støjende G5 ?
Fra : Studio Smalbro

Dato : 19-04-04 10:03

Nu her knap et år efter jeg købte min G5, 1,8 Ghz er den begyndt at larme
ganske meget. Den lyder faktisk ligeså højt som den G4 den afløste. Desuden
kan den ikke hitte ud af at "vågne" efter at være gået i energisparemode
ligesom blæserne sommetider går helt amok og frembringer en larm som var det
en Soyuzraket på affyringsrampen. Jeg regner med at sende den til
garantireparation, men er lidt overrasket over at en så dyr maskine allerede
efter et år udviser så mange problemer. Er der andre der har prøvet noget
lign. med deres G5?

Kh
Bjørn

Fra : Peter Kiil

Dato : 19-04-04 09:53

Studio Smalbro - studio@NOSPAMNOsmalbro.dk on 19/04/04 11:02 wrote:

> [...]
> efter et år udviser så mange problemer. Er der andre der har prøvet noget

Mit bud er at det er en af dine termostater der er defekte. Det sker
relativt ofte at en af dem går sig en tur. Det udarter sig i larm, da
maskinen ikke modtager korrekte temperaturmålinger fra termostaten, og
derfor for en sikkerheds skyld skruer op for blæserne.

--
/peter

Fra : Erik Skovgaard

Dato : 20-04-04 14:40

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> [...]
> maskinen ikke modtager korrekte temperaturmålinger fra termostaten, og
> derfor for en sikkerheds skyld skruer op for blæserne.

Hej, har selv haft sådan en svend og den kunne finde på at vågne "midt
om natten" og flyve afsted til stjernerne, jeg vågnede og måtte lukke
dyret ned, nu har jeg solgt den til en uvidende der må leve med de
software opdateringer som apple prøver at redde situationen med, ved
ikke om det vil lykkes dem, men det er et rent software baseret problem
efter min mening og som Peter også fortæller.
--
mvh Erik Skovgaard KBH 2400 NV

Fra : ct

Dato : 20-04-04 20:25

> Nu her knap et år efter jeg købte min G5, 1,8 Ghz er den begyndt at larme
> ganske meget. Den lyder faktisk ligeså højt som den G4 den afløste.
Desuden

Det kan anbefales at åbne dyret og støvsuge eller endnu bedre blæse den
igennem med en kompressor, når der efter noget tid har samlet sig noget støv
indvendigt bliver dyret varmere, og råber på mere køling...... Har oplevet
en PC der genstartede sporadisk - en støvsugning specielt omkring CPU
køleren afhjalp dette

claus