ÆØÅ på IIS5.0
Fra : apollo14

Dato : 19-04-04 18:23

Hvordan sættes det op, har været inde og læse hos dkhostmaster om det,
og der står ikke meget om det.

Fra : Kevin Steffer

Dato : 19-04-04 21:38

apollo14 skrev:

> Hvordan sættes det op, har været inde og læse hos dkhostmaster om det,
> og der står ikke meget om det.

Hej apollo14

Hvis du fx skal have IIS'en til at kunne hoste køge.dk så skal du sætte en
header på tcp port på 80 med xn--kge-0na.dk som hostname header name.
Hvis du på www.dk-hostmaster.dk går ind under "Domæne" -> "Find" og
indtaster køge.dk så finde du lige under "Domænenavn" DNS: xn--kge-0na.dk
og dette domæne navn skal bruges på DNS server og andre server application
som skal reagere på køge.dk.

Det er jo sådan at INternet Explorer ikke understøtter æøå domæner med
mindre man henter en lille patch se evt. www.idnnow.com.

Held og lykke
Kevin Steffer
(MS plz kom med en opdatering til IE som understøtter IDN)

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 20-04-04 00:40

Kevin Steffer <newsmail@steffer.dk> writes:

> (MS plz kom med en opdatering til IE som understøtter IDN)

Jeg kan overhovedet ikke huske hvor, men jeg mener at have læst, at MS
ikke har planer om at lade IE understøtte IDN.

Ellers har Mozilla understøttet IDN længe - det fungerer glimragende.

/Rasmus

Chewbacca is actually not a bad SysAdmin icon. He's large, tends
towards inarticulate grunts, doesn't shave, get's stuck with a lot of
the technical work, and gets blamed and yelled at when it doesn't work.
-- Mike Sphar

Fra : Kevin Steffer

Dato : 20-04-04 11:16

spam@amagerkollegiet.dk (Rasmus Bøg Hansen) wrote in message news:<871xmjilk8.fsf@grignard.amagerkollegiet.dk>...

> [...]
> ikke har planer om at lade IE understøtte IDN.
>
> Ellers har Mozilla understøttet IDN længe - det fungerer glimragende.

Det kan bare ikke bruges til noget når største parten af alle internet
brugere kører med IE. :(

- Kevin

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 20-04-04 14:27

newsmail@steffer.dk (Kevin Steffer) writes:

> Det kan bare ikke bruges til noget når største parten af alle internet
> brugere kører med IE. :(

Nej, ikke for serveradministratorer.

Det ændrer ikke på det faktum, at en overraskende stor del af
IE-brugere ikke installerer en nyere IE - og alle disse brugere får
ikke IDN-understøttelse, selvom der skulle komme IDN i IE7 (eller hvad
næste version nu kommer til at hedde).

/Rasmus

I don't suffer from insanity, i enjoy every minute of it!

Fra : apollo14

Dato : 24-04-04 18:04

Kevin Steffer wrote:
> apollo14 skrev:

-klip-

Det virker såmænt meget fint, men nu er problemmet min cisco router, det
er da rigtig sjovt det her. Den lader mig simpelthen ikke komme igennem
til netværkerne.dk, jeg kan komme ind på min router og ikke andre steder.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 24-04-04 23:56

On Sat, 24 Apr 2004 19:04:02 +0200, apollo14
<news@IHATESPAMapollo14.dk> wrote:

> men nu er problemmet min cisco router,

Hvordan konkluderede du det?

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Apollo14 aka Kenneth~

Dato : 25-04-04 03:53

Asbjorn Hojmark wrote:

> Hvordan konkluderede du det?

Ved at når man sidder på den, kan man ikke se de hjemmesider, der ligger
på webserveren, kan overhovedet slet ikke konnekte til noget via extern
adresse, når jeg sidder internt.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 25-04-04 09:31

On Sun, 25 Apr 2004 04:52:53 +0200, Apollo14 aka Kenneth Rugaard
<mail@kenneth-rugaard.dk> wrote:

> Ved at når man sidder på den, kan man ikke se de hjemmesider, der
> ligger på webserveren, kan overhovedet slet ikke konnekte til noget
> via extern adresse, når jeg sidder internt.

Du prøver indefra at få fat i den adresse på ydersiden, der står
i en ekstern DNS? Det kan man som udgangspunkt ikke. Læg i stedet
navn + den *interne* adresse i en intern DNS eller i en hostfil.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 19-04-04 21:47

On Mon, 19 Apr 2004 19:22:47 +0200, apollo14
<news@IHATESPAMapollo14.dk> wrote:

> Hvordan sættes det op, har været inde og læse hos dkhostmaster om
> det, og der står ikke meget om det.

De danske tegn i domænenavn har egentlig ikke så meget med
web-serveren at gøre, men mere med klienten (som browseren).

Der sker i praksis det, at klienten oversætter navnet fra noget
'pænt' (som fx www.øl.dk) til noget maskinlæsbart (som fx
www.xn--l-4ga.dk), der så slås op i DNS til en IP-adresse, der
bruges derefter.

Det er det maskinlæsbare, ikke det 'pæne', der skal konfigureres
i DNS og på web-serveren, i det omfang der overhovedet skal
konfigureres noget på web-serveren.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/