OS X: 10.3 kan ikke mere finde appleshare ~
Fra : (Sebastian Adorján D~

Dato : 26-04-04 21:10

Hejsa

Jeg har en uopdateret OS X stående - altså ren 10.3 fra CD; som
tidligere i sidste uge kunne se OS 9 og PC (med PC mac lan) delte drev.

Nu kan den ikke længere se andre end sig selv; når jeg laver [æble]+K
;_(

De andre maskiner kan godt se den, så kan I komme med gode forslag?

/Seb

--
Er der nogen, der kan tilbyde os en bolig på Vestsjælland
mindst 140 kvm - og mig, som er lingvist, et job, så modtages

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 26-04-04 21:32

Sebastian Adorján Dyhr wrote:
> [...]
> ;_(
>

> De andre maskiner kan godt se den, så kan I komme med gode forslag?

Hvad med Finder, dukker de andre maskiner ikke op hvis du trykker på
Netværk i Finder ??

Fra : Sebastian D

Dato : 27-04-04 10:20

Hejsa

Henry Lerche Madsen <lercheSKRIDSPAM@SKRIDSPAMaarstiden.dk> wrote:

> Hvad med Finder, dukker de andre maskiner ikke op hvis du trykker på
> Netværk i Finder ??

Du mener på det fine runde ikon?
Nej der finder den også kun sig selv ;-(
Det er vel det samme vindue, der kommer frem, når jeg trykker "browse"
inde i [æble]+k-dialogen, er det ikke?

/Seb

Fra : Morten

Dato : 26-04-04 22:40

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhrSLETDETTE@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> tidligere i sidste uge kunne se OS 9 og PC (med PC mac lan) delte drev.

> Nu kan den ikke længere se andre end sig selv; når jeg laver [æble]+K

mac'erne:

Det er fordi æblesnasks ikke er aktivt på den aktive netværksport -
slå det til (systemindstillinger -> netværk). Desuden skal du for at
10.3'eren kan se æblesnaks maskiner uden slpd slå æblesnaks til under
søgestien i /Hjælpefunktioner/Biblioteksindstilling

pc'erne:

slå SMB til i /Hjælpefunktioner/Biblioteksindstilling - Giv den evt et
arbejdsgruppenavn og registrer den på en winsserver.

> De andre maskiner kan godt se den, så kan I komme med gode forslag?

derfor...

--
Morten Reippuert Knudsen

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra, iSight & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Sebastian D

Dato : 27-04-04 10:20

Hej

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> [...]
> 10.3'eren kan se æblesnaks maskiner uden slpd slå æblesnaks til under
> søgestien i /Hjælpefunktioner/Biblioteksindstilling

Kan det sådan slå sig selv fra? Jeg tror nu nok jeg har været derinde og
slå det til, og når nu win og mine andre mac kan se denne, så er det vel
slået til ind - og kan man slå det til den ene vej uden den anden? Altså
jeg har stadig ikke noget FireWall slået til.

> pc'erne:
>
> slå SMB til i /Hjælpefunktioner/Biblioteksindstilling - Giv den evt et
> arbejdsgruppenavn og registrer den på en winsserver.

Det vil jeg meget nødig - vi kører netop PC Mac lan for at undgå
windowses smb-deling.

> derfor...

Det gav desværre ikke helt mening for mig, men måske jeg fik forklaret
mig bedre nu?

/Seb

Fra : (Sebastian Adorján D~

Dato : 27-04-04 21:40

Hej igen

Sært nok, i dag lykkedes det, jeg prøvede godt nok først efter at have
zappet PRam, måske var det det, der skulle til.

Men tak for idéerne.

/Sebastian

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-04-04 00:17

Sebastian Adorján Dyhr wrote:

> Hej igen
>
> Sært nok, i dag lykkedes det, jeg prøvede godt nok først efter at have
> zappet PRam, måske var det det, der skulle til.

På OSX maskinen? næppe. PRAM gør ikke en hujende fis på OSX...

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

@ Shuttle SN41G2(nforce2IGP+MCP), AMD Barton XP2500+ 333FSB,
256MB dual DDR-ram & oldstyle IBM keybord from 1984!

Fra : Sebastian D

Dato : 28-04-04 10:26

Hej Morten

> På OSX maskinen? næppe. PRAM gør ikke en hujende fis på OSX...

Nå, ja så skal jeg ikke kunne sige, hvad det var; men det var på den
maskine ja. Og der var ikke sket andet, end at begge maskiner var
genstartet, og jeg troede, at jeg havde zappet pram; men den var det jo
så ikke.

/Sebastian