/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Pas på med WOL !!!
Fra : Benjamin Jensen


Dato : 29-04-01 02:00

Jeg vil lige advare mod World Online..

Jeg bestilte den hersens fine startpakke fra World Online til 99,- kr, det
gik fint.. Så satte jeg 500,- kr. ind på kontoen, gik også fint.. De blev
brugt og jeg satte så 200,- kr ind på kontoen, igen uden problemer..
Så måtte det jo ske. Jeg fik regningen.. Den lød på det fine beløb af 1304,-
kr. og ifølge min lommeregner skal jeg da kun betale 799,- kr. ???
Hvordan dælen kan de finde på at tage mere end det de påstår det koster? Ja
jeg spør bare, for jeg ANER det ikke... Jeg kender flere der har fået samme
chok som jeg selv, så lad dette være en advarsel inden man lader sig "lokke"
af deres "tilbud"



 
 
Fischer (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Fischer


Dato : 29-04-01 05:41

> Jeg vil lige advare mod World Online..

Hej Benjamin

Tak for advarslen!

> Jeg bestilte den hersens fine startpakke fra World Online til 99,- kr, det
> gik fint.. Så satte jeg 500,- kr. ind på kontoen, gik også fint.. De blev
> brugt og jeg satte så 200,- kr ind på kontoen, igen uden problemer..
> Så måtte det jo ske. Jeg fik regningen.. Den lød på det fine beløb af
1304,-
> kr. og ifølge min lommeregner skal jeg da kun betale 799,- kr. ???
> Hvordan dælen kan de finde på at tage mere end det de påstår det koster?
Ja
> jeg spør bare, for jeg ANER det ikke... Jeg kender flere der har fået
samme
> chok som jeg selv, så lad dette være en advarsel inden man lader sig
"lokke"
> af deres "tilbud"

Sådan noget er skide irriterende. Selv om jeg synes de får svært ved at
forklare et skævt beløb som 1304,- kr. ????
Jeg fik mit WOL SIM-kort i går og undrede mig over at der ikke var nogen
regning med.
Hvor lang tid gik der fra du fik din startpakke til du fik din faktura?
Heldigvis har jeg ikke foretaget ét eneste opkald endnu, og jeg har heller
ikke så megen lyst til at gøre det lige nu !!!

Lad os endelig vide hvordan det går.

* Fischer




Bertel Lund Hansen (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 29-04-01 09:35

Fischer skrev:

>Heldigvis har jeg ikke foretaget ét eneste opkald endnu, og jeg har heller
>ikke så megen lyst til at gøre det lige nu !!!

Jeg er da enig med dig i at det er noget skidt, og jeg vil klart
foretrække et firma der ikke har rod i deres papirer. Men de kan
ikke opkræve beløb som man ikke er pligtig at betale, så jeg er
ikke blevet nervøs.

Jeg kan tilføje at jeg ikke har haft regningsproblemer i de mange
år jeg har brugt WOL (og Image da det hed sådan).

--
Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Benjamin Jensen (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Benjamin Jensen


Dato : 29-04-01 11:18

Jeg modtog pakken d. 7/3-01 og fik først fakturaen d. 27/-01..
Hvis de ikke har en MEGET god forklaring på det høje beløb går jeg direkte
til forbrugerstyrelsen med det.

--
<- ICQ: 23816871 ->
"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:gfNG6.4$Oh5.1035@news.get2net.dk...
> > Jeg vil lige advare mod World Online..
>
> Hej Benjamin
>
> Tak for advarslen!
>
> Sådan noget er skide irriterende. Selv om jeg synes de får svært ved at
> forklare et skævt beløb som 1304,- kr. ????
> Jeg fik mit WOL SIM-kort i går og undrede mig over at der ikke var nogen
> regning med.
> Hvor lang tid gik der fra du fik din startpakke til du fik din faktura?
> Heldigvis har jeg ikke foretaget ét eneste opkald endnu, og jeg har heller
> ikke så megen lyst til at gøre det lige nu !!!
>
> Lad os endelig vide hvordan det går.
>
> * Fischer
>
>
>



Bertel Lund Hansen (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 29-04-01 11:40

Benjamin Jensen skrev:

>Jeg modtog pakken d. 7/3-01 og fik først fakturaen d. 27/-01..
>Hvis de ikke har en MEGET god forklaring på det høje beløb går jeg direkte
>til forbrugerstyrelsen med det.

Lad da for sytten være med det. Der er ingen sag før du selv har
henvendt dig til WOL som naturligvis skal ordne det.

Tænk hvis jeg gik til højesteret hver gang jeg blev trådt over
tæerne ved et uheld ...

--
Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Benjamin Jensen (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Benjamin Jensen


Dato : 29-04-01 11:46

Som jeg sagde: Hvis de ikke har en god forklaring.. Jeg er skam ikke så
amerikansk at jeg lægger sag an bare for det mindste.. Jeg venter skam også
til jeg har fået en udtalelse fra WOL.

"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:tprnet8riobggi757qefolat5vfevnjekm@sunsite.auc.dk...
> Benjamin Jensen skrev:
>
> >Jeg modtog pakken d. 7/3-01 og fik først fakturaen d. 27/-01..
> >Hvis de ikke har en MEGET god forklaring på det høje beløb går jeg
direkte
> >til forbrugerstyrelsen med det.
>
> Lad da for sytten være med det. Der er ingen sag før du selv har
> henvendt dig til WOL som naturligvis skal ordne det.
>
> Tænk hvis jeg gik til højesteret hver gang jeg blev trådt over
> tæerne ved et uheld ...
>
> --
> Bertel
> http://lundhansen.dk/bertel/ FIDUSO: http://fiduso.dk/



Fischer (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Fischer


Dato : 29-04-01 12:39

> Jeg modtog pakken d. 7/3-01 og fik først fakturaen d. 27/-01..

Altså over 7 uger for at sende en faktura ud!?
Det er da lidt imponerende.

> Hvis de ikke har en MEGET god forklaring på det høje beløb går jeg direkte
> til forbrugerstyrelsen med det.

Ja, det er sg* da utroligt at det kan være så svært at lave en korrekt
faktura.

Jeg har selv (engang haft) en twist med Telia omkring noget internet (ca.
200 kr). Det er fuldstændig umuligt at få dem i tale. Dem man kan få fat i
via telefonen kan ikke tage stilling til sagen og breve/mails svarer de
simpelthen ikke på!
Enden er blevet at jeg nu er registreret som skyldner i Telias system og
derfor f.eks. ikke kan blive kreditgodkendt hos Telia. Det er ved at være
nogle år siden og jeg har opgivet at gøre mere ved sagen - hvis de ikke vil
have mig som kunde, så er det OK for mig.

* Fischer




Michael Legart (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Michael Legart


Dato : 29-04-01 13:15

On Sun, 29 Apr 2001 12:18:00 +0200, Benjamin Jensen <the_fireball73@yahoo.com> wrote:
> Jeg modtog pakken d. 7/3-01 og fik først fakturaen d. 27/-01..
> Hvis de ikke har en MEGET god forklaring på det høje beløb går jeg direkte
> til forbrugerstyrelsen med det.

Hvad med at du slog lidt koldt vand i blodet og ringede til kundeservice,
i stedet for at sidde her og skabe dig og raabe op om forbrugerstyrelsen?

--
package Disclamer;

BEGIN { print "Arbejder hos World Online, men taler for mig selv"; }
1;

Benjamin Jensen (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Benjamin Jensen


Dato : 29-04-01 16:28

Nu er det altså sådan at jeg HAR kontaktet kundeservice (det ca. 40 min. at
komme igennem) og snakket med dem, de havde ikke nogen forklaring klar til
mig, derfor skriver jeg til denne gruppe og advarer andre mod samme
oplevelser.. Det må du da også kunne forstå?

"Michael Legart" <legart@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse
news:slrn9eo1dh.bq.legart@dustpuppy.worldonline.dk...
>
> Hvad med at du slog lidt koldt vand i blodet og ringede til kundeservice,
> i stedet for at sidde her og skabe dig og raabe op om forbrugerstyrelsen?
>
> --
> package Disclamer;
>
> BEGIN { print "Arbejder hos World Online, men taler for mig selv"; }
> 1;



Michael Legart (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Michael Legart


Dato : 29-04-01 16:56

On Sun, 29 Apr 2001 17:28:16 +0200, Benjamin Jensen <the_fireball73@yahoo.com> wrote:
> komme igennem) og snakket med dem, de havde ikke nogen forklaring klar til
> mig, derfor skriver jeg til denne gruppe og advarer andre mod samme

Nej, men saa undersoeger de vel sagen.

> oplevelser.. Det må du da også kunne forstå?

Nej, jeg kan ikke klare naar folk sidder og raaber op som smaa boern
foer de har fundet ud af om der overhovedet er noget problem ...

--
package Disclamer;

BEGIN { print "Arbejder hos World Online, men taler for mig selv"; }
1;

Benjamin Jensen (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Benjamin Jensen


Dato : 29-04-01 17:42

Jeg forlanger heller ikke at du skulle kunne forstå mig, det er dit eget
problem om du vil eller ej.. Men prøv DU så at stå et sted og handle og de
så forlanger mere end det varen koster, så hyler du nok også op og skaber
dig..
--
<- ICQ: 23816871 ->
"Michael Legart" <legart@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse
news:slrn9eoec8.8q3.legart@dustpuppy.worldonline.dk...
> On Sun, 29 Apr 2001 17:28:16 +0200, Benjamin Jensen
<the_fireball73@yahoo.com> wrote:
> > komme igennem) og snakket med dem, de havde ikke nogen forklaring klar
til
> > mig, derfor skriver jeg til denne gruppe og advarer andre mod samme
>
> Nej, men saa undersoeger de vel sagen.
>
> > oplevelser.. Det må du da også kunne forstå?
>
> Nej, jeg kan ikke klare naar folk sidder og raaber op som smaa boern
> foer de har fundet ud af om der overhovedet er noget problem ...
>
> --
> package Disclamer;
>
> BEGIN { print "Arbejder hos World Online, men taler for mig selv"; }
> 1;



Anders Bo Rasmussen (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Anders Bo Rasmussen


Dato : 29-04-01 12:06

On Sun, 29 Apr 2001 06:41:29 +0200,
Fischer <express@get2net.dk> wrote:

>Hej Benjamin
>
>Tak for advarslen!
>
>> Jeg bestilte den hersens fine startpakke fra World Online til 99,- kr, det
>> gik fint.. Så satte jeg 500,- kr. ind på kontoen, gik også fint.. De blev
>> brugt og jeg satte så 200,- kr ind på kontoen, igen uden problemer..
>> Så måtte det jo ske. Jeg fik regningen.. Den lød på det fine beløb af
>1304,-
>> kr. og ifølge min lommeregner skal jeg da kun betale 799,- kr. ???
>> Hvordan dælen kan de finde på at tage mere end det de påstår det koster?
>Ja
>> jeg spør bare, for jeg ANER det ikke... Jeg kender flere der har fået
>samme
>> chok som jeg selv, så lad dette være en advarsel inden man lader sig
>"lokke"
>> af deres "tilbud"
>
>Sådan noget er skide irriterende. Selv om jeg synes de får svært ved at
>forklare et skævt beløb som 1304,- kr. ????

Det skæve belob fremkommer ved at startpakken koster 99,- og WOL har et
opkrævningsgebyr på 5 kr.

--
Anders Bo Rasmussen mailto:fuzz01@spamfilter.dk
Frimestervej 42 1.tv http://www.fuzz.dk
2400 Kbh. NV
Denmark

Anders Bo Rasmussen (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Anders Bo Rasmussen


Dato : 29-04-01 12:07

On Sun, 29 Apr 2001 03:00:04 +0200,
Benjamin Jensen <the_fireball73@yahoo.com> wrote:

>Jeg vil lige advare mod World Online..
>
>Jeg bestilte den hersens fine startpakke fra World Online til 99,- kr, det
>gik fint.. Så satte jeg 500,- kr. ind på kontoen, gik også fint.. De blev
>brugt og jeg satte så 200,- kr ind på kontoen, igen uden problemer..
>Så måtte det jo ske. Jeg fik regningen.. Den lød på det fine beløb af 1304,-
>kr. og ifølge min lommeregner skal jeg da kun betale 799,- kr. ???
>Hvordan dælen kan de finde på at tage mere end det de påstår det koster? Ja
>jeg spør bare, for jeg ANER det ikke... Jeg kender flere der har fået samme
>chok som jeg selv, så lad dette være en advarsel inden man lader sig "lokke"
>af deres "tilbud"

Hvilke "vare" står der på fakturaen?

--
Anders Bo Rasmussen mailto:fuzz01@spamfilter.dk
Frimestervej 42 1.tv http://www.fuzz.dk
2400 Kbh. NV
Denmark

Benjamin Jensen (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Benjamin Jensen


Dato : 29-04-01 12:26

Flg. "varer" er faktureret:

1 stk startpakke - 79,20 kr.
1 Taletid 500 - 400,- kr.
1 Taletid 200 - 160,- kr
Og så kommer momsefar og kræver 159,80, dette giver ialt 799,- kr... Lægger
vi så de 5 kr. oveni som du nævner de tager i ekspeditionsgebyr giver det
804,- kr. stadig et godt stykke vej fra de 1304,- kr. de vil have ved mig..

--
<- SMS: 51804718 ->
<- ICQ: 23816871 ->
"Anders Bo Rasmussen" <fuzz01@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
news:slrn9enteo.uh.fuzz01@localhost.localdomain...
> On Sun, 29 Apr 2001 03:00:04 +0200,
> Benjamin Jensen <the_fireball73@yahoo.com> wrote:
>
> >Jeg vil lige advare mod World Online..
> >
> >Jeg bestilte den hersens fine startpakke fra World Online til 99,- kr,
det
> >gik fint.. Så satte jeg 500,- kr. ind på kontoen, gik også fint.. De blev
> >brugt og jeg satte så 200,- kr ind på kontoen, igen uden problemer..
> >Så måtte det jo ske. Jeg fik regningen.. Den lød på det fine beløb af
1304,-
> >kr. og ifølge min lommeregner skal jeg da kun betale 799,- kr. ???
> >Hvordan dælen kan de finde på at tage mere end det de påstår det koster?
Ja
> >jeg spør bare, for jeg ANER det ikke... Jeg kender flere der har fået
samme
> >chok som jeg selv, så lad dette være en advarsel inden man lader sig
"lokke"
> >af deres "tilbud"
>
> Hvilke "vare" står der på fakturaen?
>
> --
> Anders Bo Rasmussen mailto:fuzz01@spamfilter.dk
> Frimestervej 42 1.tv http://www.fuzz.dk
> 2400 Kbh. NV
> Denmark



Anders Bo Rasmussen (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Anders Bo Rasmussen


Dato : 29-04-01 17:49

On Sun, 29 Apr 2001 13:25:45 +0200,
Benjamin Jensen <the_fireball73@yahoo.com> wrote:

>Flg. "varer" er faktureret:
>
>1 stk startpakke - 79,20 kr.
>1 Taletid 500 - 400,- kr.
>1 Taletid 200 - 160,- kr
>Og så kommer momsefar og kræver 159,80, dette giver ialt 799,- kr... Lægger
>vi så de 5 kr. oveni som du nævner de tager i ekspeditionsgebyr giver det
>804,- kr. stadig et godt stykke vej fra de 1304,- kr. de vil have ved mig..

Underligt! Mit opkrævningsgebyr står også på som en vare. Måske der
mangler et par linjer på din faktura. Men det er jo absolut ikke første
gang WOL's udsendelser af regninger går helt i kage.

--
Anders Bo Rasmussen mailto:fuzz01@spamfilter.dk
Frimestervej 42 1.tv http://www.fuzz.dk
2400 Kbh. NV
Denmark

Per Thrane (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Per Thrane


Dato : 29-04-01 19:53

* Hej Benjamin

[ Søndag April 29 2001, skrev: Benjamin Jensen til All om emnet: "Re: Pas
p* med WOL !!!"]


BJ> Og så kommer momsefar og kræver 159,80, dette giver ialt 799,- kr...
BJ> Lægger vi så de 5 kr. oveni som du nævner de tager i ekspeditionsgebyr
BJ> giver det 804,- kr. stadig et godt stykke vej fra de 1304,- kr. de vil
BJ> have ved mig..

Du har da købt et guldnummer. De nænver jo højt og tydeligt, at du skal
betale ekstra for at få et særligt godt nummer, kaldet guldnummer.

Så det er nok dig selv der ikke har kikket godt nok efter da du bestilte.


e \/
#|_ (_|
_###\ ___| |_ Mvh. Per+

.... DOS=HIGH? Jeg vidste den var på stoffer!


Benjamin Jensen (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Benjamin Jensen


Dato : 30-04-01 01:20

Jeg kiggede ekstra godt efter da jeg bestilte, og jeg har IKKE købt et
guldnummer. Jeg læste også alle betingelser godt igennem for at være bare
lidt sikker på at jeg ikke lavede nogen "brøler"..
Nu har jeg så endelig fundet ud af hvorfor beløbet var så højt.. Jeg fik mig
en pæn lang snak med kundeservice, for jeg ved ikke hvilken gang, og fandt
frem til at der var sat 500 kr,- ekstra ind på min konto som ikke var nævnt
på fakturaren, men dog påløbet i det endelige beløb, de havde fået den
opfattelse af at jeg åbenbart ville bruge 500 kr. i måneden og sætter dem
derfor automatisk ind på min konto. De har sådan set ret, for det vil jeg jo
gerne
Så efter den forklaring vil jeg ikke brokke mig mere, men jeg vil dog nævne
at jeg har et par bekendte der har fået lidt mere på regningen end de havde
bestilt for, men det er jo deres egen historie og ikke min

"Per Thrane" <Per_Thrane@nightcall.dk> skrev i en meddelelse
news:MSGID_2=3a237=2f11.72_3aec71d8@fidonet.org...
> * Hej Benjamin
>
> Du har da købt et guldnummer. De nænver jo højt og tydeligt, at du skal
> betale ekstra for at få et særligt godt nummer, kaldet guldnummer.
>
> Så det er nok dig selv der ikke har kikket godt nok efter da du bestilte.
>
>
> e \/
> #|_ (_|
> _###\ ___| |_ Mvh. Per+
>
> ... DOS=HIGH? Jeg vidste den var på stoffer!
>



Henrik Hansen (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Hansen


Dato : 29-04-01 12:50

>Jeg vil lige advare mod World Online..
>Jeg bestilte den hersens fine startpakke fra World Online til 99,- kr, det
>gik fint.. Så satte jeg 500,- kr. ind på kontoen, gik også fint.. De blev
>brugt og jeg satte så 200,- kr ind på kontoen, igen uden problemer..
>Så måtte det jo ske. Jeg fik regningen.. Den lød på det fine beløb af 1304,-
[...]

Og den har du tænkt dig at betale, eller hvad?
Ring til dem og få tilsendt et nyt GIRO-kort, med det rigtige beløb.
Eller sørg for at få en ordentlig forklaring.
Der sker fejl alle steder. Det er ikke sikkert at de prøver at tage
røven nogen ...



--
Henrik Hansen
http://home1.stofanet.dk/sequel/

Benjamin Jensen (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Benjamin Jensen


Dato : 29-04-01 16:30

Jeg ved ikke hvad jeg skal tænke eller tro om WOL, jeg kender flere der har
haft de samme grimme oplevelser her på det sidste, jeg venter ihvertfald på
en forklaring fra dem..

"Henrik Hansen" <sequel@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:ulrnet8uvjqhegsfj11pfs2rplimorppd6@4ax.com...
> >Jeg vil lige advare mod World Online..
> >Jeg bestilte den hersens fine startpakke fra World Online til 99,- kr,
det
> >gik fint.. Så satte jeg 500,- kr. ind på kontoen, gik også fint.. De blev
> >brugt og jeg satte så 200,- kr ind på kontoen, igen uden problemer..
> >Så måtte det jo ske. Jeg fik regningen.. Den lød på det fine beløb af
1304,-
> [...]
>
> Og den har du tænkt dig at betale, eller hvad?
> Ring til dem og få tilsendt et nyt GIRO-kort, med det rigtige beløb.
> Eller sørg for at få en ordentlig forklaring.
> Der sker fejl alle steder. Det er ikke sikkert at de prøver at tage
> røven nogen ...
>
>
>
> --
> Henrik Hansen
> http://home1.stofanet.dk/sequel/



jan steen sørensen (30-04-2001)
Kommentar
Fra : jan steen sørensen


Dato : 30-04-01 06:18

Benjamin Jensen skrev i meddelelsen <9chc01$97$2@sunsite.dk>...
>Jeg ved ikke hvad jeg skal tænke eller tro om WOL, jeg kender flere der har
>haft de samme grimme oplevelser her på det sidste, jeg venter ihvertfald på
>en forklaring fra dem..


Ved reklamationer: Lad være med kun at maile/ringe til dem, men skriv en
klage til dem på rigtigt papir. Det skal de reagere på - bed om deres accept
på modtaget brev.

klippet fra deres betingelser ( som er næsten umuligt at læse på nettet ! -
er det bevidst ? )

28. Kundeservice
28.1 Kundeservice
Henvendelser til World Onlines Mobil sker til:
World Online Mobile
Peter Bangs Vej 262000 Frederiksberg

28.2 Klagefrister
Spørgsmål eller klager vedrørende enhver regning eller opkrævning fra World
Online skal gøres gældende over for World Online senest et år efter
opkrævningens datering.
Krav om reduktion af vederlaget skal gøres gældende inden for 80 dage efter
abonnentens modtagelse af fakturaen.

hilsen Jan



Bertel Lund Hansen (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 30-04-01 09:29

jan steen sørensen skrev:

>Ved reklamationer: Lad være med kun at maile/ringe til dem, men skriv en
>klage til dem på rigtigt papir. Det skal de reagere på - bed om deres accept
>på modtaget brev.

Det er ikke nødvendigt. Juristerne siger at et almindeligt brev
er nok. Hvis man vil være ekstra sikker, sender man både et
almindeligt og et anbefalet, men en person kan jo nægte at
modtage et anbefalet brev. Derfor er et anbefalet brev faktisk
mindre sikkert end et almindeligt. Det generelle råd er blot at
bede om en kvittering på posthuset for at man har sendt brevet,
og så kan man beholde en kopi selv.

>28.2 Klagefrister

Jeg tror ikke at WOL sådan egenhændigt kan sætte de normale
frister ud af kraft, men jeg vil ikke udtale mig for sikkert, for
man kan godt fortabe sine rettigheder ved passivitet. Men den
generelle forældelsesfrist er 5 år. Jeg vil lige spørge i
juragruppen.

--
Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

jan steen sørensen (30-04-2001)
Kommentar
Fra : jan steen sørensen


Dato : 30-04-01 21:38

>>Ved reklamationer: Lad være med kun at maile/ringe til dem, men skriv en
>>klage til dem på rigtigt papir. Det skal de reagere på - bed om deres
accept
>>på modtaget brev.
>
>Det er ikke nødvendigt. Juristerne siger at et almindeligt brev
>er nok. Hvis man vil være ekstra sikker, sender man både et
>almindeligt og et anbefalet, men en person kan jo nægte at
>modtage et anbefalet brev. Derfor er et anbefalet brev faktisk
>mindre sikkert end et almindeligt. Det generelle råd er blot at
>bede om en kvittering på posthuset for at man har sendt brevet,
>og så kan man beholde en kopi selv.


alm. brev er vel også uderforstået "rigtigt papir". Jeg skriver ikke noget
om at det skal være anbefalet - blot om de vil være søde og rare at skrive
at de har modtaget det, således at jeg ikke skal bekymre mig om at rykke for
evt. svar - blot "kastet bolden over til dem"

Jan



Bertel Lund Hansen (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 30-04-01 22:37

jan steen sørensen skrev:

>om at det skal være anbefalet - blot om de vil være søde og rare at skrive
>at de har modtaget det,

Okay, men juristerne siger altså at en sådan kvittering ikke er
nødvendig. Det har de udtalt i sagerne omkring TBS - The Big
Swindlers, ju nøv ... altså også sager hvor penge var involveret.

--
Bertel
Min usenetstatistik er blevet opdateret. Se min
Hjemmeside: http://lundhansen.dk/bertel/
Zipfil: http://lundhansen.dk/bertel/statistik/statistik.zip

Berg Hansen (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Berg Hansen


Dato : 29-04-01 17:30

Jeg mener at man har 14 dages returret når jeg man køber på Internettet.

"Benjamin Jensen" <the_fireball73@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:9cfp0c$p7n$1@sunsite.dk...
> Jeg vil lige advare mod World Online..
>
> Jeg bestilte den hersens fine startpakke fra World Online til 99,- kr, det
> gik fint.. Så satte jeg 500,- kr. ind på kontoen, gik også fint.. De blev
> brugt og jeg satte så 200,- kr ind på kontoen, igen uden problemer..
> Så måtte det jo ske. Jeg fik regningen.. Den lød på det fine beløb af
1304,-
> kr. og ifølge min lommeregner skal jeg da kun betale 799,- kr. ???
> Hvordan dælen kan de finde på at tage mere end det de påstår det koster?
Ja
> jeg spør bare, for jeg ANER det ikke... Jeg kender flere der har fået
samme
> chok som jeg selv, så lad dette være en advarsel inden man lader sig
"lokke"
> af deres "tilbud"
>
>



Jakob V (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Jakob V


Dato : 29-04-01 21:43

> Jeg mener at man har 14 dages returret når jeg man køber på Internettet.
>

Produktet er benyttet...Så tror jeg ikke den gælder længere...Jeg ville da
føle mig snydt som forhandler hvis nogen købte en pakke rugbrød, spiste den
og sagde værsågo. 14 dages returret. stik mig mine penge... ;)

Mvh. Jakob V

> "Benjamin Jensen" <the_fireball73@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> news:9cfp0c$p7n$1@sunsite.dk...
> > Jeg vil lige advare mod World Online..
> >
> > Jeg bestilte den hersens fine startpakke fra World Online til 99,- kr,
det
> > gik fint.. Så satte jeg 500,- kr. ind på kontoen, gik også fint.. De
blev
> > brugt og jeg satte så 200,- kr ind på kontoen, igen uden problemer..
> > Så måtte det jo ske. Jeg fik regningen.. Den lød på det fine beløb af
> 1304,-
> > kr. og ifølge min lommeregner skal jeg da kun betale 799,- kr. ???
> > Hvordan dælen kan de finde på at tage mere end det de påstår det koster?
> Ja
> > jeg spør bare, for jeg ANER det ikke... Jeg kender flere der har fået
> samme
> > chok som jeg selv, så lad dette være en advarsel inden man lader sig
> "lokke"
> > af deres "tilbud"
> >
> >
>
>



Bertel Lund Hansen (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 30-04-01 09:36

Jakob V skrev:

>> Jeg mener at man har 14 dages returret når jeg man køber på Internettet.

>Produktet er benyttet...Så tror jeg ikke den gælder længere...

Som udgangspunkt: Jo.

>Jeg ville da føle mig snydt som forhandler hvis nogen købte en pakke rugbrød, spiste den
>og sagde værsågo. 14 dages returret. stik mig mine penge... ;)

Netop derfor er fødevarer (og nogle andre emner) undtaget fra
denne returret, men den gælder i almindelighed. Man har ved
fjernsalg lov at returnere en var "i væsentligt samme stand og
mængde" som man modtog den, og det omfatter bl.a. at man har lov
at afprøve den. Denne regel skal sikre at man får den samme
mulighed for at bese en vare som man har ved butikskøb.

Men varen må naturligvis ikke være slidt.

--
Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Jogge (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Jogge


Dato : 30-04-01 18:06

*LOL* alt for sjovt, jeg har også lige fået en regning på 1300 + 800 for 1½
mdr *SS* og er der ikke lige en grænse på at man kun kan bruge 800 pr mdr
hvis man ikke har dankort? tsk tsk ,o) jeg lagde mærke til noget andet, når
man prøver på at sætte flere penge ind på sin konto og får den der maks
besked om at du kan maks bruge bla bla bla 800 på en mdr med mindre du har
dankort, så tilføjer den det på købsoversigten men tiden går ikke ind
mon man skal betale for det også?

"Benjamin Jensen" <the_fireball73@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:9cfp0c$p7n$1@sunsite.dk...
> Jeg vil lige advare mod World Online..
>
> Jeg bestilte den hersens fine startpakke fra World Online til 99,- kr, det
> gik fint.. Så satte jeg 500,- kr. ind på kontoen, gik også fint.. De blev
> brugt og jeg satte så 200,- kr ind på kontoen, igen uden problemer..
> Så måtte det jo ske. Jeg fik regningen.. Den lød på det fine beløb af
1304,-
> kr. og ifølge min lommeregner skal jeg da kun betale 799,- kr. ???
> Hvordan dælen kan de finde på at tage mere end det de påstår det koster?
Ja
> jeg spør bare, for jeg ANER det ikke... Jeg kender flere der har fået
samme
> chok som jeg selv, så lad dette være en advarsel inden man lader sig
"lokke"
> af deres "tilbud"
>
>



osten.dk (30-04-2001)
Kommentar
Fra : osten.dk


Dato : 30-04-01 22:37

Lykkedes det virklig dig at indbetal taletid?
Det er ikke lykkes for mig endnu, og jeg gider ikke at sidde i deres årlange
telefonkø, det har jeg simpelthen for lidt tid til, og da det skal gøres
inden 1700, jaså har jeg ingen mulighed for at få support til de fejl som
kommer på deres hjemmeside når jeg forsøger at indbetale taletid.

Hilsen Osten.dk - som engang mente at WOL styrede for vildt!! (Osten.dk
er blevet klogere)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177515
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408625
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste