zonealarm og ftp...
Fra : Tazman

Dato : 10-04-04 18:36

hejsa

jeg har fået en topcom router , men efter den er koblet på så spærer
zonealarm for adgang til ftp´servere... hvordan kan det være? den
popper ikke op med noget, men hvis jeg lukker den ned er der ingen
problemer...

Fra : MN

Dato : 10-04-04 19:01

"Tazman" <karlsen@slet.adslhome.dk> wrote in message
> [...]
> zonealarm for adgang til ftp´servere... hvordan kan det være? den
> popper ikke op med noget, men hvis jeg lukker den ned er der ingen

Så fjern zonealarm. Du har ikke brug for den med en router.

Mogens

Fra : Henning

Dato : 10-04-04 19:16

On Sat, 10 Apr 2004 20:01:19 +0200, "MN"
<someone@somedomain.com.invalid> wrote:

>"Tazman" <karlsen@slet.adslhome.dk> wrote in message

>Så fjern zonealarm. Du har ikke brug for den med en router.

.... forudsat routeren er konfigureret korrekt! Router den al indgående
trafik til pc'en bag, har du stadig brug for en firewall.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 13-04-04 14:43

Hej
Start zonealarm og gå ind i firewall-fanen. Brug add-knappen til at tilføje
en computer som du ønsker skal have adgang. I routerens menu kan du se
vilken ip-adresse de enkelte computere har. Kunne forestille mig at de
hedder noget med 100 tilsidst og den næste maskine hedder så 101 osv. . Når
du trykker på add-knappen kommer der et lille vindue frem her skal du vælge
ip-adresse. Nu kommer der et nyt vindue frem hvor du i zone skal angive
"trusted". I feltet nedenunder skal du angive ip-adressen som du har hentet
fra routeren. Under beskrivelse kan du angive f. eks. Lokal Computer. Alle
de computere som du har angivet på denne måde vil få lov til at passere
uhindret gennem ZONEALARM. Husk at tilføje eventuelle nye maskiner.
mvh.
Kurt
Kan ikke huske om maskinen skal genstartes før ændringerne træder i kraft.