Først installerede jeg VNC server på de 2 analoge maskiner, og fik tastet et
password ind, og derefter etablerede de forbindelse til internettet.
Derefter fik jeg dem til at gå ind på http://www.whatismyip.com og fik dem
til at sende my deres IP adresse. Derefter slog jeg min firewall fra og
connectede med VNC viewer til den angivne IP adresse, men uden held - jeg
kunne heller ikke pinge adresserne. Hvad gør jeg galt?

Nu vil jeg så prøve med PCanywhere og etablere en TCP/IP forbindelse, da vi
ikke skal ud i noget dial-up, det SKAL være over internettet. Men jeg tror
jeg ville få samme resultat med dette. Jeg har ikke prøvet det endnu, skal
det lige siges.

Det næste jeg vil prøve er Remote Administrator 2.1, for der kan man
definere hvilken port der skal anvendes, og den vil jeg så sætte til port
80 - der ved jeg da der er hul igennem. Tror I det vil virke?

Hvis Webspeed klienten ligeledes går ud på http://www.whatismyip.com og
sender mig den pågældende IP, og jeg efterfølgende prøver at pinge den
adresse. Men den kan jeg heller ikke pinge, har det noget med mit Stofanet
at gøre?

Jeg gider ikke bruge MSN's fjernsupport da den aldrig virker.

Hvad kan I ellers foreslå jeg gør? Alle forslag modtages med kyshånd

På forhånd tak.

--
Husk at fjerne "FJERN" fra min mail adresse.

Fra : JK

Dato : 22-04-04 13:58

"Kasper Pedersen" <info@"FJERN"specdep.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> flere forskellige scenarioer, men desværre uden held, så nu ty'er jeg til

Der er selvfølgelig mulighed for at installere en NetOp Remote Host hos
familiemedlemmerne - og så lade dem benytte "request help" funktionen - dvs.
de får en lille "badering" nede ved uret - som de dobbeltklikker på - og
vupti - du får adgang til at hjælpe dem (du har så sat din NetOp Guest op
til at modtage disse opkald) - denne løsning fungere helt uden at du skal
ind og rode med deres router - men det gør selvfølgelig at du ikke "bare"
kan ta' deres skærm - de skal selv anmode om din hjælp. Jeg har ikke nok
erfaring med PCAnywhere til at sige, som man kan gøre noget tilsvarende -
men jeg ved at med f.eks. RealVNC skal du ind og rode med deres router - for
at sikre at trafikken går til PCen bag routeren.

/JK

Fra : Kasper Pedersen

Dato : 22-04-04 16:45

Jeg har faktisk lige fået fat i Netop og prøvet det, gik ind og
konfigurerede min IP adr som deres Help Provider, men det er desværre
stadigvæk det samme. Jeg er ved at være tom for ide'er, men ellers et meget
godt program det Netop

Fra : JK

Dato : 23-04-04 12:51

> [...]
> konfigurerede min IP adr som deres Help Provider, men det er desværre
> stadigvæk det samme. Jeg er ved at være tom for ide'er, men ellers et

Min opsætning er som følge: (hvis det kan hjælpe - nu er min opsætning
måske lidt mere "avanceret" end det du vil - for mine brugere går først
igennem en gateway-PC, og derefter videre til de help providers vi har i
virksomheden - og grunden til, at den først går gennem gatewayen er netop
fordi, vi er flere help providers.

(den nedenstående opsætning er dog uden nogen gateway).

HOST:
- under configuration (tools kan den også hedde) - communication profiles
- rediger TCP/IP profilen - sæt communication device til TCP/IP (UDP)
- undlad at rette andet -alt skal være standard !
- configuration - Program options - fanebladet help request
under problem description skal der stå "Automatic request"
under help provider - skriv et navn f.eks. "help".
- sæt prik i "use specific communication device" - vælg derefter TCP/IP
(lige under)
under phone number or tcp ip address - indtast din egen IP-adresse (husk
iøvrigt, at du jo liiiige også skal konfigurere din egen router til at smide
trafik på port 6502 videre til din pc - ellers dur' det ikke !)
- sæt flueben i "add help request to the tray"
- tilbage på hovedvinduet, klik på stop host, og derefter "flueben" udfor
TCP/IP, klik på wait for call.

= nu kan brugeren blot dobbeltklikke på "baderingen" ved uret for at få
hjælp.

GUEST:
-sæt din communication profile op som på host'en.
- under configuration - program options, fanebladet help service indtast
help provider navnet under Description of help service 1 (vi valgte vist
blot navnet "help").

Det ovenstående burde virke - men din egen router SKAL som nævnt tilrettes
lidt - ellers virker det ikke (og det gør det nok heller ikke med mange
andre programmer)

held & lykke

/JK

Fra : Kasper Pedersen

Dato : 23-04-04 14:48

Jeg takker for den fyldestgørende beskrivelse, det er et nydeligt træk. Jeg
vil prøve det snarest.

God weekend.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-04-04 16:23

"Kasper Pedersen" <info@"FJERN"specdep.dk> wrote:

> [...]
>connectede med VNC viewer til den angivne IP adresse, men uden held - jeg
>kunne heller ikke pinge adresserne. Hvad gør jeg galt?

Hmm, det er sgu' ikke let at svare på

Du har vel prøvet både RealVNC viewer på 590x adressen og din Internet Browser på 580x adressen ??

Bemærk også at RealVNC viewer (i hvert fald v4.0) er lidt tricky idet server adressen skal skrives uden mellemrum mellem
ip-adresse og display nummer - Det har drillet mig nogle gange at jeg får indsat et mellemrum inden ':'.

<mlr>

Fra : Kasper Pedersen

Dato : 22-04-04 16:51

> Hmm, det er sgu' ikke let at svare på
>
> Du har vel prøvet både RealVNC viewer på 590x adressen og din Internet
Browser på 580x adressen ??

Jeg ved ikke lige helt hvad du mener her.....

> [...]
server adressen skal skrives uden mellemrum mellem
> ip-adresse og display nummer - Det har drillet mig nogle gange at jeg får

Dvs. 1.1.1.1:80 f.eks for port 80? Hvad så hvis jeg ikke vælger nogen port,
er det så en default port, som er hvad?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-04-04 19:31

>Browser på 580x adressen ??
>
>Jeg ved ikke lige helt hvad du mener her.....

Du har ikke læst ordentligt på RealVNC dokumentationen

Hent RealVNC version 4 og læs meget grundigt på Windows dokumentationen her:

http://www.realvnc.com/v4/

Det er vigtigt at du kender realvnc i detaljer inden du åbner ud mod internettet - Ellers risikerer du at få meget ubehagelige
gæster....

<mlr>

Fra : ak

Dato : 22-04-04 20:59

Du kan bruge gotomypc https://www.gotomypc.com/
det virker uden problemer.

Hvis du skal have det andet til at virke, så har jeg et spørgsmål, er der
routere i begge ender eller hvad ?