Kan jeg skifte IP ?
Fra : Michael

Dato : 20-04-04 22:27

Hej jeg har cybercity ADSL med en Zyxel prestige 642R ADSL router. Jeg har
XP professionel. Er der nogen mulighed for at få ændret min statiske IP
adresse ved f.eks. at ændre min MAC med SMAC2.0 eller andet? Cybercity
oplyser at jeg ikke kan ændre den og at de heller ikke selv vil medmindre
jeg får et helt nyt abonnement.

På forhånd tak for svarene.

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 21-04-04 07:37

"Michael" <dsl72661a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hej jeg har cybercity ADSL med en Zyxel prestige 642R ADSL router. Jeg har
> XP professionel. Er der nogen mulighed for at få ændret min statiske IP

Nej

> adresse ved f.eks. at ændre min MAC med SMAC2.0 eller andet? Cybercity
> oplyser at jeg ikke kan ændre den og at de heller ikke selv vil medmindre
> jeg får et helt nyt abonnement.

Og det er jo dem der bestemmer/administrarer.

/Brian

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-04-04 12:50

Michael skrev i et indlæg på usenet:
> [...]
> andet? Cybercity oplyser at jeg ikke kan ændre den og at de heller
> ikke selv vil medmindre jeg får et helt nyt abonnement.

Nej - det er jo netop derfor, at du har en statisk adresse - det er for
at den ikke skal kunne ændres.

Hvis du havde haft dynamisk IP - så ville det være muligt......

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-04-04 22:27

On Tue, 20 Apr 2004 23:26:53 +0200, "Michael"
<dsl72661a@post.cybercity.dk> wrote:

> Hej jeg har cybercity ADSL med en Zyxel prestige 642R ADSL router. Jeg har
> XP professionel. Er der nogen mulighed for at få ændret min statiske IP
> adresse ved f.eks. at ændre min MAC med SMAC2.0 eller andet?

Nej, det er routeren, der har adressen (tildelt via PPP udfra dit
DSL brugernavn), og hvad du har af udstyr bag routeren har ingen
indflydelse på adressen.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/