trådløs netværk hastighed
Fra : claus v

Dato : 16-04-04 22:25

Hej gruppe

jeg har en bærbar pc koblet op på et trådløs pcmcia kort 54mb

min internetspeed er 2 mb

når jeg måler hastigheden på min stationære pc med netværkskabel måler jeg
hastigheden til 1,5 mb

når jeg så måler hastigheden på min bærbare så kan jeg ikke få mere end 500
kb

nogen der har en ide om hvad der er galt

claus v

Fra : Alzklaz

Dato : 17-04-04 00:40

"claus v" <claus@cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> hastigheden til 1,5 mb
>
> når jeg så måler hastigheden på min bærbare så kan jeg ikke få mere end

Er det bare mig, eller lugter det lidt af han kører test på begge maskiner
samtidig ? 500kb/s + 1500kb/s = 2000kb/s

Fra : claus v

Dato : 17-04-04 09:55

"Alzklaz" <na@nospam.com> skrev i en meddelelse
> "claus v" <claus@cybercity.dk> wrote in message

> 500
>
> Er det bare mig, eller lugter det lidt af han kører test på begge maskiner
> samtidig ? 500kb/s + 1500kb/s = 2000kb/s

nej begge maskine er godt nok tændt
men jeg kørte testen hver for sig men det kan da være jeg skal prøve at
slukke de andre maskiner

claus v

Fra : Thomas W Jensen

Dato : 19-04-04 10:50

prøv evt. at overføre data fra den ene PC til den anden
for at se om hastighedden også her er ~500kb, så for du da en indikation
om hvorvidt problemet ligger i din wireless forbindelse, lokalt på pc'en mm.

er ikke specielt vidende om wireless men mener at afstanden til AP
ved 54Mbit er reduceret væsenligt i forhold til 11Mbit
og dermed også den hastighed man for til AP. men 500kb lyder dog ikke af
meget.
så med mindre du er meget langt fra dit AP er det nok ikke her problemet
ligger.

-TWJ