Netkort til CUSL2-i815E chip
Fra : Jacob Andresen

Dato : 29-04-01 02:59

Hvorhenne kan man anskaffe sig et netkort som skal benyttes til en af 2 CNR
porte på et ASUS CUSL2-i815E.
Kortet skal bruges grundet tilslutning til ADSL.
Drillepinden

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 29-04-01 06:19

On Sun, 29 Apr 2001 03:59:14 +0200, "Jacob Andresen"
<bocaj@worldonline.dk> wrote:

> Hvorhenne kan man anskaffe sig et netkort som skal benyttes til
> en af 2 CNR porte på et ASUS CUSL2-i815E.

Jeg er ikke bekendt med nogen mærkevareproducenter, der laver
netkort til CNR. Hvorfor ønsker du det?

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Søren Emig

Dato : 29-04-01 12:26

Man kan ikke få CNR kort i Danmark. Og hvorfor dog bruge dem?

Fra : Jacob Andresen

Dato : 29-04-01 12:49

Man skal da benytte CNR som netop er udviklet til XDSL. Det giver bedre
stabilitet etc. etc. Det må siges at porten nok er så fremtidig at
net-kortet ikke på nuværende tidspunkt er kommet frem eller er i handlen
endnu i Dk. Der kan læses mere om netkortet på følgende side dog skal der
trykkes lidt. Yderligere må det siges at vil man have fremtiden så er netop
dette bundkort nok det bedste man for tiden har kunnet finde.....
http://developer.Intel.com/technology/cnr/cnr_highlite1.htm

Drillepinden

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-05-01 22:01

"Jacob Andresen" <bocaj@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Man skal da benytte CNR som netop er udviklet til XDSL.

Det xdsl man har tænkt på da man udviklede CNR er interne dsl modems der
ikke bruges i dk.
Men man har rigtignok også tænkt på netværk, men ikke netværk til xdsl
eksklusivt.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-04-01 00:37

<bocaj@worldonline.dk> wrote:

> Hvorhenne kan man anskaffe sig et netkort som skal benyttes til en
> af 2 CNR porte på et ASUS CUSL2-i815E.

Jeg har lige set, at Intel faktisk har en adapter kaldet PRO/100
VE, der er beregnet til et CNR slot, men kun hvis motherboardet
har en 82801BA I/O-controller.

> Kortet skal bruges grundet tilslutning til ADSL.

Det er værd at bemærke, at Intel possitionerer VE-adapteren som
en low-cost løsning. De mener stadig, at PCI er det bedste til
high-end/high-performance.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Jacob Andresen

Dato : 30-04-01 01:50

Oki Asbjørn
Det er altid rart at få positive ting at vide. Vidste ikke det om low-cost
og higf-end/high-performance. Der vil så ingen tvivl være at jeg vælger
pci-tilslutningsenhed for netkort, men det undre mig blot at ASUS laver en
dicederet CNR-enhed til netkort, men det kan vil skyldtes at disse porte
også benyttes til en del andre ting som muligvis er de rigtige at benytte
CNR til ???.
Tak for hjælpen.

Drillepinden

> [...]
>
> -A
> --
> Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon
Postel

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-05-01 22:03

> [...]
> også benyttes til en del andre ting som muligvis er de rigtige at benytte

Nej, det er bl.a. netkort der tænkes på, men man håber at der bliver lavet
4-5 forskellige io-kort til lav pris og med stor kompabilitet, således at
mb-producenterne kan lave bundkort med disse kort og sige at det er
semi-onboard.
Nu mangler vi bare at se det i praksis