Fra CMYK til gråtone?
Fra : otn

Dato : 23-04-04 11:30

Hej
Jeg har en del billeder , som tiff/cmyk format. Disse vil jeg gerne have
ændret til sort/hvid (gråtone) billeder. Er der nogen måde jeg kan gøre
det hel på én gang i Photoshop - eller skla jeg åbne hvert billed?

MVH

Ole

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 23-04-04 14:24

otn <otnfjern@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> ændret til sort/hvid (gråtone) billeder. Er der nogen måde jeg kan gøre
> det hel på én gang i Photoshop - eller skla jeg åbne hvert billed?

Kig på funktionerne "Actions" eller "Batch" alt efter hvilken version du
har.
Kan sagtens klares i et hug.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Lone Schmidt

Dato : 23-04-04 20:09

> Kig på funktionerne "Actions" eller "Batch" alt efter hvilken version du
> har.
> Kan sagtens klares i et hug.
>
> /Preben
Preben, min smiley savner din smiley , hvor er dit x-face= ?

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 24-04-04 13:01

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Preben, min smiley savner din smiley , hvor er dit x-face= ?

Back

Den druknede i opdateringen af suppen

Har aldrig fået lagt suppens ingredienser korrekt på plads.
(som et installeringsprogram ville gøre det)

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : otn

Dato : 24-04-04 23:14

Er gjort. Tilsyneladende kan den kun convertere fra RGB til gråtoner?
Eller også er der ét eller andet jeg også skal gøre?

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 25-04-04 01:19

otn <otnfjern@stofanet.dk> wrote:

> Er gjort. Tilsyneladende kan den kun convertere fra RGB til gråtoner?
> Eller også er der ét eller andet jeg også skal gøre?

Ja, du skal starte med svare under det du svarer på

Du har sikkert bare valgt en af de færdige Actions.
Convert to grayscale.

Du vælge at duplere den Action og tilrette den.
Eller endnu bedre, prøv at lave en ny selv.
Læg mærke til, at du kan optage sekvenser.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg