forskellen på accespoint og trådløs router~
Fra : keldorff

Dato : 16-04-04 10:39

Hvad er forskellen på et accespoint og en trådløs router?

Fra : Mads Bahrt

Dato : 16-04-04 12:47

keldorff wrote:
> Hvad er forskellen på et accespoint og en trådløs router?

En trådløs router er flere komponenter der er samlet i en boks: Nærmere
bestemt en router, en switch og et access point. De er samlet som følger:

Internet/WAN

----------
| Router |
----------

----------
| Switch |
----------

--------------
|Access point|
--------------

På nogle modeller er der mulighed for at sætte det op så den forbinder
uden om routeren således at man effektivt får en switch og et access
point der er bygget sammen.

MVH
Macds

Fra : RpR

Dato : 16-04-04 23:22

> Hvad er forskellen på et accespoint og en trådløs router?

Et accesspoint er KUN senderen til det trådløse netværk, og kræver således
at du har en router, switch eller hub i forvejen. De fleste accesspoint kan
ikke selv dele IP'er ud.

En trådløs router er router, switch og accesspoint. Routeren kobles f.eks.
sammen med dit ADSL modem og fungerer så også som firewall udadtil, så der
ikke kommer ubudne gæster på dit hjemmenetværk.

De trådløse routere koster efterhånden mindre end et seperat accesspoint, så
medmindre du er tvunget til, eller er meget glad for, din nuværende router,
så drop at købe et seperat accesspoint og få det hele i én kasse.

Det sparer også strøm og der er mindre kabler til fuglereden

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : keldorff

Dato : 17-04-04 07:25

Tak for svarene, det var lige det jeg ville vide. Tak for det