Netværksprinter via Internettet - Ved ikke~
Fra : Preben G. Kristensen

Dato : 22-04-04 09:47

Hej

Har en kammerat der har sat mig på en opgave.

I hans lokalnetværk har han en netværksprinter der er koblet direkte
på hans router og så installeret på en "Standard TCP/IP port" (192.168.1.2)
Der er ingen server på netværket.

Nu spørger han så om det er muligt at hans forældre kan skrive ud på
printeren
via Internettet. Det er jeg meget i tvivl om.

Han kan jo sagtens installer den på deres computer og så via "Standard
TCP/IP port"
pege på hans IP-adresse hos TDC (80.*.*.*)

Men hvordan får han fortalt routeren hvor det skal videresendes til?

Har en lister over porte og her er der to porte som vedrører printere,
nemlig
Port 35 Any privat printer server
Port 515 Spooler

Er der nogen af disse porte der kan bruges?

Er det nok, i routeren, at forward til 192.168.1.2:35 & 192.168.1.2:515
eller hvad?

På forhånd tak for svar.

Preben Kristensen

Fra : Peter Lindenhann

Dato : 27-04-04 20:57

det vil ikke virke fordi de ip adresser (192.168.1.2:35 & 192.168.1.2:515)
ikke eksisterer på internettet .
men hvis du fik en rigtig ip adresse på print serveren ,kunne det måske
virke
med venlig hilsen
peterl1

Fra : Preben G. Kristensen

Dato : 28-04-04 09:41

"Peter Lindenhann" <peterl1@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke eksisterer på internettet .
> men hvis du fik en rigtig ip adresse på print serveren ,kunne det måske

Tak for svar.

Har måske ikke udtrykt mig helt tydlig nok.

Planen var at han i hans router skulle åbne og forward
port 35 udp, 35 tcp, 515 udp og 515 tcp til 192.168.1.2 (printeren)

På den anden fjerncomputeren skulle han så installer en printer som skulle
udskrive via en "Standard TCP/IP port" som så peger på hans IP-adresse
hos TDC (80.*.*.*) hvor routeren sidder.

Preben Kristensen