Hardware firewall
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-04-04 21:37

Hejsa!

Jeg er en smule i tvivl om det er on-topic, men here goes..:

Jeg søger en hardware firewall til beskyttelse af mit interne netværk
bestående er normalt 2 computere og max 5.

Krav:

1. Webinterface
2. God beskyttelse
3. Under 1000,-

Kan det overhovedet lade sig gøre eller er jeg bedre tjent med
opsættelse af iptables på begge mine bokse?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 13-04-04 22:38

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> 3. Under 1000,-
>
> Kan det overhovedet lade sig gøre eller er jeg bedre tjent med
> opsættelse af iptables på begge mine bokse?

Kan du ikke bare bruge en Router? F.eks. en D-link di 604, med 4 porte og
indbygget firewall, som jeg oplever som værende ret så god.
Den koster vist ca. 400 kr. fra ny og sælges brugt til ca. 250 kr.

Kurt

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-04-04 18:18

On Tue, 13 Apr 2004 23:38:08 +0200, Kurt B. Andersen wrote:

> Kan du ikke bare bruge en Router?

Jeg har en Linksys BEFSR41, men som jeg kan se så kan den kun blokere
indefra og ud..

Fra : Jens

Dato : 13-04-04 23:29

> [...]
> 3. Under 1000,-
>
> Kan det overhovedet lade sig gøre eller er jeg bedre tjent med
> opsættelse af iptables på begge mine bokse?

Hvis du er til Linux, så kan jeg anbefale SnapGear
(http://www.snapgear.dk), da den benytter en "embedded" Linux, som du selv
kan konfigurere. Om der er én/flere af boksene der prismæssigt ligger under
kr. 1.000,- ved jeg ikke.

Jens

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-04-04 18:18

On Wed, 14 Apr 2004 00:29:00 +0200, Jens wrote:

> Hvis du er til Linux, så kan jeg anbefale SnapGear
> (http://www.snapgear.dk), da den benytter en "embedded" Linux, som du selv

Den lurer jeg lige på!