Koble ekstern Mac-harddisk til en Windows-~
Fra : John Lauritzen

Dato : 18-04-04 18:02

Jeg ønsker at slutte en ONE Tech FireWire Hard Disk til min datters
windowscomputer Compaq Presario 2500 med Windows XP. Jeg har tidligere
fået råd om køb af kabel 6-4 pin. IEEE 1394-kortet er aktiveret og
computeren siger da også en tilslutningslyd, når stikket bliver sat i, men
der kommer ingen disk frem under "Denne computer".

Jeg har ikke kunnet et relevant URL med driver.

Er der nogle her i gruppen, der kan give et bud på, hvad jeg skal gøre?.

På harddisken står der:

ONE Technologies
Product: 0004172
DH 40GB FW 7,2k
S/N: #
3HSIK8LH

Venlig hilsen John

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 18-04-04 19:12

John Lauritzen wrote:

> [...]
>
> Jeg har ikke kunnet et relevant URL med driver.
>
> Er der nogle her i gruppen, der kan give et bud på, hvad jeg skal gøre?.

den kører næppe FAT, NTFS, ISO9660 eller UDF filsystem, vel ?

JonB

Fra : Ollie

Dato : 18-04-04 22:23

In article <c5ugb7$1pi6$1@munin.diku.dk>, Jon Bendtsen
<noone@example.com> wrote:

> den kører næppe FAT, NTFS, ISO9660 eller UDF filsystem, vel ?
>

> JonB

Der findes et program der hedder MacDrive til Windows.

Det gør det muligt at benytte mac formaterede diske på Windows PC'er.

www.macdrive.com

Mvh.
Ole

Fra : Sebastian

Dato : 19-04-04 09:35

Ollie <ollie@whatdoyouthink.com> wrote:

> Der findes et program der hedder MacDrive til Windows.
>
> Det gør det muligt at benytte mac formaterede diske på Windows PC'er.
>
> www.macdrive.com

Eller Macopener (http://www.dataviz.com/products/macopener/index.html)

Der er også freeware tilgængeligt, men jeg ved ikke om HFSexplorer
efterhånden understøtter firewirediske. Det gjorde den i hvert fald ikke
for et års tid siden.

hilsen

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg - Denmark

Fra : John Lauritzen

Dato : 19-04-04 08:04

Jon Bendtsen <noone@example.com> writes:
>den kører næppe FAT, NTFS, ISO9660 eller UDF filsystem, vel ?

Jeg ved det ikke, men hvis den ikke gør, er det vel ikke muligt at
formattere den til et af disse formater uden at slette indholdet, vel?

Venlig hilsen John

Fra : Sebastian

Dato : 19-04-04 09:35

John Lauritzen <john_lauritzen@net.dialog.dk> wrote:

> Jeg ved det ikke, men hvis den ikke gør, er det vel ikke muligt at
> formattere den til et af disse formater uden at slette indholdet, vel?

En formattering vil typsik slette alle data der ligger på disken.

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg - Denmark

Fra : John Lauritzen

Dato : 20-04-04 07:43

thorfinn@ofir.dk (sebastian) writes:

>En formattering vil typsik slette alle data der ligger på disken.

Kan man efter at have kopieret filerne med Macdrive, formattere harddisken
i Windows-format? Og hvis man kan, er det muligt med den sofetware, der
typisk er på en Windowsmaskine (XP)?

Venlig hilsen John

Fra : Sebastian

Dato : 20-04-04 09:13

John Lauritzen <john_lauritzen@net.dialog.dk> wrote:

> Kan man efter at have kopieret filerne med Macdrive, formattere harddisken
> i Windows-format?
Ja der består dog høj sandsynliged for at du taber filernes
Ressourceoplysninger. Tilbage på Mac ved den ikke hvad det er for en
slags fil, medmindre det bare er datafiler og Mac kan gætte sig frem til
ressourceoplysningerne vha. de sidste 3 tegn i filnavn (fx. .mp3)

> Og hvis man kan, er det muligt med den sofetware, der
> typisk er på en Windowsmaskine (XP)?
Det kommer an på om XP understøtter lige præcis din IDE-2-firewirebridge
fuld ud. Jeg ville bruge FAT formattering.

hilsen

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg - Denmark