chat / meddelelser over netværk
Fra : Peter Holm

Dato : 21-04-04 20:17

hejsa
jeg kører lokalt netværk med en ven.
Findes der en feature der kan sende en meddelelse til ham, så den popper op
på hans skærm.
Altså ikke MSN eller lignende, men noget indbygget i Win XP måske.

Peter

Fra : Jan Bachman

Dato : 21-04-04 20:26

>jeg kører lokalt netværk med en ven.
>Findes der en feature der kan sende en meddelelse til ham, så den popper op
>på hans skærm.
>Altså ikke MSN eller lignende, men noget indbygget i Win XP måske.

Gå ud i en kommandoprompt og skriv:

net send navn besked

Udskift 'navn' med navnet på din vens PC.
Udskift 'besked' med din besked til din ven.

Jeg kender ikke de nærmere omstændigheder for, hvornår det virker, og
hvornår det ikke gør.

/Jan

Fra : Rasmus Riber

Dato : 21-04-04 20:43

"Jan Bachman" <ymerdyr@image.dk> wrote in message

> [...]
> Udskift 'besked' med din besked til din ven.
>
> Jeg kender ikke de nærmere omstændigheder for, hvornår det virker, og

skulle det ikke virke så brug

net send ip besked

det virker aldtid ved NT systemer (NT4, Win2000, XP) der vil komme en boks
op på computeren som viser beskeden og hvem den er fra, den skal du så
trykke ok for at komme vidre.

Fra : Peter Holm

Dato : 21-04-04 22:48

thx.
Fandt også dette lille prog, der fungerer sammen med den dos kommando
http://www.rjlsoftware.com/

Mvh
Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 24-04-04 17:54

> [...]
>
> det virker aldtid ved NT systemer (NT4, Win2000, XP) der vil komme en
> boks op på computeren som viser beskeden og hvem den er fra, den skal

virker det til alle ip'er eller kun på det lokale netværk ?

Mvh
Peter

Fra : Morten Davidsen

Dato : 21-04-04 21:10

"Jan Bachman" <ymerdyr@image.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kender ikke de nærmere omstændigheder for, hvornår det virker, og
> hvornår det ikke gør.
følgende kommandoer starter og stopper tjenesten til at sende beskeder over
LAN via Windows NT systemer:
net start messenger
net stop messenger

/MD