Linksys Instant Wireless
Fra : Jesper Hollensen

Dato : 09-04-04 11:04

Hej Gruppe !

Jeg har netop installeret bredbånd fra TDC og i den forbindelse
oprettet et trådløst accesspoint med to brugere. Problem ; den ene
forbindelse fungerer dårligt (for ikke at sige slet ikke). Linksys
config programmet siger at signalstyrken er fin nok, men der er ikke
hul igennem til Internet og hvis jeg pinger access-pointet får jeg
timeout på mindst halvdelen af forespørgslerne. Pinger jeg f.eks.
www.mail.dk kommer jeg slet ikke igennem. Der kører Win 98 SE på
maskinen.
På den anden maskine fungerer den samme hardware perfekt under Win XP.

Driverne skulle være de seneste nye.
Hardware : Linksys WMP11 (Instant PCI Wireless) og Linksys Wireless-B
Broadband Router.
Nogen gode ideer ?.

mvh Jesper

Fra : plc

Dato : 16-04-04 01:27

"Jesper Hollensen (slet WAEJT)" <jesper@WAEJThollensen.net> skrev i en
meddelelse news:10815051470.714620778985914@dtext.news.tele.dk...
> [...]
>
> Driverne skulle være de seneste nye.
> Hardware : Linksys WMP11 (Instant PCI Wireless) og Linksys Wireless-B

SSID skal være identisk med AP'ens - og bruges kryptering (fx delt nøgle)
skal den være også være identisk med AP'ens. Hvis det sidste ikke er
opfyldt, har jeg set et lignende symptom.

/plc