Hvordan sikres trådløst netværk?
Fra : MAndersen

Dato : 14-04-04 08:48

Jeg har stationær- og en bærbar pc, samt en netværksprinter tilsluttet. Det
er kun den bærbare der kører over den trådløse enhed, men hvordan sikrer jeg
mig.
Skal der et specielt program til, eller skal jeg bare slå ting fra eller
til?

Jeg har læst/ladet mig fortælle, at jeg et eller andet sted skal skrive de
Ip-adresser der har adgang til netværket, og det er så i dette tilfælde vel
de 3 enheder.
Forslag til hvordan jeg gør det modtages med kyshånd.

MAndersen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 15-04-04 20:49

MAndersen wrote:
> Det er kun den bærbare der kører over den trådløse
> enhed, men hvordan sikrer jeg mig.
> Skal der et specielt program til,

Nej.

> eller skal jeg bare slå ting fra eller til?

Ja.

> Jeg har læst/ladet mig fortælle, at jeg et eller andet sted
> skal skrive de Ip-adresser der har adgang til netværket,

Ja, det er en ud af flere måder. Det heller sig, at man filtrere
på IP-adresser. Man kan også filtrere på netkortenes unikke
adresser, MAC-adresser, hvilket er mere sikkert.

> og det er så i dette tilfælde vel de 3 enheder.

Ja.

> Forslag til hvordan jeg gør det modtages med kyshånd.

Hvilket Access Point eller router?
- Det står sikkert i manualen.

Du kan også vælge, at kryptere den trådløse forbindelse
med den kryptering der er implementeret, fx WEP eller
WPA.
Det er også smart, at ændre standardkoden til en anden,
ændre sit SSID og lade være med at broadcaste det.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : MAndersen

Dato : 16-04-04 08:26

"Mikael Nørrelund Andersen" <nospam@mikael-noerrelund.dk> skrev i en
meddelelse news:407ee716$0$23138$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

Tak for svaret. Der var lidt for mange fremmedord, jeg ringer efter en
IT-mand.

MAndersen