Ang. Trådløs sikkerhed
Fra : René B

Dato : 08-04-04 21:03

Hej

Jeg skal tjække min nabo's trådløs netværk hvor sikker det er.

Jeg kan komme på hans net og surfe på internet er det så sikker ? jeg vil
mene nej ?

Hvordan ser jeg om jeg kan se nogle af hans filer eller mapper på hans pc'er
?

MVH

René B.

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 08-04-04 22:54

"René B" <fredjem230(fjern)@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg kan komme på hans net og surfe på internet er det så sikker ? jeg vil
> mene nej ?

Nej, så er hans netværk seføli slet ikke sikkert! Du må ikke kunne surfe på
det, eller på anden måde (mis)bruge det.

> Hvordan ser jeg om jeg kan se nogle af hans filer eller mapper på hans
pc'er

Den letteste måde at se om du kan få adgang til hans filer er ved at trykke
på "Netværkssteder" i menuen start. På win98 hedder det "Andre computere".
Her skal du finde "Vis arbejdsgruppecomputere", og dernæst gå eet niveau op.
Du ser nu en liste over de arbejdsgrupper der er i netværket. Måske har i
samme arbejdsgruppe, højst sandsynligt ikke. Gå ind i de forskellige
arbejdsgrupper der kommer frem, og klik på de computere der er der. Hvis han
har en mappe delt, kommer den så frem.

Men hvorfor ikke bare lige banke på og sige "HEY den er helt gal" i stedet
for?

Lasse

Fra : René B

Dato : 08-04-04 23:23

> Gå ind i de forskellige
> arbejdsgrupper der kommer frem, og klik på de computere der er der. Hvis
han
> har en mappe delt, kommer den så frem.

Ok, det prøver jeg.

> Men hvorfor ikke bare lige banke på og sige "HEY den er helt gal" i stedet
> for

Det er ham selv der har bedt mig om det, og han får det også at vide at det
ikke er sikker. For jeg kan også komme ind på hans router da den køre med
standard indstillinger, og det er jo ikke så godt, da jeg jo får fuld
kontrol over ham.

MVH

René B.