Trådløs: problem med Internetadgang - loka~
Fra : Kim Krarup Andersen

Dato : 08-04-04 01:12

Hej

Håber en eller anden kan hjælpe: jeg har installeret trådløst netværk
(benyttede mig af Nettos tilbud på Topcom-udstyr), men kan ikke komme på
Internettet - men mit lokale netværk fungerer uden problemer. Jeg bruger
trådløst PCI-kort. Selvom jeg forsøger at benytte "Hent automatisk en
IP-adresse og Hent automatisk en DNS-serveradresse" ændrer det ikke noget:
status er stadig "Automatisk privat adresse".

Prøver jeg med "Reparer denne forbindelse" får jeg at vide, at det
mislykkedes "Fornyelse af IP-adresse". Forslag er mere end velkomne.

PS: I øvrigt købte jeg også trådløst PC-kort til en bærbar, og det fungerer
uden problemer.

Venlig hilsen
Kim Krarup Andersen
kim.andersen@kimka.dk

Fra : usenet

Dato : 08-04-04 09:13

"Kim Krarup Andersen" <kim.andersen@kimka.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mislykkedes "Fornyelse af IP-adresse". Forslag er mere end velkomne.
>
> PS: I øvrigt købte jeg også trådløst PC-kort til en bærbar, og det

Kører du med XP?

prøv og gøre flg.

tryk på start og vælg kør
indtast ipconfig /renew

Har selv Topcom på 3 computere, dog med usb dongle og pmciakort.

dan

Fra : Kim Krarup Andersen

Dato : 09-04-04 07:32

"usenet" <usenet@pq.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> tryk på start og vælg kør
> indtast ipconfig /renew
>
> Har selv Topcom på 3 computere, dog med usb dongle og pmciakort.

Ja jeg bruger XP, og jeg har prøvet med en "ipconfig renew", men det giver
følgende fejl: Der blev forsøgt en handling på noget, som ikke er en socket!

Fra : Lausen

Dato : 09-04-04 07:56

Hej Kim,

> noget:

> Ja jeg bruger XP, og jeg har prøvet med en "ipconfig renew", men det giver
> følgende fejl: Der blev forsøgt en handling på noget, som ikke er en
socket!

Sætter du din klient til DHCP, broadcast'er den efter en DHCP server.
Finder den ingen benytter den APIPA scope'et.
Giv din klient en adresse i samme net som din router og forsøg at ping den.
Svarer, den er det din DHCP server konfig, der er noget galt med - svarer
den ikke, har du ingen forbindelse til din router.

At du har forbindelse til dit lokal net kan skyldes broadcast trafikken
virker,
og at din internet adgang ikke virker, skyldes din routede trafik ikke
virker.

/C

Fra : Kim Krarup Andersen

Dato : 10-04-04 13:29

"Lausen" <donaldduck@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> virker,
> og at din internet adgang ikke virker, skyldes din routede trafik ikke

Når jeg giver klienten en adresse i samme net som routeren, kan routeren
pinges uden problemer, så det må være min DHCP server konfig, der ikke
virker! Hvad gør jeg så?

Fra : C

Dato : 12-04-04 08:01

Hej Kim,

"Kim Krarup Andersen" <kim.andersen@kimka.dk> wrote in message

> [...]
> >

> Når jeg giver klienten en adresse i samme net som routeren, kan routeren
> pinges uden problemer, så det må være min DHCP server konfig, der ikke

Jeg må have lidt mere info om din opsætning. Kan du skitsere hvordan
dit net ser ud ? Hvilke bokse har du og hvad er deres roller ?

/C

Fra : Kresten Hjelm Peders~

Dato : 12-04-04 19:52

> [...]
>
> Jeg må have lidt mere info om din opsætning. Kan du skitsere hvordan
> dit net ser ud ? Hvilke bokse har du og hvad er deres roller ?

Hejsa...
Jeg har nøjagtigt samme problem med mit netværk. (Linksys Wirelesss Router
og et PCMCIA wireless notebook Linksys kort.)
Der er udmærket forbindelse til netværket men ikke til internettet. Når jeg
bruger mit "gamle" USB netkort fungerer det upåklageligt.
Hvad kan man gøre udover at blive irriteret??? ALT er opat til automatisk
konfiguration.

Har ovenikøbet prøvet kortet i en anden bærbar med nøjagtigt samme
resultat... Desværre...

Mvh.
Kresten

Fra : Kim Krarup Andersen

Dato : 13-04-04 15:41

"C" <donaldduck@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg må have lidt mere info om din opsætning. Kan du skitsere hvordan
> dit net ser ud ? Hvilke bokse har du og hvad er deres roller ?

Bredbånd (TELE2ADSL med to virtuelle IP-adresser) til Accesspoint TOPCOM
Skyr@cer Pro WBR 654, hvortil en PC er tilsluttet med kabel og to forsøgt
tilsluttet via trådløse PCI kort: TOPCOM Skyr@cer LAN PCI 154. De to
trådløst opkoblede PC'er kan ikke nå internettet, mens den med fast
forbindelse kan uden problemer. Jeg har i øvrigt også prøvet med et trådløst
PCMIA-kort i en bærbar - den fungerer også uden problemer.

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 12-04-04 17:49

Jeg har købt det samme udstyr, og kan uden problemer komme på internettet
via Cybercity. Routeren har ikke inbygget adsl, så hvis du har en
adsl-forbindelse skal du have et adsl-modem eller -router foran den
trådløse, for at det virker. Det var den besked jeg fik fra Cybercity, og nu
virker det.

Venlig hilsen
Mikael Mortensen