PCMCIA spørgsmål
Fra : DirectX

Dato : 14-04-04 20:25

Med fare for at lyde som en computer spasser, så vil jeg gerne vide om man
kan få et 1G/Bit PCMCIA kort

Mvh
C@ss

PS ja grin bare. skal jo dumme mig et sted

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-04-04 23:36

On Wed, 14 Apr 2004 21:25:06 +0200, "DirectX"
<stendrup@REMOVEvip.cybercity.dk> wrote:

> Med fare for at lyde som en computer spasser, så vil jeg gerne
> vide om man kan få et 1G/Bit PCMCIA kort

Jeg har ikke set nogen, og det giver ikke voldsomt meget mening.

PC Card (16 bit, 8,5 MHz) har vel et teoretisk max omkring 130
Mbps, men giver i praksis 20-30 Mbps. CardBus (32 bit, 33 MHz)
har et teoretisk max omkring 1 Gbps, men er i praksis også ret
langt fra, om ikke andet så fordi man skal over en almindelig
PCI-bus, der heller ikke kan levere gigabit-hastigheder.

Man kunne selvfølgelig mene, at måske 300 Mbps ville være bedre
end 100 Mbps, men det næste er jo så, at man skal have diske etc.
i pc'en, der kan levere tilsvarende datamængder, og det er ikke
ligefrem typisk i bærbare.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : DirectX

Dato : 15-04-04 10:30

Det lader til du ved meget om det her, så jeg tillader mig at spørge
Jeg har en bærbar, hvor jeg jævnligt skal flytte store mængder filer til (
filer der bruges til mit arbejde) hvad skal jeg så gøre for at få noget fart
på min overførsel, sidste skulle jeg vente i godt 3 timer ( 7,6 GB) ?

Mvh
C@ss

> [...]
>
> -A
> --
> Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon
Postel

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-04-04 22:50

On Thu, 15 Apr 2004 11:30:15 +0200, "DirectX"
> [...]

> filer til (filer der bruges til mit arbejde) hvad skal jeg så
> gøre for at få noget fart på min overførsel, sidste skulle jeg

Hmm, hvis jeg kan hovedregne er det i omegnen af 6 Mbps, hvilket
er lige lovlig lavt.

Prøv at beskrive dit setup.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Jens

Dato : 15-04-04 17:53

> [...]
> end 100 Mbps, men det næste er jo så, at man skal have diske etc.
> i pc'en, der kan levere tilsvarende datamængder, og det er ikke

Asus M6800N har Gigbit lanport som standard....
Om det så har en praktisk betydning ved jeg ikke, men svjh er disken en
almindelig ata100, og så har du nok ret....

Mvh Jens

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 15-04-04 23:29

On Thu, 15 Apr 2004 18:52:41 +0200, "Jens" <mkg@jellingnet.dk>
wrote:

> Asus M6800N har Gigbit lanport som standard....

Ja, motherboards med GE til bærbare er ikke så ualmindelige mere,
og det fås da også fra de store mærkevare notebook-producenter,
men så er de jo heller ikke afhængige af den halv-crappy CardBus.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/