Skjule SSID på HP Procurve 420
Fra : Jesper Kjeldsen

Dato : 14-04-04 22:04

Hejsa!

Er der nogen der har fundet ud af om (og i så fald hvordan) man kan skjule
SSID på HP Procurve Wireless Access Point 420?

Der er jo ingen grund til at den står og reklamerer alt for meget for sig
selv!

Jesper

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-04-04 23:47

On Wed, 14 Apr 2004 23:03:46 +0200, "Jesper Kjeldsen"
<usenet@jknet.danmark> wrote:

> Er der nogen der har fundet ud af om (og i så fald hvordan) man kan skjule
> SSID på HP Procurve Wireless Access Point 420?

Man skal vist sætte det som 'closed system'.

> Der er jo ingen grund til at den står og reklamerer alt for meget for sig
> selv!

Det er i praksis ligegyldigt. Selvom AP'et ikke broadcast'er
SSID'et, kan man skam godt sniffe sig frem til det alligevel.

Se i stedet på WPA.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Jesper Kjeldsen

Dato : 15-04-04 07:21

> Man skal vist sætte det som 'closed system'.
> Det er i praksis ligegyldigt. Selvom AP'et ikke broadcast'er
> SSID'et, kan man skam godt sniffe sig frem til det alligevel.
> Se i stedet på WPA.

Tak for det - skal prøves i dag om den så skjuler sig selv lidt.
Det er ikke tænkt som erstatning for WPA, men blot en ekstra "sikring" så
dem der tilfældigvis har udstyr med WLAN indbygget, der kommer ind i
området, ikke får vist SSID.

Jesper

Fra : Jesper Kjeldsen

Dato : 15-04-04 21:10

"Jesper Kjeldsen" <usenet@jknet.danmark> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er ikke tænkt som erstatning for WPA, men blot en ekstra "sikring" så
> dem der tilfældigvis har udstyr med WLAN indbygget, der kommer ind i

Hmm - jeg kan ikke få accesspointet til at makke ret (eller også driller
Windows XP mig)!
Jeg har prøvet at resette og køre en minimumkonfiguration uden WEP eller
WPA - så kan jeg få fint hul igennem.
Så skulle der ske lidt mere og jeg har prøvet at sætte WPA til. I første
omgang ingen MAC-spærring. Det letteste er nok at skrive
console-configurationen her:

no mac-authentication server
no 802.1x

wpa-mode pre-shared-key
multicast-cipher TKIP
WPA-clients required
wpa-psk-type alphanumeric
wpa-preshared-key ASCII min-preshared-kode
authentication open
encryption 128
ssid testwlan

country er sat til DK

I Windows XP finder den fint testwlan - vælger den og gå ind på dens
indstillinger. Sætter netværksgodkendelse til WPA-PSK og datakryptering til
TKIP. Trykker ok og venter lidt - så kommer et vindue op hvor der står at
der er et eller flere tilgængelige trådløse netværk. Viser listen og kan
vælge testwlan, men skal også klikke i "Tillad, at jeg oprette forbindelse
til det markerede trådløse netværk, selvom det ikke er sikkert". Har prøve
at sætte fluebenet, men det gør ingen forskel - ingen liv igennem

Er der noget jeg overser?

Jeg har prøvet at sætte den op til at tjekke mod en Windows Server 2003 med
IAS installeret og konfigureret - men det er også dødt I sidste ende
skulle det gerne komme til at køre op mod denne RADIUS server...

Jesper

Fra : Jesper Kjeldsen

Dato : 15-04-04 22:26

> [...]
> IAS installeret og konfigureret - men det er også dødt I sidste ende
> skulle det gerne komme til at køre op mod denne RADIUS server...

På et tidspunkt bliver man stædig - og det var nu! Har fået mere hul
igennem - virket helt perfekt med WPA-PSK, og gik så videre til RADIUS...
Men det vil så ikke virke - men får nu af vide at det er Windows der ikke
kan logge på. Tror det er min IAS server der ikke er helt rigtig sat op - så
den må jeg lige tage en ordentlig tur igennem. Men det bliver først i
morgen!

Den eneste ting jeg kan se jeg har ændret her til sidst, er login-koden til
accesspointet! Kan ikke finde noget om at det skulle have noget at sige, men
kunne tyde på det. En dag hvor der er masser af tid må jeg prøve med/uden og
se om det gør en forskel!

--
Godnat
Jesper