igen igen et lille problem i vores nye net~
Fra : Futte

Dato : 20-04-04 15:52

hej

Har lige siddet og rodet lidt med vores netværk men syndes ikke rigtig jeg
kan få det til at spille vi har to pc.er min med XP pro og min kones med XP
home vi bruger en allnet router m/swits og tdc adsl vi kan godt se hinanden
men hastigheder er ufarlig langsom og et øjeblik sener kan vi ikke virker
det ikke har begge Sysgate firewall skal vi bruge en anden firewall ?. Er
der en der har en guide til netværk, har før haft et med der var hendes pc
med win98 der var der ikke nogen problemer

MVH
Futte

Fra : Lars

Dato : 22-04-04 19:28

"Futte" <fnugi20003(spam)@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der en der har en guide til netværk, har før haft et med der var hendes pc
> med win98 der var der ikke nogen problemer

Måske al din trafik mellem pcerne går via inter nettet?, prøv at tage
stikket fra adsl boxen ud af routeren, er der så stadig kontakt mellem
pcere? hvis neg kører trafikken via internettet. Medens routeren ( har den
ikke indbygget firewall?) er frakoblet adsl boxen kan du jo prøve at slå
firewall fra og se om det hjælper.
Måske du skulle køre netværket bag routeren via en anden protekol fx netbios
se evt www.larsfunder.dk under mit pc netværk.
--
Lars
www.larsfunder.dk

Fra : Lars

Dato : 25-04-04 09:54

Virker dit net nu, har du fundet nogen fejl?

--
Venlig hilsen
Lars