Cisco Aironet 1200 og Nokia D211
Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-04-04 21:54

Hej alle

Jeg sidder og leger med et par Cisco Aironet 1200 AP'er, og det er jo nogle
rare stykker hardware.
Imidlertid kan jeg ikke få mit Nokia D211-kort til at finde AP'erne.

D211-kortet kan fint forbinde til mit gamle Compaq/Orinoco AP
Mit gamle Compaq/Orinoco netkort (PCMCIA) kan fint forbinde til Cisco AP'et
D211-kortet kan se diverse andre AP'er rundt omkring, men ikke Cisco'erne

Cisco AP'erne har kun .g radioer pt.
Alle hastigheder over 11 mbit er disablet.
Den eneste required hastighed er 1 mbit.
Jeg broadcaster SSID og har slået al kryptering fra (sandkasse-net pt.)

Nogen der kan regne ud hvad der går galt?

Fra : Martin Kiefer

Dato : 22-04-04 14:18

> Imidlertid kan jeg ikke få mit Nokia D211-kort til at finde AP'erne.

Sikker på g-radioerne virker?
Har prøvet det samme med en 1200'er (og for den sags skyld et par 1100'ere)
uden problemer med en mere eller mindre standardopsætning (broadcastet SSID
og 40-bit kryptering)

Kan nokia kortet overhovedet se et g-net?
Kommer nemlig lige i tanke om at de AP'ere jeg har benyttet, alle har været
med b-radioer.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-04-04 14:48

"Martin Kiefer" <news1@kiefer.dk> skrev i en meddelelse
> Sikker på g-radioerne virker?

Ja, eftersom Compaq-kortet kan connecte og afvikle trafik, så er jeg ret
sikker.

> Kan nokia kortet overhovedet se et g-net?

Det kan ikke se det hvis man tvinger AP'et til kun at snakke med de høje
hastigheder, men det har jeg ikke gjort.
Compaq-kortet er desuden også fra før .g og .a så når det kan, bør
Nokia-kortet også kunne...

> Kommer nemlig lige i tanke om at de AP'ere jeg har benyttet, alle har
været
> med b-radioer.

Har 1200'eren eksisteret med b-radio alene?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-04-04 19:48

On Thu, 22 Apr 2004 15:47:53 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

> Har 1200'eren eksisteret med b-radio alene?

Ja lige siden den kom frem, faktisk. Senere kom en a-radio og for
nyligt så g-radioen.

-A

Fra : Martin Kiefer

Dato : 23-04-04 10:05

> Ja lige siden den kom frem, faktisk. Senere kom en a-radio og for
> nyligt så g-radioen.

Mig bekendt som købte /køber man dem helt uden radioer og køber så dem ved
siden af.
nu er det et stykke tid siden jeg sidst har købt en 1200 så jeg er ikke helt
klar over om det stadig er sådan.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 23-04-04 12:34

On Fri, 23 Apr 2004 11:05:07 +0200, "Martin Kiefer"
<news1@kiefer.dk> wrote:

> Mig bekendt som købte /køber man dem helt uden radioer og køber så
> dem ved siden af.

Det er rigtigt, at det er et modulært AP. Der er dog bundles med
de forskellige radioer, sådan at AIR-AP1231G-E-K9 fx er en AP1200
med g-radio i ETSI-config.

Det var som sagt b-radioen, der kom først.

-A

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-04-04 13:21

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message
> Det er rigtigt, at det er et modulært AP. Der er dog bundles med
> de forskellige radioer, sådan at AIR-AP1231G-E-K9 fx er en AP1200
> med g-radio i ETSI-config.

Det er sådanne jeg har..
Har du nogen ide til hvad problemet kan være?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 24-04-04 23:57

On Fri, 23 Apr 2004 14:20:59 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

> Har du nogen ide til hvad problemet kan være?

Næ. Hvad er radio-config?

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-04-04 20:49

> Næ. Hvad er radio-config?

interface Dot11Radio0
no ip address
no ip route-cache
!
ssid VR216-4th
authentication open
guest-mode
infrastructure-ssid optional
!
speed basic-1.0 2.0 5.5 6.0 9.0 11.0
rts threshold 2312
station-role root fallback shutdown
no dot11 extension aironet
bridge-group 1
bridge-group 1 subscriber-loop-control
bridge-group 1 block-unknown-source
no bridge-group 1 source-learning
no bridge-group 1 unicast-flooding
bridge-group 1 spanning-disabled

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-05-04 23:10

On Tue, 27 Apr 2004 21:49:06 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

> speed basic-1.0 2.0 5.5 6.0 9.0 11.0

Klienten *skal* jo understøtte basic-settings, ellers kan den
slet ikke associere med AP'et, så har du prøvet at køre helt uden
speed setting?

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-05-04 18:53

> Klienten *skal* jo understøtte basic-settings, ellers kan den
> slet ikke associere med AP'et, så har du prøvet at køre helt uden
> speed setting?

Nej, det har jeg ikke, men et b-kort burde kunne køre med de valgte
hastigheder.
Jeg har ihvertfald et andet der fint kan. Men der er måske mere i det end
som så?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 02-05-04 20:48

On Sun, 2 May 2004 19:52:58 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

> Nej, det har jeg ikke, men et b-kort burde kunne køre med de
> valgte hastigheder. Jeg har ihvertfald et andet der fint kan.
> Men der er måske mere i det end som så?

Mja, det kan være, du har fundet et hjørne af standarden, hvor
tingene ikke er helt ligetil. (Hvis din Nokia-ting nægter at køre
1 Mbps, vil den som sagt ikke associere, selvom den kan køre en
af de andre).

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/